مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چرا کانادا از مهاجرین استقبال می کند؟

چرا کانادا از مهاجرین استقبال می کند؟

کانادا برای جبران کمبود نیروی کار ناشی از پیری جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد، به افزایش مهاجرت نیاز دارد. در این مقاله بررسی می کنیم که در حال حاضر، در بازار کار کانادا چه اتفاقی می افتد و چرا مهاجرت ممکن است راه حل باشد. از سال 2021، افرادی که مهاجر یا مقیم دائم کانادا بوده اند (که برای سادگی به عنوان 'مهاجران' گروه بندی شده اند)، 23٪ از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دادند که بالاترین نسبت ثبت شده از زمان کنفدراسیون (Confederation) در سال 1867 است. کانادا که بالاترین رتبه در میان تمام کشورهای G7 است، اکنون رکورد قبلی خود را که در سال 1921 ثبت شده بود، یعنی زمانی که مهاجران 22.3 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دادند، شکسته است. بر اساس پیش‌بینی‌های جمعیتی از سوی اداره آمار کانادا، اگر روندهای جمعیتی فعلی ادامه یابد، مهاجران می‌توانند تا سال 2041 از 29.1 درصد تا 34 درصد جمعیت کانادا را تشکیل دهند. چنین پیش‌بینی‌هایی با برنامه سالانه سطوح مهاجرت کانادا برای سال‌های 2023-2025، که در 1 نوامبر 2022 منتشر شد، تقویت می‌شوند. بر اساس اهداف مهاجرتی کنونی، کانادا در نظر دارد از 465000 مهاجر در سال 2023، 485000 مهاجر جدید در سال 2024 و 500000 مهاجر جدید کانادایی در سال 2025 استقبال کند.

با دیدن همه این اعداد قابل توجه، ممکن است تعجب کنید و بگویید که چرا کانادا این همه مهاجر جدید را می پذیرد؟ بیایید عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم و با درک روند تغییر جمعیت فعلی کانادا شروع کنیم. برای درک اینکه چرا مهاجرت به سراسر کانادا بسیار زیاد می شود، دو عامل حیاتی یعنی پیری جمعیت کانادا و نرخ باروری پایین در این کشور، باید درک شود. این روندهای جمعیتی باعث کاهش بازار کار کانادا می شود و از بسیاری جهات بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی می گذارد.

کانادایی ها به سرعت پیر می شوند

بر اساس سرشماری سال 2021، از سال 2016 تا 2021، تعداد کودکان زیر 15 سال با سرعت شش برابر کمتر از تعداد افراد 65 سال و بالاتر رشد کرده است. علاوه بر این، تعداد افراد 65 سال و بالاتر در کانادا به 7 میلیون نفر افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 18.3 درصدی بین سال های 2016 تا 2021 است. این گروه سنی کانادایی ها اکنون 19 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند. این واقعیت، همراه با این واقعیت که بیشترین افزایش پنج ساله کانادا در افراد 65 سال یا بیشتر (20٪) در سرشماری قبل (2011 تا 2016) رخ داد، نشان می دهد که جمعیت کانادا به سرعت در حال پیر شدن می باشد.


کانادایی ها فرزندان کمتری دارند

علاوه بر نگرانی در مورد روندهای نزولی در رشد جمعیت کانادا، این واقعیت که نرخ باروری در کانادا کمتر از سطح جایگزینی جمعیت است، باعث نگرانی شده است. سطح جایگزینی جمعیت فعلی 2.1 کودک به ازای هر زن است. به دنبال روندی که از سال 2009 به طور پیوسته ادامه یافته است، نرخ باروری کانادا به طور پیوسته در طول زمان کاهش یافته است و به پایین ترین حد خود یعنی 1.4 فرزند به ازای هر زن در سال 2020 رسیده است. در سال 2020، کانادا نیز کمترین تعداد تولد از سال 2007 و بیشترین میزان کاهش سالانه تولد (3.6%-) از سال 1997 را تجربه کرد.

راه حل: کانادا برای حل مشکلات بالا، به مهاجرت نیاز دارد.

کانادا برای توسعه و رشد اقتصادی مستمر به مهاجرت نیاز دارد

ساکنان یک کشور عواملی هستند که هزینه ها و مصرف ملی را هدایت می کنند و برای آن، هر کشوری به نیروی کار قوی برای اطمینان از تولید مداوم کالاها و ارائه خدمات نیاز دارد. جمعیت ضعیف و کمبود نیروی کار، تولید و مخارج بعدی را محدود می کند، که برای رفاه اقتصادی یک کشور مضر است. خوشبختانه، افزایش مهاجرت می تواند به کانادا کمک کند تا از چنین مشکلاتی در این کشور جلوگیری کند. با توجه به مسائلی که در بالا به آنها اشاره شد، کانادا برای رشد جمعیت به شدت به مهاجرت متکی است. در واقع، نزدیک به 80 درصد از رشد جمعیت کشور طی آخرین دوره گزارش سرشماری (1.8 میلیون نفر بین سال‌های 2016 و 2021)، به مهاجران جدید به کانادا (مهاجران دائم یا موقت) نسبت داده می‌شود. در طی آن زمان، جمعیت کانادا تقریباً دو برابر سریع‌تر از سایر کشورهای G7 رشد کرد.

این رشد جمعیت مبتنی بر مهاجرت به طور قابل توجهی برای نیروی کار کانادا مفید بوده است. مهاجران در این کشور 79.9 درصد از رشد نیروی کار ملی را بین سال‌های 2016 تا 2021 به خود اختصاص داده‌اند. افزایش مهاجرت همچنین به این معنی است که کانادا می‌تواند در جهت رسیدگی به آنچه که Financial Post استدلال می‌کند 'کمبود شغل تاریخی' است، کار کند. Financial Post با استناد به گزارشی از اقتصاددانان RBC، ناتان جانزن و کلر فن، خاطرنشان می‌کند که شرایط فعلی بازار کار کانادا بیش از نیمی از [تمام] مشاغل کانادایی را از افزایش تولید (در مقایسه با 40 درصد قبل از همه‌گیری و 30 درصد یک دهه قبل) محدود می‌کند. خوشبختانه، 'هجوم مهاجرت'، از جمله تلاش متمرکز برای 'به کار انداختن مهارت های تازه واردان و ادغام این استعدادها در نیروی کار کانادا' می تواند بهره وری نیروی کار را تقویت کند.

در نهایت، در نتیجه موهبتی که مهاجرت به رشد نیروی کار کانادا می دهد، مهاجرت به تسریع رشد اقتصادی در سراسر کشور کمک خواهد کرد. همانطور که مهاجران جدید بیشتری مشغول به کار شوند، درآمد کسب کنند و متعاقباً پولی را خرج کنند که به اقتصاد بازمی گردد، اقتصاد کانادا به رشد مثبت خود ادامه خواهد داد. علاوه بر این، از آنجایی که تعداد بیشتری از تازه واردان به کانادا به پیوستن به شهروندان کانادایی در پرداخت مالیات و خرج کردن پول برای مسکن، حمل و نقل و سایر ملزومات ادامه می دهند، افزایش سطح مهاجرت به طور مستقیم به رشد اقتصادی ملی کمک خواهد کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: