نمره ی جی متتون تغییر نمیکنه؟

نمره ی جی متتون تغییر نمیکنه؟

نمره ی جی مت تون تغییر نمی کنه؟ دارید دیگه کم کم به خودتون می گید شاید باید دست بکشم؟ اگه در این شرایط هستید و نمره مورد نظرتون رو نمی گیرید، اول، این متن رو بخونید.

بهبود نمره GMAT 

اگر در بیش از چند آزمون آزمایشی (یا آزمون اصلی) شرکت کردید و نمره تون بالا نمی ره ، این به این معنیه که دارید بیش از یک بار اشتباه های مشابه رو تکرار می کنید. در GMAT سوالات مختلفی وجود داره و اشتباهات مختلفی هم وجود داره که ممکنه مرتکب بشید. اگر نمره تون ثابت مونده و پیشرفتی نمی کنه ، دارید اشتباه های قدیمی رو تکرار می کنید.

همچنین، این معنی ش اینه که کاری که در حال حاضر دارید انجام می دید مؤثر نیست. من جمله ی قبل رو تا حدودی مبهم بیان کردم ، چون 'کاری که انجام می دید' می تونه به موارد مختلفی اشاره کنه. ممکنه کاری که در حین آزمون انجام می دید موثر نباشه، ممکن هم هست که کاری که درحین مطالعه انجام می دید موثر نباشه، یا اصلا ممکنه هردومورد صدق کنه.

همچنین ممکنه نیاز به کمی تغییر دیدگاه داشته باشید . شاید از نظر ذهنی خسته شده باشید و GMAT ازتون به حدی انرژی گرفته که دیگه توانی ندارید. اگه نگرش شما به جی مت آمیخته با استرس ، کسالت ، بدبینی ، اضطراب ، ترس و غیره باشه ، نمی تونید از پسش بربیاید. چیزی باید تغییر کنه.

مطالبی که در ادامه ی این مقاله بیان می کنم، برنامه ی من برای گذر از یک نمره ی ثابته. این مسئله، حداقل دو هفته کار سخت رو ازتون می طلبه. البته من نمی تونم تضمین کنم که لزوما جواب می ده! مطالبی که می گم، مبتنی بر چیزهاییه که من تا امروز درباره مطالعه برای جی مت یاد گرفتم.

راهنمای مطالعه GMAT شخصی برای خودتون بسازید

در تلاش برای بالا بردن نمره تون درGMAT، باید هر هفته پنج مورد رو انتخاب و روی اونها تمرکز کنید. از اونجا که هر کس نیازها و اهداف مختلفی داره ، من لیستی رو برای شما بیان می کنم که بتونید از داخلش این پنج مورد رو انتخاب کنید. با این حال ، برنامه همه افراد عناصر اساسی یکسانی رو شامل می شه:

  • یک مهارت جدید مربوط به طرز فکر GMAT
  • یک مهارت عمومی جدید برای آزمون دهی.
  • یک روش جدید مطالعه
  • تسلط بر یک نوع محتوای خاص در قسمت کوانت جی مت
  • تسلط بر یک نوع محتوای خاص در قسمت وربال جی مت.

بیاید گزینه هاتون رو بررسی کنیم!

نکته شماره 1 بالا بردن نمره GMAT: یک مهارت جدید برای طرز فکریاد بگیرید

از این لیست ، یک کار رو برای هفته آینده انتخاب کنید. می تونید انتخاب خودتون رو بر اساس نیازتون و یا به طور تصادفی انتخاب کنید! همه این پیشنهادات به شما در GMAT کمک می کنن ، بنابراین اینطور نیست که تنها یک گزینه درست وجود داشته باشه. فقط سعی نکنید بیشتر از یکی از اونها را انجام بدید. نکته ای که این طرح را عملی می کنه اینه که این طرح به شما امکان می دهه فقط برای مدتی و فقط روی چند نکته متمرکز بشید و فشار زیادی را برای انجام همه کارها به یکباره وارد نمی کنه!

یک مقاله راجع به گفتگوی مثبت با خودتون رو بخونید. سپس ، هر بار که خودتون رو درگیر گفتگوهای منفی می بینید ، کانال رو عوض کنید! به جاش، چیزی مثبت در مورد خودتون بگید.

هر روز یک جلسه 15 دقیقه ای برای تمرکز و مدیتیشن (یا گوش دادن به فایل های صوتی یا تصویری در این زمینه) اختصاص بدید. برای هفته بعد ، تفکرات مثبتی رو ایجاد کنید که بهتون آرامش می ده ، و هر روز صبح و هر عصر به اونها فکرکنید.

متعهد بشید که حداقل شبی 7.5 ساعت خواب رو برای هفته آینده داشته باشید.

نکته شماره 2 بالا بردن نمره GMAT: یک مهارت عمومی جدید برای آزمون دهی یاد بگیرید

تا اینجا یک راه برای تسلط بر طرز فکرتون انتخاب کردید. حالا با انتخاب یکی از تمرین های زیر ، یکی از مهارت های آزمون دهی رو انتخاب کنید که هفته ی آینده کاملا یادش بگیرید.

این هفته دو تایم 1 ساعته  روی استقامت و توجه کار کنید: یکی در قسمت کوانت ، و دیگری در قسمت وربال. برای کوانت، 18 سوال Problem Solving و 12 سوال Data Sufficiency  رو از نرم افزار GMATPrep انتخاب کنید و انجام بدید. برای وربال ، سه تا ریدینگ بزنید که مجموعا 11 سوال رو جواب بدید، ده سوال Sentence Correction حل کنید و هشت سؤال Critical Reasoning.

با انجام تمرین زیر روی تشخیص مشکل کار کنید: راهنمای رسمی که در اول بخش کوانت هست رو باز کنید. برای هر سوال ، بدون استفاده از قلم و کاغذ ، تصمیم بگیرید که این سوال چه چیزی رو می خواد بسنجه ، برنامه شما برای حل اون چیه و توی این سوال حواستون به چه تله یا خطایی باید باشه. سعی کنید این کار رو برای ده سوال کوانت در مدت ده دقیقه انجام بدید (یادتون باشه که لازم نیست اونها رو حل کنید!). سپس ، به عقب برگردید و اون ده سوال رو حل کنید ، و ارزیابی کنید که چطور این کار رو کردید. در طول هفته 4-5 بار این تمرین رو تکرار کنید.

حدس زدن رو از طریق دادن زمان خیلی کوتاهی به خودتون برای جواب دادن به چندتا سوال رندوم تمرین کنید: 15 دقیقه برای هر 10 سوال کوانت ، 15 سوال Sentence Correction یا 8 سوال Critical Reasoning. هدف شما انتخاب سوالات مناسب برای حدس زدن در سریع ترین وقت ممکنه. اگر سوالات کوانت رو انجام می دید ، باید چهار بار سریع حدس بزنید ؛ اگرSentence Correction انجام می دید شش بار ، یا اگرسوالات Critical Reasoning رو حل می کنید، سه بار. ببینید آیا می تونید سخت ترین سوالات موجود در مجموعه را پیدا کنید ، حدس های سریع و معقول بزنید و همه سوالات ساده تر رو درست جواب بدید. در طول هفته 4-5 بار این تمرین رو تکرار کنید.

نکته شماره 3 بالا بردن نمره GMAT: یک روش جدید مطالعه GMAT رو یاد بگیرید

از لیست زیر ، یک مورد جدید رو برای دو هفته آینده انتخاب کنید. باز هم ، فقط یکی از این موارد رو انتخاب کنید! ما در تلاشیم عادات مطالعه شما رو بهبود ببخشیم، نه اینکه شما رو تحت فشار شدید مطالعاتی قرار بدیم .

هر روز 30 دقیقه زودتر از حد معمول از خواب بیدار بشید و این زمان رو صرف مرور دروس جی مت کنید.

هر روز سه تا پنج فلش کارت جدید برای 'وقتی این رو می بینم ، این کار رو انجام می دم' بسازید.

هر روز یک مقاله جدید برای Reading Comprehension  رو از لینک های وبسایت انتخاب کنید و بخونید.

اگر قبلاً لیستی از اشکالاتتون تهیه نکردید، این کار رو انجام بدید و به مدت دو هفته برای هر سوالی که حل می کنید (نه فقط اونهایی که غلط جواب می دید!)، اشکالاتتون رو در این لیست یادداشت کنید.

هر روز ده دقیقه وقت به انجام تمرین های ریاضی اختصاص بدید.

نکته شماره 4 بالا بردن نمره GMAT: بر یک نوع محتوای خاص در قسمت Quant جی مت تسلط پیدا کنید

اینجا لیستی (غیر جامع) از محتوای خیلی مهم GMAT قرار دادیم. یکی از این موضوعات رو انتخاب کنید و این هفته واقعاً روی اون تسلط پیدا کنید. حتی اگر قبلاً موضوع رو به خوبی فهمیدید ، یک هفته فرصت دارید که در اون تخصص پیدا کنید. با خواندن یک فصل یا مقاله خوب یا تماشای یک فیلم در مورد موضوع شروع کنید: اگر راهنمای استراتژی Manhattan Prep یا دسترسی به GMAT Interact رو دارید، از اونها شروع کنید. سپس ، از راهنمای رسمی برای انجام آزمون آزمایشی در مورد اون موضوع استفاده کنید. در آخر ، تمام اون سوالات رو به طور کامل مرور کنید و در لیست اشکالاتتون در مورد اونها بنویسید. برای کار بیشتر، می تونید یک برگه تقلب هم برای اون موضوع درست کنید(در آزمون اصلی این کار شدنی نیست!).

  • سوالات Percent word
  • مثلثها
  • میانگین ها
  • اشتراک مجموعه ها
  • تقسیم پذیری
  • مثبت / منفی / فرد / زوج
  • توان
  • ریشه های مربع
  • معادلات خطی
  • معادلات درجه دوم

نکته شماره 5 بالا بردن نمره GMAT: بر یک نوع محتوای خاص در قسمت Verbal جی مت تسلط پیدا کنید

یک لیست دیگه هم تو راهه، این بار برای وربال! خیلی از بچه ها بیش از حد روی کوانت تمرکز می کنن ، تا حدی که به ضرر نمره کلی جی مت شون تموم می شه. اگر یک نمره overall خاص رو هدف قرار دادید و در حالی که بیشتر دارید برای کوانت مطالعه می کنید، نمره تون ثابت مونده و بالا نمی ره ، حالا دیگه یه دلیل دارید که برای مدتی،کمی هم روی وربال تمرکز کنید.

یکی از این مباحث رو انتخاب کرده و این هفته به همون روشی که در قسمت قبل توضیح داده شد ، روی اون مبحث تمرکز کنید.

  • Sentence Correction: modifier ها
  • Sentence Correction: ساختارهای parallel 
  • Sentence Correction: تطابق بین فاعل و فعل و ساختار جمله
  • Critical Reasoning: مفروضات (assumptions)
  • Critical Reasoning: تقویت / تضعیف استدلال 
  • درک مطلب: ایده اصلی (main idea)
  • درک مطلب: جزئیات خاص (specific detail)
  • درک مطلب: استنباط

چیزی که حالا باید داشته باشید

اگر تا این مرحله مقاله رو دنبال کرده باشید ، باید یک لیست از پنج کار که در این هفته انجام می دید داشته باشید. در حال حاضر ، هر کار دیگه ای رو که برای آمادگی برای GMAT انجام می دید، بذارید کنار. به هر حال ، شما دارید سعی می کنید یک سری تغییرات ایجاد کنید، چیز جدیدی رو امتحان کنید و همون اشتباهات قدیمی را تکرار نکنید. برای هفته آینده یه تقویم مطالعه درست کنید ، حتماً تکنیک طرز فکری که می خواهید امتحان کنید رو در نظر بگیرید. سپس ، برای هفته آینده ، فقط روی اون پنج مورد دیگه متمرکز بشید و به روند اعتماد کنید.

هفته بعدش ... دوباره کار لازم رو انجام بدید! می تونید هرکدوم از گزینه هاتون یا هر پنج مورد رو تکرار کنید، می تونید هم یه چیز کاملاً جدید رو امتحان کنید.

در پایان دو هفته ، وقتشه که یک آزمون آزمایشی دیگه انجام بشه. شاید از اینکه ببینید نمره تون بالا رفته سورپرایز بشید. اگر اینطور شد، حالا موارد جدیدی هست که می تونید به فرآیند مطالعه تون اضافه شون کنید. اگر اینطور نشد، به هر حال اطلاعات خوبی بدست آوردید. حالا شما چند مورد رو که براتون مناسب نیستن می دونید ، و قاعدتا حداقل احساس می کنید ذهنتون بازتر و کنجکاو تر شده.

اگر این کار رو امتحان کردید ، نظراتتون رو با ما در میان بگذارید! من دوست دارم بهم بگید که چطور این برنامه روبرای خودتون شخصی کردید و اینکه آیا بهتون کمک کرد که از نمره ی ثابتی که توش گیر افتادید خلاص بشید و نمره تون رو بالا ببرید یا نه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter