چطور در GRE نمره ی 340 بگیرم

چطور در GRE نمره ی 340 بگیرم

آخرین باری که در آزمون GRE شرکت کردم یک سال پیش بود، و در هر دو قسمت نمره ی کامل 170 گرفتم. البته قطعاً کلاس های فشرده ی GRE در این زمینه مؤثر بودن ولی این همه ی ماجرا نبود. اینجا براتون یک سری نکته در مورد اینکه چطور مطالعه کردم و چطور آزمون جی آر ای دادم می گم.من روی نقطه ضعفم تمرکز کردم ولی نقطه قوتم رو فراموش نکردم. بزرگترین نقاط ضعف من در GRE آمارو هندسه در قسمت ریاضی و sentence equivalence در قسمت وربال هستن. من در طول مطالعاتم، از مبحث هایی که توشون ضعف داشتم و اشتباهاتی که کرده بودم یادداشت برداشتم. در واقع از این طریق بود که فهمیدم در قسمت sentence equivalence من به این دلیل نمی تونم یه سؤال رو جواب بدم که دو گزینه ای رو انتخاب می کنم که فکر می کنم هر دو بتونن جای خالی رو پر کنن، ولی در واقع این کلمات مترادف هم نیستن. یه لیست از «چیزهایی که باید در روز امتحان حواسم بهشون باشه» تهیه کردم و هر وقت به همچین زوجهای لغتی برمیخوردم توی اون لیست اضافه میکردم.

برای اینکه به خودم برای حل کردن یه سری مسئله ی آمار جایزه بدم، یه تعداد سؤال از قسمتی که مورد علاقه م بود حل میکردم. بعضی وقتا هم بین ریاضی و وربال چند تمرین از این و چند تمرین از اون حل می کردم. خوندن ریاضی برای من خیلی جالبه، بنابرین هر موقع وربال سخت می شد، من به عنوان استراحت ده دقیقه سوالات کوانت حل می کردم. بعد سرحال می شدم و آماده بودم که تمام توجهمو بذارم روی وربال.

من یک سری لغت یاد گرفتم. جزوه لغات کلاس GRE رو خوندم و کلماتی که در اولین نگاه معنی شون و نمی دونستم، یادداشت کردم. بعد معنی اون کلمات رو در صفحه ی مقابلشون نوشتم. حتی برای بعضی کلمات مثل belie ، که معنی کردنشون سخته، یه جمله به عنوان مثال نوشتم.

من این کلمات رو با تکرار زیاد خوندم.مخصوصا، به ترتیب کلمات روخوندم و سعی کردم معنی همه ی کلمات و به خاطر بیارم. هر موقع معنی یه کلمه رو درست یادم بود، کنارش تیک می زدم. کلماتی که کنارشون تیک های کمتری بود رو بیشتر تکرار می کردم. اونهایی هم که کنارشون تیک های زیادی داشت و نشونه ی این بود که همیشه معنی شون یادم بوده، فقط هر چند روز یه بار بهشون نگاه می انداختم.

بعداً فهمیدم که فقط یه تعداد کمی از اون کلمه هایی که مخصوصا برای آزمون GRE خونده بودم توی آزمون اومده بود. چندتایی سوال بود- شاید دو یا سه تا- که اگه لغت نخونده بودم ممکن بود نتونم جواب بدم. ولی تعداد سوالاتی که بدون خوندن اون کلمات هم می تونستم انجام بدم خیلی بیشتر بود. ولی لغاتی که از جزوه لغات GRE و همچنین لغت هایی که در حین انجام تمرینات sentence equivalence و text completion یاد گرفته بودم خیلی به کمکم اومدن. ریشه شناسی هم خیلی تونست کمکم کنه و با کمک ریشه ها فقط یکی دو تا کلمه بودن که معنی شون و نمی دونستم ولی اونا رو هم به هر حال تونستم انجام بدم.




من مرتب و با دقت کار کردم. دو تا مسئله که در آزمون های استاندارد خیلی به من ضربه می زنن، اعتماد به نفس زیادی و دست خط خیلی بد هستن. وقتی با نیت 340 گرفتن در آزمون GRE وارد جلسه امتحان شدم، تصمیم گرفتم که به نوشته های نامرتب و درهم و برهم ریاضی اعتماد نکنم. برای غلط جواب دادن سوالی که می دونی چطور جواب بدی ولی به خاطر نا مرتب نوشتن اشتباه می کنی، هیچ دلیل موجهی وجود نداره. بنابرین من این کارها رو انجام دادم:

  • برگه چرک نویسمو تقسیم بندی کردم و فقط یه بخش رو برای سوالات ریاضی استفاده کردم، طوری که وقتی سوالات متعددی رو جواب دادم، جواب ها با هم قاطی نشن. تمام تلاشمو کردم که خیلی با دقت بنویسم، مخصوصا وقتی با اعداد کار می کردم. اصلا دلم نمی خواست به خاطر اینکه عدد 2 رو با 3 اشتباه گرفتم، یه سوال و غلط جواب بدم.
  • هر معادله رو قدم به قدم ساده کردم. حتی وقتی می دونستم که می تونم معادله رو یکباره چند مرحله ساده کنم وچند ثانیه زمان ذخیره کنم، ترجیح دادم که هر بار فقط یک قدم معادله رو ساده کنم.
  • هر بار که یه معادله می نوشتم و به جواب می رسیدم و می خواستم گزینه ای رو انتخاب کنم، یه لحظه وقت می گذاشتم و یه بار دیگه چک می کردم که توش بی دقتی نباشه.
  • توی قسمت وربال هر موقع که یه کم وقت اضافه داشتم، از اون زمان استفاده می کردم که خودمو متقاعد کنم که هر گزینه ای که انتخاب نکردم، به چه علت غلطه. به سوال هایی که جواب داده بودم نگاهی می انداختم و برای خودم توضیح می دادم که چرا گزینه های دیگه غلط هستن.

بسته به اینکه از کجا داری شروع می کنی، برنامه ی مطالعه ات باید با برنامه ی من فرق داشته باشه. ممکنه کمی زمان نیاز داشته باشی که نقاط ضعف و قوتت و پیدا کنی و شاید لازم باشه دوباره یا سه باره یک سری مطالب رو یاد بگیری. ولی من معمولا وقتی میخوام به کسی در این زمینه مشاوره بدم، با توضیح اینکه خود من چطور برای آزمون های استاندارد درس میخونم ودر طول آزمون چه کارهایی انجام می دم سعی میکنم کمکشون کنم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter