مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه های دانشگاه تورنتو کانادا

بورسیه های دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که بهترین موسسه‌ی آموزش عالی در کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه که در شهر تورنتو مستقر است، در سال 1827 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا به‌ حساب می‌آید. علاوه بر این، دانشگاه تورنتو، یک کالج دانشگاهی محسوب می‌شود، چون از بیش از 11 دانشکده‌ی نیمه‌مستقل تشکیل شده است. این دانشگاه دارای دو پردیس در می‌سی‌سیاگا و اسکاربورو است.

هم‌اکنون بیش از 62000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این عدد، این دانشگاه را به یکی از پُرجمعیت‌ترین موسسات دانشجویی در آمریکای شمالی تبدیل ساخته است. دانشگاه تورنتو که به‌ عنوان زادگاه تحقیقات سلول‌های بنیادی و انسولین شناخته می‌شود، دارای شهرت آکادمیک معتبری است. این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در این مقاله، جزئیات برخی از بورسیه‌های اصلی دانشگاه تورنتو را برای دانشجویان خارجی توضیح می‌دهیم.

بورسیه‌های مقطع کارشناسی دانشگاه تورنتو

انواع بورسیه‌ها: بورسیه‌های پذیرش، بورسیه‌های درون دوره‌ای

دانشجویان مقطع کارشناسی به دو نوع بورسیه در دانشگاه تورنتو دسترسی دارند که شامل بورسیه‌های پذیرش و همچنین بورسیه‌های درون دوره‌ای است. هر ساله بیش از 4400 بورسیه‌ی پذیرش در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه می‌شود که دانشجویان خارجی را نیز دربرمی‌گیرد. از سوی دیگر، این دانشگاه سالانه بیش از 5900 بورسیه‌ی تحصیلی درون دوره به دانشجویانی که استعدادهای علمی خیره‌کننده‌‌ای از خود نشان می‌دهند، ارائه می‌دهد.

بورسیه‌ی تحصیلی Allan Wai Chiu Mok و Isa Po Po Gok

این برنامه‌ی بورسیه‌ی پذیرش، نخستین بار در سال 2018 از طریق کمک‌های مالی آلوین موک ارائه شد و به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در رشته‌های تحصیلی دانشکده‌ی علوم و مهندسی کاربردی تحصیل می‌کنند.

ارززش این بورسیه تقریباً بین 7000 تا 8000 دلار برای یک سال و برای تامین هزینه‌های تحصیل می باشد.

این بورسیه به دانشجویان احتمالی دانشکده‌ی علوم و مهندسی کاربردی و اساساً براساس شایستگی‌های آکادمیک به داوطلبان ارائه می‌شود.

تمام دانشجویان پذیرفته شده به‌ شکل خودکار برای دریافت بورسیه‌های پذیرش در نظر گرفته می‌شوند.

بورسیه‌ی بین‌ المللی لستر بی. ‌پیرسون دانشگاه تورنتو

این برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی، فرصت مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه تورنتو فراهم می‌کند. هدف این بورسیه‌ی تحصیلی پذیرش، ارائه‌ی کمک‌های مالی به دانشجویانی است که دارای پتانسیل برجسته‌ی علمی و خلاقیت‌های بالایی هستند. دانشگاه تورنتو سالانه 37 بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان با توانایی‌های فوق‌الذکر اعطاء می‌کند.

این معتبرترین بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاه تورنتو است و شامل بسته‌ای است که هزینه‌های کامل تحصیل، خرید کتاب، هزینه‌های متفرقه و همچنین پشتیبانی‌های سکونت را برای چهار سال دوره‌ی کارشناسی دانشگاه پوشش می‌دهد.

دانشجوی آینده باید یک دانشجوی خارجی (شهروند غیرکانادایی دارای مجوز تحصیل) باشد یا در سال آخر دبیرستان قرار داشته باشد یا در سال درخواست، فارغ‌ التحصیل شده باشد و از سال تحصیلی آینده، آماده‌ی تحصیل در دانشگاه باشد.

دانشجو ابتدا باید از مدرسه‌ی خود نامزدی دریافت کند و درخواست خود را در مهلت مقرر برای تحصیل در دانشگاه تورنتو ارسال کند. مهلت درخواست این بورسیه‌ی تحصیلی، معمولاً 18 ژانویه سال 2021 است.




 بورسیه‌ی تحصیلی Al Mercury

بورسیه‌ی تحصیلی Al Mercury، نمونه‌ای از بورسیه‌ی تحصیلی درون دوره‌ای مقطع کارشناسی برای دانشجویان تمام رشته‌های تحصیلی است. دانشجو همچنین باید پیشرفت آکادمیک، مشارکت اجتماعی و همچنین حس مشتاقانه‌ای نسبت به رشته‌ی موسیقی از خود نشان دهد.

ارزش این بورسیه تقریباً 1600 دلار بسته به شایستگی‌های آکادمیک و نیاز مالی متقاضی می باشد.

دانشجو باید یا دانشجوی بومی باشد یا دانشجوی خارجی و در یک دوره‌ی تحصیلی در دانشگاه تورنتو ثبت‌ نام کرده باشد و مشارکت اجتماعی و حس مشتاقانه‌ نسبت به رشته‌ی موسیقی و همچنین پیشرفت آکادمیک را از خود نشان دهد.

متقاضی باید به برنامه‌ی کمک‌های مالی دانشگاه تورنتو دسترسی داشته باشد و آن را تکمیل کند. فُرم تکمیل‌ شده (به‌ شکل PDF) باید از طریق ایمیل به خدمات ثبت‌ نام ارسال شود.

بورسیه های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه تورنتو

انواع بورسیه‌های تحصیلی: بورسیه‌های دانشگاه با مدیریت مرکزی، برنامه‌های بورسیه‌ی خصوصی، کمک‌های مقطع دکترا، کمک هزینه‌ی تحقیق.

دانشگاه تورنتو بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی گوناگونی- از بورسیه‌ی تحصیلی ارائه شده توسط خود دانشگاه و همچنین بورسیه‌ی تحصیلی ارائه شده توسط سازمان‌های خصوصی، جوایز علمی و جوایز بین‌ المللی و فوق‌ دکترا را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.

جوایز شورای بورسیه‌ی تحصیلی چین

شورای بورسیه‌ی تحصیلی چین در همکاری با دانشگاه تورنتو، این بورسیه‌ی تحصیلی را در اختیار دانشجویان چینی قرار می‌دهد که از توانایی‌ها و استعدادهای علمی بالا و برجسته‌ای برخوردار هستند و قرار است در مقطع دکترا یا فوق‌دکترا تحصیل کنند. حداکثر 20 دانشجوی دکترای چینی (به‌مدت 24 یا 48 ماه) و همچنین 10 دانشجوی مقطع فوق‌دکترا و 10 دانشمند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

شورای بورسیه‌ی تحصیلی چین، بسته به دانشجو، ماهانه کمک هزینه‌های زندگی، هزینه‌ی درخواست ویزا و بلیط هواپیما را حداکثر تا 2200 دلار کانادا به‌مدت 48 ماه فراهم می‌کند.

این دانشگاه بودجه‌ای معادل هزینه‌ی کامل شهریه و همچنین سایر پشتیبانی‌‌های اقتصادی را به‌صورت کمک‌هزینه‌ی تحقیق و تدریس فراهم می‌کند.

افراد واجد شرایط دریافت بورسیه، دانشجویان دکترا (و همچنین دانشمندان تحقیقاتی و مقطع فوق‌ دکترا) می باشند.

متقاضی باید شهروند جمهوری خلق چین بوده و در کشور دیگری اقامت دائم نداشته باشد. سن متقاضی نیز نباید بیش از 35 سال باشد و او باید یا فارغ‌ التحصیل دوره‌ی کارشناسی باشد یا کارشناسی ارشد و باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد و همچنین باید نامه‌ی پذیرش خود را نشان دهد.

برنامه‌ی شورای بورسیه‌ی تحصیلی چین، معمولاً بین 10 تا 30 آوریل باز است و متقاضی باید مدارک مربوطه را ارسال کند.

جایزه‌ی برگزیده‌ی فارغ‌ التحصیلی Adel S. Sedra

بورسیه‌ی تحصیلی Adel S. Sedra، این بسته‌ی مالی را به دانشجویان استثنایی فارغ‌ التحصیلی ارائه می‌دهد که توانایی‌های علمی و پژوهشی و همچنین رهبری مناسبی را در فعالیت‌های فوق‌ برنامه‌ی دانشگاه از خود نشان داده‌اند. بورسیه‌های دانشگاه تورنتو فقط شامل 1 بورسیه است که سالانه به یک دانشجوی برگزیده اعطاء می‌شود.

ارزش این بورسیه ی تحصیلی سالانه حداکثر 25000 دلار کانادا می باشد.

دانشجویان دوره ی دکترا واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

دانشجو باید در سال دوم یا سوم دوره‌ی دکترای دانشگاه تورنتو تحصیل کند و در شرایط خوبی قرار داشته باشد. او همچنین باید پتانسیل آکادمیک قوی و پیشرفت استثنایی در تحصیلات خود نشان دهد.

متقاضی باید یک نسخه‌ی الکترونیکی از درخواست خود را در مهلت مقرر از طریق ایمیل ارسال کند. اسناد دیگر شامل رزومه، فُرم درخواست، توصیه‌نامه و همچنین ریزنمرات دانشگاهی است.




بورسیه‌های تحصیل در کانادا

یک برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی بین‌ المللی دیگر که می‌تواند به دانشجویان اختصاص یابد، برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیل در کانادا (Study in Canada) است که هدف آن، افزایش فرصت‌های مالی برای دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل در یک موسسه‌ی آموزش عالی در کانادا را دارند.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی تا 60000 دلار در سال به‌ مدت حداکثر 2 سال تحصیلی است.

دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد تحقیق، واجد شرایط دادن درخواست برای دریافت این بورسیه‌ی تحصیلی می‌باشند.

دانشجوی داوطلب باید از لیست کشورهای واجد شرایط موجود در وب‌سایت این بورسیه‌ی تحصیلی باشد و باید برای یک دوره‌ی تحصیلی دانشگاهی خاص درخواست داده باشد و در زبان انگلیسی نیز دارای مهارت و تسلط باشد.

پس از ارائه‌ی درخواست برای پذیرش در دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه، فارغ‌ التحصیل آینده باید توسط واحد فارغ‌ التحصیلی مربوطه برای دریافت این بورسیه معرفی شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: