GRE Sentence Equivalence Questions

GRE Sentence Equivalence Questions

دو نوع سوال vocabulary 'جای خالی را پُر کنید' (Fill-In-the-Blank) تو GRE وجود داره: سوالای کامل کردن متن (Text Completion) و سوالای تشخیص معادل جملات (Sentence Equivalence). سوالات کامل کردن متن از شما می‌خواد تا یک، دو یا سه جای خالی رو فقط با یک کلمه پُر کنین. سوالای تشخیص معادل جملات از شما می‌خواد یک جای خالی رو با دو کلمه پُر کنین. غالباً زبان‌آموزا این دو نوع سوال رو سوالای 'synonym' می‌دونن، اما این به هیچ عنوان درست نیست؛ تمرکز بیش از حد برای پیدا کردن synonyms دقیق برخی از زبان‌ آموزا رو خسته میکنه. برخی دیگر از زبان‌ آموزا هم به هنگام پیدا کردن یک معادل به اندازه‌ی کافی جدی نیستن. تو این مقاله، من می‌خوام به طور دقیق درباره‌ی این موضوع صحبت کنم که وقتی ما جواب‌ها رو برای سوالای تشخیص معادل جملات با هم 'جفت' می‌کنیم، به دنبال چه چیزی باید باشیم و از چه دام‌های شایعی باید پرهیز کنیم.

دستورالعمل رسمی برای سوالای تشخیص معادل جملات از این قراره:

Select the two answer choices that, when used to complete the sentence, fit the meaning of the sentence as a whole and produce completed sentences that are alike in meaning.

ما به‌ دنبال دو کلمه‌ای می‌گردیم که وقتی اونا رو به جمله‌ای وصل می‌کنیم، به ما یک ایده‌ی کلی و مشابه از منظور جمله رو بده. یعنی جواب‌های درست ما نباید synonyms دقیق باشه بلکه اونا باید اونقدر به هم نزدیک باشن که معنی اصلی جمله رو تغییر ندن.

گاهی‌ اوقات من از این تست استفاده می‌کنم: اگه به من گفته بشه که کسی یا چیزی X هست، آیا من منطقاً می‌تونم فرض کنم که اون چیز یا کس Y هم هست؟ خُب بیاین این تست رو با یک جفت کلمه امتحان کنیم که توی کلاسی مطرح شد که من اخیراً داشتم: critical و demanding 

برای مثال، فرض کنین که به من گفته شده کسی demanding هست، یعنی انتظارات زیادی داره یا استانداردهاش بالاست. آیا من منطقاً می‌تونم فرض کنم که اون شخص critical هم هست، یعنی دارای قدرت تشخیصه یا معمولاً قضاوت می‌کنه (که غالباً و نه همیشه منفیه)؟ تو زندگی روزانه، شاید افرادی که demanding هستن، به سمت Critical بودن متمایل باشن. اما تو GRE، جواب به سوال بالا منفیه. Critical لایه‌های معنایی رو اضافه می‌کنه که demanding فاقد اونه. به هر کدوم از این کلمه‌ها تو جمله‌های زیر توجه کنین:

(A) She was a very demanding teacher.

(B) She was a very critical teacher.




اینا معلمای کاملاً متفاوین. معلم جمله‌ی A معلمی به نظر میرسه که شما ممکنه دوست داشته باشین پای کلاسش بشینین، چون شما رو تحت فشار قرار میده اما به شیوه‌ای که احساس ناخوشایندی نداشته باشین. معلم جمله‌ی B چطور؟ خُب، اون احتمالاً تو واکنش‌هاش دارای قضاوت بیشتر و منفی‌تریه.

این ایده رو با مجموعه‌ای از گزینه‌های جواب امتحان کنین و ببینین چه معادل‌هایی رو می‌تونین اینجا شناسایی کنین.

  • Exciting
  • Dangerous
  • Opulent
  • Reportorial
  • Costly
  • Expensive

تو اینجا من costly و expensive رو با هم جفت می‌کنم. اینا تنها کلماتین که با هم تطبیق میشن. دقت کنین که opulent تو معنی دقیق به نظر میرسه (با پول مرتبطه). با این حال، وقتی با demanding مقایسه بشه، همچون critical؛ یکی لایه‌هایی از معنی رو اضافه می‌کنه که دیگری فاقد اونه. Exciting و dangerous هم ممکنه وسوسه‌ برانگیز باشه، چون چیزهای خطرناک غالباً هیجان‌ انگیزن اما این جفت کلمات حتی از critical و demanding هم قابلیت به‌ کارگیری بیشتری دارن.

بیاین تفکرمون رو تو این زمینه با بررسی جواب جمله‌ ی زیر بررسی کنیم:

The frequent and wide-ranging travels of a photo-journalist are often _______, racking up huge bills for freelancers working without a guarantee of payment.

عالیه! من از “ racking up huge bills ” آگاه هستم که بیشتر تائید میکنه که costly و expensive جفت‌های درستی هستن. دقت کنید exciting وdangerous هر دو به‌ تنهایی گزینه‌های فریبنده‌ای هستن؛ به نظر میرسه اونا کلمات مناسبی برای توصیف frequent and wide-ranging travels” باشن. با این حال، با جدی و دقیق شدن درباره‌ی اینکه چه‌ جوری من جواب‌هام رو با هم معادل‌ سازی کنم، می‌تونم از این دام پیشگیری کنم.

جفت کردن جوابا یک گام خوب برای اضافه کردن به فرایند تشخیص معادل جملات هست. وقتی جمله گیج‌تون میکنه، جستجوی جفت‌ها یا معادل‌ها تو گزینه‌های جواب می‌تونه به تمرکز بر متنی که دارین می‌خونین، کمک کنه. در این مورد، شما می‌تونین گزینه‌های جواب رو موقتاً کنار بذارین و به جمله بازگردین تا نشانه‌ها رو پیدا کنین. حتی وقتی جمله رو به‌ خوبی فهمیدین، جفت کردن گزینه‌های جواب می‌تونه به شما کمک کنه از افتادن در دام‌های GRE پیشگیری کنین.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter