مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم آموزشی کبک

سیستم آموزشی کبک

سیستم آموزشی کبک از چندین سطح تشکیل شده است: پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان، کالج، دانشگاه و تحصیلات فوق دکترا.

سیستم در موسسات عمومی کاملاً سکولار است. در اکثر موسسات آموزشی کلاس ها مختلط می باشد. در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه، آموزش به زبان فرانسه انجام می شود، مگر در مورد دانش آموزانی که واجد شرایط آموزش به زبان انگلیسی هستند. در سطوح کالج و دانشگاه، بسته به زبان مؤسسه، ممکن است آموزش به زبان فرانسوی یا انگلیسی باشد.

همچنین مدارس دولتی و مؤسسات آموزشی خصوصی مجاز توسط دولت کبک وجود دارند که برنامه های تحصیلی معتبری را ارائه می دهند.

سیستم آموزشی در پیش دبستانی، ابتدایی و دبیرستان در استان کبک کانادا

پیش دبستانی (Preschool) که مهدکودک نیز نامیده می شود، اجباری نیست. کودکان از 4 یا 5 سالگی می توانند وارد مهد کودک شوند.

تحصیل در سطح دبستان (Elementary) شش سال به درازا می انجامد. کودکان از اولین روز سال تحصیلی پس از تولد شش سالگی، مشمول حضور اجباری در مدرسه هستند.

در سطح دبیرستان (Secondary)، حضور اجباری در مدرسه تا آخرین روز از تقویم مدرسه در سال تحصیلی که دانش آموز به سن 16 سالگی می رسد یا زمانی که دیپلم صادر شده توسط آموزش و پرورش را دریافت می کند، ادامه دارد.

آموزش عمومی (General education) در استان کبک کانادا

این سطح از آموزش پنج سال به درازا می انجامد و منجر به اعطای مدرک تحصیلی متوسطه (SSD) می شود.




آموزش عمومی بزرگسالان (Adult general education) در کبک

آموزش عمومی بزرگسالان برای افرادی در نظر گرفته شده است که دیگر مشمول حضور اجباری در مدرسه نیستند (دارای 16 سال و بالاتر، تا 30 ژوئن قبل از شروع سال تحصیلی). این برنامه منجر به مدرک SSD یا گواهینامه آموزشی برای تجارت نیمه ماهر (Training Certificate for a Semiskilled Trade) می شود.

آموزش حرفه ای (Vocational training) در استان کبک کانادا

آموزش حرفه ای به افراد این امکان را می دهد که به سرعت مهارت های مورد نیاز برای انجام یک شغل تخصصی را کسب کنند. این برنامه موارد زیر را ارائه می دهد:

  • 181 مرکز آموزش حرفه ای
  • 144 برنامه در 21 بخش
  • تمرینات
  • نرخ استخدام بالا

برنامه های آموزش حرفه ای با همکاری سهامداران بازار کار و جامعه آموزش طراحی شده است. با توجه به توسعه مهارت های زندگی واقعی مورد استفاده در تجارت و صنعت، برنامه ها توسط موسسات آموزشی با نیازهای فعالیت اقتصادی منطقه ای تطبیق داده می شود.

برای دسترسی به آموزش حرفه ای (vocational training)، بسته به شرایط پذیرش برنامه انتخابی، دانش آموزان باید دوره متوسطه III یا IV (سال نهم یا دهم مدرسه) یا بالاتر را گذرانده باشند. همه برنامه ها منجر به یک مدرک یا گواهی رسمی می شوند:

  • مدرک مطالعات حرفه ای (DVS)
  • گواهی تحصیلات حرفه ای (AVS) 
  • گواهینامه آموزش مهارت (STC)




آموزش عالی در استان کبک کانادا

تحصیلات عالی شامل تحصیلات کالج، دانشگاهی و فوق دکتری است.

تحصیلات کالج در سیستم آموزشی کبک

تحصیل در کالج یکی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم آموزشی کبک است.

  • آموزش پیش دانشگاهی (Pre-university Training) فاصله بین تحصیلات متوسطه و دانشگاه را پر می کند. این برنامه، منجر به مدرک مطالعات کالج (DCS) می شود و دو سال طول می کشد.
  • آموزش فنی (Technical Training) در سطح کالج امکان دسترسی به بازار کار یا دانشگاه را فراهم می کند تا زمانی که پیش نیازهای دانشگاه در آن برآورده شود. این آموزش منجر به دریافت مدرک مطالعات کالج (DVS) در یک زمینه خاص می شود و به طور کلی سه سال طول می کشد.
  • مطالعات کوتاه مدت کالج (Short-term College Studies) برای بزرگسالانی در نظر گرفته شده است که تجربه کاری دارند یا قبلا یک برنامه آموزشی را تکمیل کرده اند. این منجر به گواهی تحصیلات دانشگاهی (ACS) می شود و بین 6 تا 18 ماه طول می کشد.

مطالعات دانشگاهی

تحصیلات دانشگاهی به سه دوره تقسیم و به مدارک زیر منتهی می شود:

  1. لیسانس (سطح اول)، بسته به رشته، سه یا چهار سال طول می کشد.
  2. کارشناسی ارشد (سطح دوم)، یک یا دو سال طول می کشد.
  3. دکترا (سطح سوم)، سه سال یا بیشتر طول می کشد.

اکثر دانشگاه ها همچنین برنامه های کوتاه مدت (گواهینامه، مدرک تحصیلات تکمیلی تخصصی و غیره) با مدت های متفاوت ارائه می دهند. تحصیلات پسا دکتری پس از تحصیل در دانشگاه نیز یکی دیگر از مسیرها می باشد.

دانشگاه ها دارای دانشکده هایی در رشته های مختلف و همچنین دانشکده های تخصصی مانند دانشکده های بازرگانی و مهندسی هستند.

دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشگاه های کانادا

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: