مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در انتاریو باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در انتاریو باید بدانید



دانشگاه‌های برتر انتاریو کدام‌ها هستند؟

5 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2016، در استان انتاریو واقع شده‌اند. این استان، در مجموع، 22 دانشگاه با بودجه‌ی عمومی دارد.

  • دانشگاه تورنتو (University of Toronto)، در بالای فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر کانادا قرار دارد و در سطح بین‌الملل نیز دارای رتبه‌ی بالایی است. با تقریباً 80،000 دانشجو، کلاس‌ها ممکن است شلوغ به‌نظر برسد، اما این موسسه برخی از اساتید دانشگاهی برجسته‌ی جهان را برای تدریس به‌خود جذب کرده است. این دانشگاه، 'کالج‌های' جداگانه‌ای دارد- این کالج‌‌ها، نهادهای مجزا نیستند، بلکه بازتابی از سیستم کالج مورد استفاده در بریتانیا برای تشکیل یک جامعه برای دانشجویان می‌باشند.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: معماری، تجارت، پزشکی، مهندسی، تدریس، بهداشت عمومی
  • دانشگاه مک‌مستر (McMaster University)، یکی از دانشگاه‌های قدیمی کاناداست، اما در روش‌های ابتکاری آموزش پیشگام بوده و بدلیل خودگردانی و رویکرد مبتنی بر مسئله در یادگیری مشهور است. دانشگاه مک‌مستر در شهر همیلتون واقع شده و توسط باغ گیاه‌شناسی سلطنتی احاطه‌شده و به‌دور از شلوغی تورنتو قرار دارد.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: علوم بهداشت و درمان، پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی، MBA.
  • دانشگاه واترلو (University of Waterloo) در مرکز فن‌آوری انتاریو واقع شده و دوره‌های علمی آن نیز به‌همین نسبت محبوب هستند. با وجود بسیاری از شرکت‌های فن‌آوری در نزدیکی این دانشگاه، چشم‌انداز استخدام در مشاغل خوب است- و بزرگترین برنامه‌ی همکاری شغلی در جهان به‌شدت به آن‌ها کمک می‌کند. بیش از 18000 دانشجو در این برنامه، استخدام می‌شوند.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: علوم آماری و تطبیقی، مهندسی، معماری، فن‌آوری نانو
  • دانشگاه آتاوا (University of Ottawa) به‌داشتن بزرگترین دانشکده‌ی حقوق خود در کانادا افتخار می‌کند و این با توجه به موقعیت آن در پایتخت کانادا، اصلاً جای تعجب نیست. اما این همه‌ی ماجرا نیست: آوتاوا یکی از 10 مدرسه‌ی برتر تحقیقاتی کانادا و دارای یکی از بهترین دوره‌های پزشکی است. این دانشگاه همچنین دومین دانشگاه بزرگ دو زبانه در کاناداست.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: علوم بیوپزشکی، حقوق، پزشکی، مدیریت

کالج‌های برتر انتاریو کدام‌ها هستند؟

کالج‌های انتاریو برای کیفیت آموزشی و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی خود، با دانشگاه‌ها رقابت می‌کنند. 24 کالج دارای بودجه‌ی عمومی در انتاریو، به‌عنوان کالج هنرهای کاربردی و فن‌آوری (CAAT) شناخته می‌شوند. از این تعداد، پنج کالج (هامبر، شریدان، کانستوگا، سنکا و جورج براون) به‌عنوان موسسه‌ی فن‌آوری و یادگیری پیشرفته (Institutes of Technology and Advanced Learning) به‌رسمیت شناخته می‌شوند.

  • کالج Centennial در تورنتو، قدیمی‌ترین کالج با بودجه‌ی دولتی در انتاریوست. این موسسه همچنین با داشتن تقریباً 100 گروه قومی-فرهنگی و نزدیک به 80 زبان در موسسات خود، به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین موسسات آموزشی در کانادا شناخته می‌شود. کالج Centennial با موسسات سراسر جهان ارتباطات خود را حفظ کرده و دانشجویان خارجی را به‌طور فعال جذب می‌کند. بیش از 150 دوره در سطح لیسانس، دیپلم و گواهینامه، در این کالج ارائه می‌شود.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: مبانی ارتباطات و رسانه، تجارت، توریسم، دوره‌های مشترک روزنامه‌نگاری، مطالعات رسانه‌های جدید، پرستاری و پیراپزشکی.
  • کالج بورئال (Collège Boréal)، یک موسسه‌ی فرانسوی زبان است که در مناطق شمالی و جنوب غربی انتاریو فعالیت می‌کند. این کالج، 78 دوره‌ی تحصیلات تکمیلی و کارآموزی را به بیش از 9000 دانشجو ارائه می‌دهد و بر آموزش عملی نیز تاکید دارد. برای حضور در این کالج، دانشجویان باید به زبان فرانسه تسلط داشته باشند.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: کارآموزی جوشکاری، مدیریت بازرگانی، حسابداری، تکنسین دامپزشکی، مکانیک تجهیزات سنگین، نیروی کار کودک و نوجوان.
  • کالج Algonquin، با داشتن سه پردیس دانشگاهی در آتاوا، پرت و پمبروک، بیش از 180 دوره‌ی تحصیلی برگزار می‌کند و با رویکردی عملی در زمینه‌ی آموزش، دانشجویان را برای نیروی کار جهانی آماده می‌سازد.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: تجارت، فن‌آوری و علوم بهداشت و درمان و همچنین دوره‌های منحصربه‌فرد در جنگل‌داری و فضای باز.

کدام رشته‌های تحصیلی در انتاریو، محبوبیت خاصی دارند؟

با وجود چنین دوره‌های بسیار متنوعی در بسیاری از موسسات آموزشی باکیفیت، انتخاب‌ها برای دانشجویان در انتاریو دشوار است. با این حال، به‌عنوان مرکز بسیاری از فعالیت‌های مالی، دولتی و هنری در کانادا، بسیاری از دانشجویان، دوره‌های تحصیلی مربوط به امور مالی، بازرگانی، فن‌آوری و هنر را دنبال می‌کنند. انتاریو همچنین دارای بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دوره‌های موسوم به STEM (علوم، فن‌آوری، مهندسی و ریاضیات) است که بسیار محبوب نیز هستند. علاوه بر دوره‌‌های فوق، موسسات آموزشی سراسر انتاریو، طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در انتاریو چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در انتاریو بین کالج‌ها و دانشگاه‌ها و بین دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است. در یک تخمین تقریبی، دانشجویان خارجی باید انتظار داشته باشند سالانه بین 10000 تا 15000 دلار در یک کالج پرداخت کنند. دانشجویان خارجی همچنین باید انتظار داشته باشند سالانه بین 20000 تا 35000 دلار برای دوره‌های لیسانس در دانشگاه‌ها بپردازند. شهریه‌ی مدرسه‌ی زبان و تحصیلات تکمیلی، ممکن است تفاوت چشمگیری داشته باشد.

گزینه‌های مراقبت‌های درمانی و بیمه در انتاریو کدام‌ها هستند؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند لازم است قبل از ورود به کانادا، بیمه‌ی درمانی خریداری کنند. غالباً، این کار از طریق موسسه‌ی آموزشی انجام می‌شود. دانشگاه‌ها و کالج‌های خاصی در طرح بیمه‌ی سلامت دانشگاه یا UHIP ثبت شده‌اند که هزینه‌ی ماهانه‌ای را برای دانشجو در بردارد. دانشجویان خارجی، ملزم به ثبت‌نام در طرح UHIP هستند.

متوسط هزینه‌ی زندگی ماهیانه‌ی یک دانشجو در انتاریو چقدر است؟

برای گرفتن مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی در انتاریو دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است. هزینه‌های زندگی، به‌ویژه اجاره‌خانه، ممکن است در انتاریو بسیار متفاوت باشد- این به‌ویژه در مقایسه‌ی تورنتو با شهرهای دیگر اتفاق می‌اُفتد. در زیر، تخمین تقریبی از هزینه‌های زندگی دانشجویان در انتاریو آورده شده است.

هزینه زندگی در استان انتاریو
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
مسکن: استودیویی
800 دلار9600 دلار
آپارتمان 1خوابه1100 دلار13200 دلار
اتاق در آپارتمان مشترک
600 دلار7200 دلار
غذا250 دلار3000 دلار
لباس و پوشاک
150 دلار
1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
بیمه‌ی درمانی (UHIP/خصوصی)51 دلار612 دلار
حمل و نقل (قیمت دانشجویان تحصیلات تکمیلی)
112 دلار
1344 دلار
صورتحساب تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی120 دلار1440 دلار
هزینه‌ی کل زندگی2043-1543 دلار24516-18516 دلار

گزینه‌های کمک مالی در انتاریو چیست؟

دانشجویان خارجی در انتاریو، می‌توانند با همان شرایط شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم، به وام‌های خصوصی دسترسی داشته باشند. وام‌ها ممکن است توسط بانک‌ها، تشکل‌های دانشجویی یا گروه‌های دیگر ارائه شود. مهم است که قبل از تعهد به بستن هرگونه قراردادی، به‌درستی در مورد گزینه‌های وام تحقیق و پرس و جو کنید. بسیاری از سازمان‌ها و موسسات آموزشی، بورسیه یا کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی که در انتاریو تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، دانشجویان باید با بخش بین‌الملل موسسه‌ی تحصیلی‌شان تماس بگیرند. به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که در دوره‌ی کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می‌کنند، وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مهم است که مستقیماً با خود موسسه‌ی آموزشی‌تان تماس بگیرید.




کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در انتاریو، دوره‌های تحصیلی مهندسی برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی مهندسی در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های انتاریو امکان‌پذیر است. طبق مجله‌ی Maclean’s پنج دانشگاه از 10 دانشگاه برتر کانادا، برای دوره‌های مهندسی در انتاریو طراحی شده‌اند: دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو، دانشگاه آتاوا، کویین و دانشگاه مک‌مستر. دانشگاه واترلو، بزرگترین دوره‌ی مهندسی کانادا را دارد و به‌ویژه با مهندسی نرم‌افزار شناخته می‌شود. رشته‌ی مهندسی، یک دوره‌ی محبوب در کالج‌هاست. کالج‌هایAlgonquin ،Centennial ،Conestoga ،Georgian ،Humber ، Sheridan و Niagara، همه دوره‌‌های گسترده‌ای را برگزار می‌کنند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در انتاریو، دوره‌های تحصیلی فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی شایع در کانادا، تحصیل در رشته‌ی علوم کامپیوتر و دوره‌‌های مرتبط، در طیف گسترده‌ای از موسسات انتاریو امکان‌پذیر است.

مجله‌ی Maclean’s، دانشگاه تورنتو را برای رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر، جزو بهترین دانشگاه در کانادا طبقه‌‌بندی می‌کند و دانشگاه واترلو در رده‌ی دوم قرار دارد. دانشگاه کوئینز نیز در میان 10 دانشگاه برتر قرار دارد. مانند دانشگاه واترلو، دانشگاه ویلفرد لوریر نیز از موقعیت خود در 'مثلث فنی' انتاریو (نامی که به منطقه‌ی واترلو، از جمله شهرهای کمبریج و کیچنر داده شده است) بهره‌مند می‌شود و دوره‌‌های تحصیلی بسیاری در این حوزه برگزار می‌کند. بسیاری از کالج‌های انتاریو، دوره‌های تکنولوژی کامپیوتر را با فرصت‌های همکاری برگزار می‌کنند. کالج‌هایMohawk ، Sheridan و Fanshawe همگی دارای دوره‌‌های معتبری هستند. بسیاری از کالج‌ها- از جمله کالج‌های نیاگارا و سنکا- نیز در رشته‌های مرتبط با فن‌آوری کامپیوتر، مدرک لیسانس ارائه می‌دهند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در انتاریو، دوره‌‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی پرستاری و دوره‌‌های بهداشتی مرتبط با آن در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های انتاریو امکان‌پذیر است.

دانشگاه تورنتو در رده‌بندی Maclean برای بهترین دانشگاه‌های دوره‌‌های پرستاری قرار دارد. دانشگاه مک‌مستر، دانشگاه کوئینز، دانشگاه آتاوا و دانشگاه انتاریو غربی نیز در لیست 10 دانشگاه برتر قرار دارند. کالج Loyalist برای برنامه‌ی پرستاری خود شناخته شده است. کالج بورئال دوره‌ی کارشناسی پرستاری را به‌زبان فرانسه برگزار می‌کند. بسیاری از کالج‌های برتر دیگر مانندMohawk ، Conestoga ، Centennial و George Brown نیز دوره‌های کارشناسی و دیپلم پرستاری را برگزار می‌کنند.

چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در انتاریو چیست؟

با وجود بسیاری از فرصت‌های شغلی و کارآموزی در مراکز شلوغ شهری، بسیاری از فارغ‌التحصیلان پس از فارغ‌التحصیلی، چشم‌انداز شغلی بسیار خوبی دارند. مثلث فنی انتاریو که در شهرهای واترلو، کیچنر و کمبریج تشکیل شده- میزبان بزرگترین شرکت‌های فن‌آوری جهان است و کانون نوآوری است. دفتر مرکزی بلک‌بری در این شهر قرار دارد و Gmail بخشی از توسعه‌ی خود را در دفتر Google در مرکز این شهر انجام داده است. اشتغال در بخش‌های حرفه‌ای، علمی و فنی، اطلاعات، تفریح و فرهنگ، تولید و خدمات بهداشتی و درمانی بین ژوئن 2015 تا سپتامبر 2016 رشد چشمگیری داشته است. اشتغال در بخش‌های خدمات و ساخت و ساز نیز از ژوئن 2015 افزایش یافته است.

آب و هوا در انتاریو چگونه است؟

از آنجایی‌که پُرجمعیت‌ترین بخش انتاریو به جنوب استان‌های سرسبز کشیده می‌شود، بیشتر شهرهای بزرگ انتاریو، آب و هوای مطبوع‌تری نسبت به سایر مناطق کانادا دارند. از لحاظ دمای زمستانی و بارش برف، بسیاری از دریاچه‌های جنوب انتاریو نسبت به سایر مناطق کانادا، شرایط معتدل‌تری دارند. مناطقی در شمال استان انتاریو، از جمله Thunder Bay و Sudbury، غالباً در زمستان دمای سردتری دارند.

تحصیل در انتاریو چه مزایایی دارد؟

دانشجویان خارجی بیش از هر استان دیگری، در استان انتاریو تحصیل می‌کنند و موسسات آموزشی با پذیرایی از دانشجویان خارجی آشنا هستند. چندین دانشگاه و کالج در استان انتاریو در سراسر جهان شناخته شده‌اند. بنابراین، فرصت‌های پس از فارغ‌التحصیلی در این استان بی‌حد و حصر است. به‌عنوان مرکز اقتصادی و سیاسی کانادا، فرصت‌های شغلی در انتاریو به‌وفور یافت می‌شود. پایتخت کانادا، آتاوا و بزرگترین شهر این کشور، تورنتو، طیف گسترده‌ای از مشاغل را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در هر شاخه‌ای فراهم می‌کند. گزارشی که اخیراً از دانشگاه Works منتشر شده و توسط شورای دانشگاه‌های انتاریو تبلیغ شده نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه انتاریو طی 10 سال گذشته، بالاترین رشد اشتغال را در بین تمام گروه‌های دانشجویی تجربه کرده‌اند و بیشترین میزان اشتغال (92٪) را در کانادا داشته‌اند. آن‌ها همچنین به‌شکل قابل‌توجهی، درآمد بیشتری کسب می‌کنند و احتمالاً در شغل‌های مربوط به رشته‌ی تحصیلی خود کار می‌کنند.

بزرگ‌ترین شهرهای انتاریو کدام شهرها هستند؟

تورنتو بزرگترین شهر انتاریو و کاناداست. بخش‌های مالی و فن‌آوری اطلاعات به‌ویژه شاخه‌های مناسبی برای استخدام فارغ‌التحصیلان هستند. شهرهای همسایه مانند می‌سی‌سیاگا، ویتبی و برامپتون به‌تدریج جذب رشد تورنتو شده و 'منطقه‌ی بزرگ‌تر تورنتو' یا GTA را تشکیل داده‌اند.

آتاوا مرکز استان انتاریوست. علاوه بر داشتن مدارس عالی و فرصت‌های گردشگری، بسیاری از افراد توسط دولت فدرال که بزرگترین کارفرمای منطقه است، جذب مشاغل می‌شوند. در روزهای گذشته، همیلتون یک شهر بزرگ برای صنعت- به‌ویژه تولید فولاد- بوده است. پس از یک رکود اقتصادی که منجر به از دست رفتن شغل‌های زیادی شد، اکنون این شهر، رشد جدیدی را در بخش خدمات و هنر به خود دیده است. واترلو قطب فن‌آوری و نوآوری است و کالج‌ها و دانشگاه‌های محلی آن، دوره‌‌های فن‌آوری را برگزار می‌کند که انعکاس‌دهنده‌ی این حقیقت است. دفتر مرکزی شرکت Blackberry در واترلو واقع شده و این شرکت، بزرگترین کارفرمای این شهر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: