چگونه برای GMAT سریع‌تر بخوانیم ؟

چگونه برای GMAT سریع‌تر بخوانیم ؟

آیا شما برای تمام کردن بخش verbal GMAT در یک محدود‌ه‌ی زمانی خاص تلاش زیادی از خودتون نشون میدین؟ آیا شما بر روی هر متن درک مطلب 6 دقیقه زمان سپری می‌کنین یا زمانی رو تلف می‌کنین که در جای دیگری به آن نیاز دارین؟

در اینجا چند نکته درباره‌ی چگونگی سریع‌تر خواندن برای امتحان GMAT ارائه می‌شود که می‌تواند عملکرد verbal شما را متحول کند.

به‌منظور سریع‌تر خواندن برای GMAT، شما می‌توانید تحت آموزش‌هایی قرار بگیرید. راز این کار در این است که شما باید زیاد مطالعه کنید: نه فقط موضوعات مرتبط با GMAT بلکه همچنین نوشته‌های غیرداستانی با حجم بالا از یک موضوع که شما در این امتحان با آن مواجه خواهید شد. شما همچنین باید مرتب و منظم مطالعه کنید: هر روز نیم ساعت را به خواندن اختصاص دهید. این کار به زمان و صبر نیاز دارد اما تمرین بهترین راه برای تبدیل کردن خود به یک خواننده‌ی سریع است.

با این حال، نیازی نیست که تلاش کنید هر مطلبی را سریع بخوانید! اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً می‌خواهید به یک خواننده‌ی سریع GMAT تبدیل شوید. قطعاً، در کل تبدیل شدن به یک خواننده‌ی سریع شما را در GMAT نیز سریع می‌کند. اما همچنان چند تفاوت بزرگ بین خواندن برای GMAT و خواندن در زندگی حقیقی وجود دارد.

  • در زندگی حقیقی، شما باید آنچه را که خوانده‌اید، به یاد آورید. در جی مت، به محض اینکه به سوال آخر جواب دادید، می‌توانید کل متن را فراموش کنید.
  • در زندگی حقیقی، شما نمی‌توانید به آنچه خوانده‌اید، دوباره مراجعه کنید. در GMAT، شما می‌توانید همیشه دوباره به متن نگاه کنید.
  • در زندگی حقیقی، شما ممکن است دلایل گوناگونی برای خواندن یک متن داشته باشید. در GMAT، شما فقط به جواب دادن صحیح به نوع خاصی از سوالات می‌پردازید.

بدلیل این تفاوت‌ها، شما ممکن است از عادت‌های خواندن سریع در GMAT که در زندگی حقیقی خیلی مفید نیست، فرار کنید. برای مثال، به محض اینکه می‌فهمید بخش خاصی از یک متن چه چیزی می‌گوید، می‌توانید خواندن دقیق آن بخش را متوقف کنید و تا زمانی‌که تضاد یا ایده‌ی بزرگ بعدی را مشاهده کنید، skim کنید. متن‌های GMAT غالباً تکراری هستند: نویسنده ادعایی را مطرح می‌کند، سپس درباره‌ی آن ادعای خود با جزئیات صحبت می‌کند و بعد از آن ادعا با مثالی حمایت می‌کند و در ادامه توضیح می‌دهد چگونه آن مثال از آن ادعا پشتیبانی می‌کند. برای فهم یک ادعا، نیاز نیست 5 جمله را بخوانید! به محض اینکه به منظور نویسنده پی بردید، سرعت خواندن خود را بالا ببرید و نگاه سطحی به متن داشته باشید. تا زمانی‌که نویسنده به شما چیز جدیدی ارائه نداد، نگاه دقیقی به متن نداشته باشید.

درباره‌ی جزئیات متن، شما می‌توانید با آزادی زیادی عمل کنید. شما از قبل نمی‌دانید که GMAT قرار است بر اساس کدام جزئیات شما را تست کند. هر زمان که نیاز باشد، شما می‌توانید دوباره به متن نگاهی بیندازید. پس نیازی نیست بدانید کدام بخش خاص چه چیزی می‌گوید یا منظورش چیست. در زیر آنچه که باید برای آگاهی از جزئیات در یک متن بدانید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

  • متن درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کند؟ آیا این جزئیات درباره‌ی اشباع اکسیژن در آب‌های اقیانوس است یا درباره‌ی خطرات خاکسترهای آتش‌فشانی؟ خیلی دقیق نشوید. فقط باید بدانید اگر به سوالی درباره‌ی آن نکته‌ی خاص رسیدید، در کجای متن باید دنبال جواب باشید.
  • هدف متن چیست؟ نویسنده این جزئیات را در متن برای حمایت از یک نکته‌ی بزرگ‌تر قرار داده است. اگر بدانید آن نکته‌ی بزرگ‌تر چیست، نسبت به آن متن دارای فهم بهتری خواهید بود. شما همچنین برای سوالات 'purpose' آماده خواهید شد.

اگر در حال خواندن یک بخش دارای جزئیات هستید و سعی می‌کنید از آنچه می‌گوید سر دربیاورید، بدانید در حال تلف کردن زمان خود هستید. اگر چیزی درباره‌ی آن جزئیات در یادداشت‌های خود بنویسید، باز هم در حال تلف کردن زمان خود هستید. رسیدن به یک دیدگاه گسترده از متن در بار نخست خواندن آن بسیار مهم است. جزئیات را برای بعداً نگه دارید.

در نهایت، اگر تاریخ امتحان شما نزدیک است و شما همچنان در خواندن سریع دچار مشکل هستید، به این فکر کنید چگونه سرعت خواندن با تصویر بزرگ‌تر سازگار می‌شود. هر کسی که GMAT را گذرانده باشد، دارای چند نقطه ضعف است؛ افرادی که به نمرات بالا دست پیدا می‌کنند افرادی هستند که به نقاط ضعف خود اعتراف و آن را برطرف می‌کنند، به جای اینکه تظاهر کنند نقطه ضعفی ندارند.

اگر متن‌ها را آرام می‌خوانید، ممکن است به استراتژی حدس زدن برای سوالات درک مطلب نیاز داشته باشید. خوشبختانه، درک مطلب نوعی سوال برای حدس قریب به یقین است. این مقاله باید به شما چند ایده داده باشد. ممکن است نیاز باشد سرعت تصحیح جمله‌ی خود را بالا ببرید تا زمان بیشتری برای سوالات مرتبط با reading داشته باشید. شما باید حدس خلاقانه بزنید؛ بدترین سناریوی محتمل برای فردی که متنی را آرام می‌خواند، کم آوردن زمان در انتها و ایجاد حدس‌های بسیار زیاد پشت سر هم است. اگر در سوال هشتم یا دهم از شروع حدس می‌زنید، به نمره‌ی بالاتری در مقایسه با کسی دست پیدا خواهید کرد که همین تعداد حدس‌ها را بلافاصله ایجاد می‌کند.

خواندن آرام به معنی آن نیست که در بخش GMAT Verbal نمره‌ی بدی کسب خواهید کرد. شما می‌توانید سریع و دقیق‌تر خواندن را یاد بگیرید و حتی بیاموزید از خواندن اجتناب کرده و یک حدس هوشمندانه بزنید. با کمی تمرین و استفاده از استراتژی‌های امتحان دادن، شما می‌توانید این ضعف را از خود دور کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter