5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پیش از آنکه به دنبال دانشگاه بگردید، لازم است به چراهایی پاسخ دهید. چرا به آن جا می روید؟ هدف شما از فارغ التحصیلی در آن جا چیست که در جای دیگر نمی توانید آن را به دست بیاورید؟ این یک ارزیابی کاملا فردی است که قطعا باید آن را با اساتید خود در مقطع کارشناسی، برنامه های تحصیلات تکمیلی و مشاوران پذیرش کارشناسی ارشد بررسی کنید. مشخص کردن اینکه چرا آن دانشگاه را انتخاب کردید، ضروری است. پس از انجام این کار باید برنامه مناسب را در مدرسه مناسب پیدا کنید. دنبال کردن راهنمایی های زیر به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب برنامه تحصیلات تکمیلی موفق شوید.

 پیدا کردن کالج مناسب

 باید کالجی را پیدا کنید که مناسب با برنامه های تحصیلات تکمیلی شما باشد. شما میدانید چه مهارت هایی را از دست داده یا می خواهید چه دانشی را به دست بیاورید. در حال حاضر، نیاز دارید برنامه متناسب با آموزش خاص را پیدا کنید. برای مثال، اگر در حال استفاده از برنامه مهندسی پزشکی هستید، باید مطمئن شوید آیا این برنامه روی غلظت در بیومکانیک، تصویربرداری پزشکی و مولکولی مهندسی که میخواهید با نیاز های شما مطابقت داشته باشد متمرکز است یا نه.

ردیابی مسیر 

کالج آموزشی با دانشگاه تفاوت دارد. باید اهداف وسیع خود را کنار بگذارید. در کارشناسی این قابل قبول است که از رشته خود مطمئن شوید، حتی تا زمانی که یک یا دو سال از دانشگاهتان گذشته است. در دوران کارشناسی ارشد و برای گذراندن کمیته پذیرش تحصیلات تکمیلی، باید بدانید که رشته شما چطور در شکل دهی به حرفه شما کمک می کند. این موضوع حتی برای کسانی که قصد ادامه تحصیلات آکادمیک دارند هم صدق می کند. همچنین باید در مورد تحصیلات تکمیلی خود در صنعت و در برنامه های دانشگاهی بیشتر تحقیق کنید تا مطمئن شوید برنامه درسی مدرسه متناسب با طرح های فردی تان است.




به دنبال فضا باشید

 باید مطمئن شوید که این برنامه از لحاظ جغرافیایی به خوبی مطابق با نیاز های شما است. این موضوع شامل، ترجیحات شخصی، هزینه های زندگی، ملاحظات خانواده و همچنین کارآموزی، کار و امکانات پژوهشی در نزدیکی مدرسه آموزشی شما می باشد. اما به این ها محدود نمی شود.

روش تدریس

 فقط آنچه کالج می آموزد را ارزیابی نکنید، بلکه چگونگی تدریس آن را در مدرسه ارزیابی کنید. آیا این برنامه کارهای آزمایشگاهی است؟ آیا آنها دانشجویان کارشناسی و دانشجویان مقطع کارشناسی را در سخنرانی ادغام می کنند؟ آیا به TA نیاز است؟ این ها پرسش های دیگری است که در مورد چگونگی اجرای برنامه قبل از اینکه مدرسه به لیست برنامه های تحصیلات تکمیلی تان اضافه شود باید در نظر گرفته شود.

رتبه و یا اعتبار دانشگاه 

 باید این مورد را در آخر لیست در نظر داشته باشید. این موضوع مهم است، اما همانند موضوعات دیگری که باید در نظر بگیرید، مهم نیست. می خواهید به مدرسه ای بروید که بالاترین رتبه را دارد تا نیازهای فارغ التحصیلی مورد نیاز فردی تان را فراهم کند. رتبه در واقع فقط نماینده منابع مدرسه است که به دانش آموزان ارائه میدهد. این چیزی است که در مورد یک دانشگاه معتبر مهم است؛ آیا امکانات دولت از هنر و پشتیبانی علمی، اساتید معتبر را در حوزه های علمی دارد، و یا فارغ التحصیلان بزرگ استخدام می شوند و فرصت های شبکه ای وجود دارد یا نه.

با دنبال کردن این مراحل، به شما کمک خواهد کرد لیستی از برنامه ها را دقیقا با توجه به نیازهای خود بسازید. هرچه لیست برنامه واضح تری داشته باشید، برنامه های کاربردی بهتری می توانید ایجاد کنید و در نهایت موفقیت شما در مدرسه آموزشی بیشتر خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
7 عادت خوب در مطالعه GRE

7 عادت خوب در مطالعه GRE

تو این مقاله، من می‌خوام یک توصیه مطالعاتی کوچیک رو با شما در میون بذارم. این سخنیه که من قاطعانه باور دارم که درسته: '30 دقیقه مطالعه‌ی با تمرکز بالا بهتر از 2 ساعت مطالعه‌ی نیم‌بنده.' هر چقدر فرد تلاش کنه از طریق یک جلسه‌ی ماراتون‌گونه‌ی پایان هفته‌ای چ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter