سوالات آزمایشی جی مت

سوالات آزمایشی جی مت

این هفته یک سوال جالب از یکی از دانشجویانم دریافت کردم: 'شما در هنگام بررسی «لیست توضیحات» ما به دنبال چه چیزی هستید؟'

پاسخ به سوالات آزمایشی GMAT برای آماده شدن در آزمون

کمی پیش زمینه: بنده مدرس GMAT هستم. هر هفته ، دانشجویان من سؤالات تمرین جی مت رو به عنوان تکلیف انجام می دن. من به جای اینكه ازشون بخوام كه برگه ی چرک نویس شون رو تحویل بِدن، از بچه ها می خوام كه داخل یک برگه، هر کدوم از این سؤالات آزمایشی رو ثبت كنن ، و من اسم این برگه رو می ذارم 'لیست توضیحات'. علاوه بر ثبت اطلاعات کمی (شماره سوال ، زمان صرف شده ، درست یا غلط و غیره) ، از بچه ها می خوام که یادداشت ها رو در سه دسته مختلف بنویسن: (الف) 'چی خوب پیش رفت؟' (ب) 'چی خوب پیش نرفت؟ 'و (ج)' چه چیزی رو می خوام برای دفعه بعدی به یاد داشته باشم ؟ ' من همچنین بهشون می گم که هرگونه بحث در مورد جواب درست یا زمان صرف شده برای پاسخ به سوال، قابل قبول نیست ، مگر اینکه به محتوا گره خورده باشه ، بنابراین به عنوان مثال ، 'من این سوال رو درست حل کردم' پاسخی قابل قبول برای ' چی خوب پیش رفت ؟' نیست، بلکه ، 'توجه به اینکه می تونستم هر دو طرف رو بر x تقسیم کنم چون که به من گفته شد x ≠ 0هست، باعث شد که این سوال رو درست حل کنم' پاسخ بسیار خوبیه.

یک چیز دیگه هم هست که من در این توضیحات به دنبالش هستم و این یکی مورد کمی کمتر به چشم میاد. من به دنبال کاربردهایی هستم که این یادداشت ها می تونن در آینده داشته باشن. این احتمالاً از طریق مثال به بهترین شکل ممکن نشون داده می شه ، بنابراین اجازه بدید یک مثال نسبتاً ساده از سوال تصحیح جمله رو ارائه بدم که به جای پنج گزینه ی معمول ، من دو گزینه را در نظر گرفتم:

سوال آزمایشی GMAT، شماره 1:

Xavier drove to the store and bought the last bunch of bananas in the produce section.

(A) store and bought

(B) store, buying

اینجا تعلیق زیادی نداریم: گزینه ی (A) به وضوح درسته. و چون جواب رو به سرعت درست جواب دادید، وسوسه می شید که یادداشتتون رو هم سریع بنویسید و کار رو تموم کنید. ولی قبل از اینکه ادامه بدید، به کاربرد آینده ی این یادداشت فکر کنید. برای اینکه منظورم رو بهتر توضیح بدم، از بعضی از بچه ها خواستم که یه توضیح برای این سوال بنویسن. یادداشت هاشون در زیر اومده:

جمله 1:

'من به تفاوت در استفاده از and و صرفاً یک کاما دقت کردم، و and بهتر بود. من قطعا همچین تفاوت هایی رو قبلا هم دیدم، بنابرین چون در این سوال این نکته به من کمک کرد، حواسم رو جمع کردم که مراقب استفاده ی متفاوت از and و کاما در آینده باشم'.

جمله 2:

'من موقع حل این سوال، راجع به معنی به درستی فکر کردم. کلمه ی and در گزینه ی اول یه لیست از کارهایی که Xavier انجام داده می سازه، در حالی که کلمه ی buying یه modifier می سازه. من می دونم که modifier هایی که از کاما با ing ساخته می شن، معمولا قیدی هستن، بنابرین سعی کردم که تشخیص بدم که آیا این لیستی از کارهاییه که Xavier انجام داده یا خریدن موز(bananas) نحوه ی رانندگی Xavier رو توصیف می کنه. قطعا گزینه ی اول درسته، نه دومی، بنابرین گزینه ی درست A هست. دفعه ی بعد که تقابل and و کاما+ing رو ببینم، چک خواهم کرد که ببینم یه لیست یا یه modifier ، کدومه که توی این موقعیت معنی می ده.

چندتا کامنت: یک ، همه ی این اطلاعات قطعا به طور مستقیم از ذهن خود دانشجوی شماره 2 بیرون نیومده. او در واقع کتاب 'َAll the Verbal'  رو که ما برای بچه های جی مت در نظر گرفتیم تهیه کرده و دنبال فصل  modifier ها که در اون modifier های  -ing توضیح داده شدن گشته، فصلی که کاملا مشخصه قبلا خونده. ایشون قبل از اینکه بخواد توضیح رو در برگه ش بنویسه، می خواسته مطمئن بشه که  نکته رو درست یادشه. دو، یادداشت دانشجوی اول هیچ مشکلی نداره: هر چی که نوشته درسته، و کاملا هم درست می گه که چنین تفاوتی بین گزینه ها قطعا بعدا هم در سوال ها خواهد اومد.

با این همه توضیح، قطعا متوجه شدید که چی می خوام بگم. آخرین کاری که به عنوان بخشی از این تمرین کردم این بود که به بچه ها یه سوال دیگه بدم:

سوال آزمایشی GMAT، شماره 2:

Yvonne kicked the football and launched it 50 meters down the pitch.

(A) football and launched

(B) football, launching

فکر می کنید کدوم دانشجو به این سوال درست جواب داد؟

برید توضیح دانشجوی شماره 1 رو دوباره بخونید. هیچ چیزی توی یادداشتش ایشون رو برای این سوال آماده نکرد. ایشون این سوال رو اشتباه جواب داد چون فکر می کرد اون ورژن از سوال که با and میاد در سوال اول درست بود، بنابرین اینجا هم همون گزینه رو انتخاب کرد. ولی دانشجوی شماره 2 در مورد معنی ای که هر گزینه می ده فکر کرد و به این نکته دقت کرد که ' launching it 50 meters' در واقع اطلاعات اضافی در مورد ضربه ی Yvonne  به توپه و نه فقط یه کار جزء لیست کارهایی که Yvonne  انجام داده. و ضمنا،اگر شما هم مثل من ایرانی باشید، اطلاعات زیادی راجع به این مدل فوتبال ندارین، بنابرین اون عبارت که بعد از کاما اومده مفیده از این لحاظ که مشخص می کنه 50 متر، خیلی شوت بلندیه ( درواقع همون کلمه ی launch). بنابرین گزینه ی B درسته. دانشجوی شماره 2 متوجه این نکته شد چون یادداشت هاش برای استفاده در آینده کاربرد بهتری داشت.

نکته ای که از این مسئله باید برداشت بشه اینه که هر سوالی که می بینید باید به یه نحوی شما رو برای سوال های دیگه ای که در آینده در آزمون اصلی می بینید آماده کنه، و اگر این کار و نکنه، شما در واقع وقتتون رو هدر دادید. من بهتون دروغ نمی گم: نوشتن یادداشت هایی که بتونن در آینده بهتون کمک کنن، خودش کار می بره. باید توضیح سوالا رو بارها بخونید. باید از کتابهاتون به عنوان مرجع استفاده کنید. ممکنه این کار پنج برابر بیشتر از صرفا حل کردن سوال وقت ببره. ممکنه نتونید در روز به همون تعداد سوال حل کنید که وقتی توضیحات رو نمی خونید حل می کنید. اما در واقع، کاربرد آینده ی خوندن و یادداشت توضیحاته که در روز آزمون تفاوت ایجاد می کنه. و این همون چیزیه که من همیشه در لیست توضیحات شاگردانم دنبالش هستم.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter