چطور وارد برترین مدارس بازرگانی و مدیریت شویم؟

چطور وارد برترین مدارس بازرگانی و مدیریت شویم؟

متن زیر به قلم دبی جوی مشاور ارشد هیئت مدیره بازرگانی است .

بنده مکرراً در سمت مشاور پذیرش این سئوال را مطرح کرده ام : ' چطور وارد برترین مدارس بازرگانی شوم ؟ '

چطور وارد برترین مدارس بازرگانی (MBA) شوم ؟ 

بسیاری از داوطلبان بر این باوراند که مدارس 'قشر' خاصی از داوطلبان را انتخاب می کنند  شاید آنهایی که نمرۀ عالی جی مت را کسب کرده اند یا شغل خاصی دارند. با این وجود در این هفت سال فعالیتم در مشاورۀ پذیرش، داوطلبانی با انواع و اقسام پیش زمینه ها را مشاهده کرده ام که از بهترین مدارس بازرگانی پیشنهاداتی دریافت کرده اند. بنابر تجربۀ بنده مدارس به دنبال ' قشر' خاصی از افراد نیستند، بلکه آنها به دنبال تنوع در تجربۀ صنعتی، عملکرد، پیش زمینه های فرهنگی، سرزمین مادری و همچنین علایق فردی هستند. هرگاه به فرآیند درخواست MBA دست یافتید ایده های زیر را دنبال کنید تا به موفقیت شما کمک کند.

آیا باید دوباره آزمون GMAT را بگذرانم ؟

اگر امتیاز جی مت شما پایین تر از میانگین اعلام شده در مدرسۀ مورد نظرتان می باشد، هنوز هم می توانید برای جبران آن کاری انجام دهید. امتیاز جی مت یکی از اجزای پروفایل شما است که می توانید تغییرش دهید. شما می توانید دوباره در آزمون جی مت شرکت کنید یا دوره ای آنلاین را بگذرانید تا نقاط ضعف خود را تقویت کنید. بسیاری از داوطلبان بیش از یک بار در آزمون GMAT شرکت می کنند تا نتیجه مورد نظرشان را به دست آورند. هیچ امتیاز منفی یا ایرادی در شرکت کردن مجدد در این آزمون وجود ندارد.

علاوه بر این اگر با ارگان یا انجمنی از زمان دانشگاه تاکنون در ارتباط نیستید هرگز برای انجام این کار دیر نشده است. به دنبال سازمان هایی بگردید که شخصاً به آنها علاقه دارید، برای مثال اگر عاشق حیوانات هستید می¬توانید به صورت داوطلبانه در جامعۀ پیشگیری از خشونت علیه حیوانات ( SPCA ) فعالیت کنید. اگر به مُد علاقه دارید می توانید در ارگانی مثل پوشش در موفقیت که در سراسر کشور فعالیت دارد عضو شوید. 

درخواست مدرسۀ بازرگانی خود را پر و بال بدهید

اگر چه مجبور نیستید در هر کاری که انجام می دهید بهترین باشد اما بهتر است متفاوت باشید ( به این معنی که به روشی جالب توجه متفاوت باشید ! ). علاوه بر انجام آنچه می توانید در بهبود اشتراک گذاری پروفایل خود صورت دهید، مطمئن شوید که کمیتۀ پذیرش ( Ad Com ) چشم اندازهایی که می توانید برای مدرسه به ارمغان بیاورید را به خوبی ببیند. در ابتدا می توانید این کار را در نامه های درخواست خود ایجاد کنید. به منظور این کار انشای درخواست ها را به گونه ای ترتیب دهید که بهترین نقاط قوت و ما وقع¬های کاری شما را برجسته سازد. برای مثال بیان این مطلب در درخواست شما که چطور تجربیات کاریتان در شرکت تولیدی میدوسترن می تواند دیدگاه متفاوتی را به ارمغان بیاورد، مفید فایده خواهد بود.

فراتر از سوابق کاری خود قدم بردارید 

شرح ماوقعی از نحوۀ دستیابی به موقعیت کنونی خود به اشتراک بگذارید. از بر شمردن آسیب پذیری های خود هراس نداشته باشید، برای مثال پاسخ به این پرسشها : چه چالش هایی را در کار خود تجربه کرده اید ؟ با چه شکست های شخصی و ناکامی هایی روبرو شده اید ؟ به کمیتۀ پذیرش نشان دهید که برای رسیدن به موفقیت راهی هموار را طی نکرده اید، برای آنان توضیح دهید که چطور تقلا کرده اید، یا در موقعیتی گیر افتاده اید و کار را از سرگرفته و پیشرفت کرده اید. 

درخواست خود را چندجانبه کنید 

خبر خوب این است که کمیتۀ پذیرش، پروفایل شما را به صورت چندجانبه در نظر می گیرد و تصمیم این کمیته فراتر از آمارهای شخصی شماست. بنابراین مطمئن شوید که این کمیته هر چه بیشتر و بهتر شما را بشناسد. در پایان باید متذکر شوم که برای پذیرش در یکی از بهترین مدارس بازرگانی تنها یک راه وجود ندارد. وقتی در اولین روز آشنایی با همکلاسان خود قرار گرفتید و ماجراهای یکدیگر را شنیدید با کمال تعجب خواهید فهمید که هر شخص روش منحصر به فردی را برای پذیرش در آن مدرسه دنبال کرده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter