مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
امنیت در کانادا برای دانشجویان بین المللی

امنیت در کانادا برای دانشجویان بین المللی

کانادا به عنوان یکی از امن ترین کشورها در جهان برای زندگی در نظر گرفته می شود. با این وجود، همچنان مهم است که همان موارد ایمنی را که در هر جای دیگر دنیا انجام می دادید، در کانادا نیز رعایت کنید. امنیت شما، اولویت شماره یک شماست.

در مواقع اضطراری

اگر به مشکلی برخورده اید یا شاهد یک جنایت هستید، در تماس با 911 تردید نکنید. این شماره مرکزی برای پلیس، آتش نشانی و آمبولانس در سراسر کانادا است. اگر زبان اول شما انگلیسی نباشد، مترجمان در دسترس هستند. اگر مورد سرقت قرار گرفتید، سعی نکنید بحث یا مبارزه کنید، و اگر مورد تعرض قرار گرفتید، برای جلب توجه به موقعیت خود فریاد یا سوت بزنید. سعی کنید از بدن خود محافظت کنید و حواس مهاجم را منحرف کنید تا بتوانید فرار کنید. اگر مهاجم کیف یا کیف پول شما را خواست، به جای اینکه آن را دو دستی به آنها تقدیم کنید، آن را به سمتی پرتاب کنید و در جهت مخالف بدوید.

اگر قربانی جنایتی -هر چند کوچک- هستید، آن را به پلیس گزارش دهید.

ایمنی حمل و نقل

قبل از حرکت به مقصد، مطمئن شوید که با مسیر و برنامه اتوبوس خود آشنا هستید. از طرف دیگر، تاکسی ها نیز، راه خوبی برای رسیدن به خانه در هنگام تاریکی و دیر وقت هستند. شماره یک شرکت تاکسیرانی را در دسترس داشته باشید. تاکسی های کانادایی همگی باید دارای معیاری باشند که هزینه سفر را نشان می دهد. رانندگان سعی نمی کنند با شما در مورد قیمت مذاکره کنند.

همراه با تاکسی کلاسیک، تاکسی های اینترنتی نیز در کانادا تقریباً به اندازه ایالات متحده، رایج است. برای این کار، اوبر (Uber) محبوب‌ترین گزینه در سراسر جهان است، اما برخی استارت‌آپ‌های خوشفکر دیگر گزینه‌های بیشتری را در اختیار مسافران کانادایی قرار داده‌اند. از جمله این استارپ ها، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • Kangaride
  • Poparide
  • Lyft
  • Carma Carpooling

در دسترس بودن هر یک از این خدمات بسته به مکان یا شهری که در آن هستید، متفاوت است. تحقیق کنید کدام گزینه در استانی که در آن هستید، وجود دارد. تاکسی های اینترنتی، به طور کلی اقتصادی ترین گزینه برای سفر با وسیله نقلیه است و مطمئناً جایگزین مطمئنی برای رانندگی تحت تاثیر دارو یا الکل می باشد. در قبال این موضوعات، سعی کنید یک شهروند مسئولیت پذیر باشید!

بسیاری از سیستم های حمل و نقل عمومی نیز کمک های ویژه ای را برای کسانی که در شب به تنهایی سفر می کنند، ارائه می کنند. هنگام سوار شدن به اتوبوس، مطمئن شوید که از قبل از مسیر و برنامه اتوبوس خود مطلع هستید و پس از تاریک شدن هوا، ایستگاه های اتوبوس شلوغ و پر نور را انتخاب کنید. در صورت امکان، یک صندلی در جلو، نزدیک به راننده اتوبوس انتخاب کنید تا اگر کسی شما را آزار می دهد، راننده بتواند مداخله کند. اگر کسی باعث ناراحتی شما می شود از تعویض صندلی خود نترسید. راحتی و امنیت شما مهم تر از آن است که بخواهید از بی ادبی اجتناب کنید. سعی کنید از راننده اتوبوس خود بخواهید در نزدیکترین خیابان به مقصد، شما را پیاده کند که تا بتوانید تا حد امکان از پیاده روی تنها پس از تاریک شدن هوا اجتناب کنید.

ایمنی پیاده روی

وقتی به تنهایی راه می روید، حواستان باشد که چه کسی در اطراف شماست و چه اتفاقاتی دارد در اطراف شما می گذرد. از راه رفتن با هدفون یا هر چیز دیگری که ممکن است حواس شما را از محیط اطرافتان پرت کند، خودداری کنید. برخی از مناطق ممکن است امن تر از مناطق دیگر باشند. در مورد بهترین و امن ترین مسیرها برای رسیدن به مقصدتان راهنمایی بخواهید. در شب، همیشه در خیابان های پر نور و شلوغ قدم بزنید و در صورت امکان با یک دوست سفر کنید. از مناطق خلوت مانند پارک ها یا کوچه ها خودداری کنید. اگر مجبورید به تنهایی پیاده روی کنید، با اعتماد به نفس راه بروید و مطمئن شوید که مسیر خود را برای رسیدن به مقصد و بازگشت از آن برنامه ریزی کرده اید.

بسیاری از پردیس‌های کالج خدماتی مانند 'safety escorts' و وسایل حمل‌ونقل را برای کمک به دانشجویانی که پس از تاریکی هوا به اطراف دانشگاه سفر می‌کنند، ارائه می دهند. این ایده خوبی است که شماره های این خدمات را در تلفن خود داشته باشید.

همیشه به کسی بگویید که کجا می روید و کی برمی  گردید. اگر احساس می‌کنید که شما را دنبال می‌کنند، مسیر خود را تغییر دهید و به نزدیک‌ترین فروشگاه، رستوران یا مکان عمومی بروید. از حمل مقادیر زیاد پول یا سلاح خودداری کنید. حمل اسلحه در کانادا غیرقانونی است و می تواند علیه شما استفاده شود.


نوشیدنی و مهمانی ها

مطمئن شوید که سن قانونی مصرف نوشیدنی¬های الکلی در استان خود را می دانید. برای خرید مشروبات الکلی یا ورود به یک بار یا کلاب به کارت شناسایی یا پاسپورت نیاز است. اگر به یک بار می‌روید، با دوستانتان بروید تا مطمئن شوید افرادی هستند که به آنها اعتماد دارید و در صورت بروز هر مشکلی می‌توانند به شما کمک کنند. قبل از بیرون رفتن، مطمئن شوید برنامه ای که برای رسیدن به خانه دارید شامل نوشیدن الکل و رانندگی تحت تاثیر آن نمی شود. این ممکن است به معنای برنامه ریزی برای داشتن یک دوست به عنوان راننده (که نوشیدنی الکلی مصرف نکرده)، تاکسی گرفتن، استفاده از تاکسی اینترنتی، یا سوار شدن به اتوبوس باشد. به استثنای برنامه‌های تاکسی اینترنتی، سواری افراد غریبه را نپذیرید. هنگام استفاده از برنامه‌های تاکسی اینترنتی نیز، همیشه بررسی کنید که پلاک، نام، عکس راننده و توضیحات خودرو با پلاکی که در برنامه ارائه شده‌است، مطابقت داشته باشد.

مواد مخدر در کانادا غیرقانونی و خطرناک است. به هیچ وجه استفاده نکنید و در اختیار نداشته باشید. دانشجویان بین المللی که مواد مخدر در اختیار دارند، ممکن است از کشور اخراج و دیپورت شوند. همچنین نوشیدن مشروبات الکلی در مکان های عمومی مانند پارک ها، سواحل، اتومبیل ها یا خیابان ها غیرقانونی است. مراقب مواردی باشید که می تواند تحصیل در کانادا را برای شما به خطر بیندازد.

ایمنی آپارتمان

اجازه ندهید افرادی که نمی شناسید وارد آپارتمان یا خوابگاه شما شوند. اگر انتظار تعمیر و نگهداری یا تحویل چیزی را ندارید، آنها را به مدیر ساختمان ارجاع دهید. این همچنین به این معنی است که در را برای افرادی که نمی‌شناسید باز نگذارید. این ممکن است بی‌ادبی به نظر برسد، اما امنیت شما در کانادا و امنیت همسایگان یا هم اتاقی‌هایتان مهم‌تر است. در با گذاشتن موانع در بین آن باز نگذارید، زیرا این امر می تواند به افراد غریبه اجازه دهد بدون اطلاع قبلی وارد ساختمان شوند. همیشه درها و پنجره های خود را قفل کنید، حتی زمانی که در خانه هستید، و قبل از اینکه در را برای کسی باز کنید، از سوراخ چشمی در نگاه کنید. همچنین ایده خوبی است که همسایگان خود را بشناسید، بنابراین افرادی را در اطراف خود خواهید داشت که می توانند در مواقع اضطراری به شما کمک کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: