مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در بریتیش کلمبیا کانادا باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در بریتیش کلمبیا کانادا باید بدانید

برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا، دانشجویان خارجی ابتدا باید نامه‌ی پذیرش خود را از یک موسسه‌ی آموزشی تائید شده دریافت کنند. از آنجایی‌که هر یک از موسسات ممکن است شرایط پذیرش و مراحل مختلف درخواست خاص خود را داشته باشند، متقاضیان علاقه‌مند باید جداگانه با موسسه‌ی مورد نظرشان تماس بگیرند.

فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر استان بریتیش کلمبیا کدام‌ها هستند؟

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia): این دانشگاه که معمولاً UBC نامیده می‌شود، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کاناداست که دارای اعتبار بین‌المللی زیادی در زمینه‌ی تحقیقات و اساتید دانشگاهی است. در حالیکه تحقیقات، تمرکز اصلی دانشگاه بریتیش کلمبیاست، این دانشگاه اخیراً دوره‌‌های مشترکی را با گروه‌های مختلف جامعه ایجاد کرده و دانشجویان به تعدادی از فرصت‌های شغلی موجود در جامعه دسترسی دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا بیش از 200 دوره‌‌ی کارشناسی را در 14 دانشکده از جمله تنها دانشکده‌ی پزشکی استان برگزار می‌کند.

دوره‌های تحصیلی شاخص شامل تجارت، علوم، پزشکی، فیلم و حقوق است.

  • دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University): دانشگاه سیمون فریزر با رویکرد میان‌رشته‌ای و سیستم سه ترمی خود، ویژگی‌‌های منحصربه‌فردی دارد. این دانشگاه پیوسته در رتبه‌های بالای دانشگاه‌های برتر کانادا و جهان قرار دارد.

دوره‌های تحصیلی شاخص شامل حرکت‌شناسی، جرم‌شناسی، علوم رایانه، بازرگانی و علوم انسانی است.

  • دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria): نسبت دانشجو به معلم پایین و محیط یک جامعه‌ی شهری کوچک، احساس صمیمیتی در این دانشگاه ایجاد کرده است. با قرار گرفتن در میان 200 دانشگاه برتر جهان، دانشگاه ویکتوریا بواسطه‌ی تحقیقات خود، مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. هزینه‌‌ی تحصیل خارجی‌ها در دانشگاه ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا، جزو پایین‌ترین‌هاست.

دوره‌های تحصیلی شاخص: مهندسی پزشکی، اقتصاد، علوم زمین و اقیانوس و علوم اطلاعات سلامت و بهداشت.

کالج‌های برتر استان بریتیش کلمبیا کدام‌ها هستند؟

  • کالج اوکاناگان (Okanagan College): کالج اوکاناگان در یکی از گرم‌ترین مناطق کانادا واقع شده است. این کالج آموزش زبان و همچنین دوره‌‌های مهارت‌آموزی شغلی و تجاری را به بیش از 350 دانشجوی خارجی از بیش از 30 کشور جهان ارائه می‌دهد. دانشجویان خارجی از رابطان فرهنگی که بومی‌های بسیاری از زبان‌های مختلف هستند، کمک می‌گیرند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در کالج اوکاناگان، قابل‌انتقال به دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا و سراسر کاناداست.
  • دوره‌های تحصیلی شاخص: کاردانی علوم، دیپلم کیفری و عدالت اجتماعی، دیپلم نوشتن و نشر، تعمیر بدنه‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی موتوری و نجاری.
  • انستیتو فن‌آوری بریتیش کلمبیا (British Columbia Institute of Technology): دوره‌های فنی و مهندسی بیشتر در این کالج برگزار می‌شود. این کالج بر تجربه‌ی عملی تمرکز دارد و دانشجویان می‌توانند از امکاناتی مانند پردیس جدید تکنولوژی هوافضا و ناوگان هوایی برای تمرین بهره‌مند شوند. دوره‌‌های خاصی در این کالج، منجر به صدور گواهینامه‌ی حرفه‌ای می‌شود و ورود به بازار کار را برای فارغ‌التحصیلان آسان می‌سازد.
  • دوره‌های تحصیلی شاخص: تجارت و رسانه، علوم کاربردی و طبیعی، مهندسی و مطالعات فنی، محاسبات و فن‌آوری اطلاعات و علوم سلامت و بهداشت.
  • کالج Camosun: طی سه دهه‌ی گذشته، کالج Camosun شهرت خوبی بواسطه‌ی استقبال از دانشجویان خارجی داشته است. دوره‌های تحصیلی در این کالج، بر روی کار گروهی و آزمایش‌های عملی تمرکز دارد. دوره‌‌های تحصیلی ارائه شده شامل طیف گسترده‌ای از دوره‌‌های انتقالی و تعدادی گزینه‌ی ارتقای دانشگاهی برای برنامه‌های تحصیلی پیشرفته‌تر در موسساتی مانند دانشگاه ویکتوریاست.

دوره‌های تحصیلی شاخص شامل دوره‌‌های تجارت و فن‌آوری، مهندسی، به‌روزرسانی و انتقال دانشگاهی است.

کدام رشته‌های تحصیلی در استان بریتیش کلمبیا، محبوبیت خاصی دارند؟

با توجه به صنعت پُررونق منابع طبیعی، بسیاری از دانشجویان برای دوره‌های جنگلداری، معدن و مهندسی به استان بریتیش کلمبیا می‌آیند. تنوع محیط‌های طبیعی و اکوسیستم‌ها در استان بریتیش کلمبیا، بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به زیست‌شناسی دریایی و حیوانات، جغرافیا و علوم طبیعی را تشویق به تحصیل در این استان می‌کند. از نظر مجله‌ی Maclean’s، دانشگاه بریتیش کلمبیا، بهترین دانشگاه در کانادا برای علوم محیط‌زیست است.

دانشجویان هنر نیز برای تحصیل، چندان عقب نیستند. با رونق جوامع هنری و فرهنگی فراوان، موسسات آموزشی در استان بریتیش کلمبیا، میزبان بسیاری از دوره‌های محبوب هنری و علوم انسانی هستند. Vancouver’s Emily Carr University of Art + Design تنها موسسه‌ی کانادایی است که در بین 50 دانشگاه برتر هنر و طراحی جهان قرار گرفته است. علاوه بر دوره‌های فوق، موسسات آموزشی در سرتاسر استان بریتیش کلمبیا، طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در استان بریتیش کلمبیا چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی بسته به موسسه و دوره‌‌ی تحصیلی، متفاوت است. به‌عنوان یک تخمین تقریبی، دانشجویان خارجی در بریتیش کلمبیا باید انتظار داشته باشند سالانه برای تحصیل در یک کالج، 14000 دلار کانادا پول پرداخت کنند. در مقطع کارشناسی، دانشجویان خارجی باید انتظار داشته باشند که بسته به دوره‌‌ی تحصیلی، سالانه بین 18000 تا 25000 دلار در دانشگاه بپردازند (دوره‌‌های خاص ویژه‌ی تحصیلات تکمیلی، ممکن است گران‌تر باشد). شهریه‌ی مدرسه‌ی زبان و تحصیلات تکمیلی ممکن است تفاوت چشمگیری داشته باشد.

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و بیمه در استان بریتیش کلمبیا چیست؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، لازم است قبل از ورود به کانادا، بیمه‌ی درمانی خریداری کنند. غالباً، این کار از طریق موسسه‌ی آموزشی مربوطه، انجام می‌شود.

دانشجویان خارجی می‌توانند واجد شرایط دریافت برنامه‌ی خدمات پزشکی (MSP) در استان بریتیش کلمبیا شوند. MSP برای هر کسی که شش ماه یا بیشتر در این استان زندگی کرده باشد، اجباری است. به دانشجویان خارجی توصیه می‌شود به‌محض ورود به استان بریتیش کلمبیا، برای MSP اقدام کنند، زیرا واجد شرایط شدن برای دریافت خدمات MSP، سه ماه طول می‌کشد. موسسات آموزشی خود نیز ممکن است قبل از واجد شرایط شدن فرد برای دریافت خدمات MSP، برنامه‌های بهداشت و درمان را به دانشجویان خود ارائه دهند. اگر دانشجوی خارجی واجد شرایط MSP نشد، باید در طرح دیگری ثبت‌نام کند.




متوسط هزینه‌ی ماهانه‌ی زندگی دانشجویی در استان بریتیش کلمبیا چقدر است؟

برای گرفتن مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است. در زیر تخمین تقریبی از هزینه‌های زندگی دانشجویان در استان بریتیش کلمبیا آورده شده است. ارقام واقعی ممکن است در مناطق شهری و روستایی، با هم متفاوت باشد.

هزینه ی زندگی در بریتیش کلمبیا
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
اقامت (مجرد، خارج از دانشگاه)
730 دلار8،760 دلار
غذا300 دلار3600 دلار
بیمه‌ی درمانی (MSP)
75 دلار900 دلار
لباس و پوشاک150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی
150 دلار1800 دلار
حمل و نقل (قیمت مرکزی ونکوور)91 دلار1092 دلار
صورتحساب تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
خدمات عمومی120 دلار1440 دلار
هزینه‌ی کل زندگی1،726 دلار20،712 دلار

گزینه‌های کمک مالی در استان بریتیش کلمبیا کدام هستند؟

دانشجویان خارجی در استان بریتیش کلمبیا، می‌توانند با همان شرایط شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم، به وام‌های خصوصی دسترسی داشته باشند. وام‌ها ممکن است توسط بانک‌ها، تشکل‌های دانشجویی یا گروه‌های دیگر ارائه شود. مهم است که قبل از تعهد به بستن هرگونه قراردادی، به‌درستی در مورد گزینه‌های وام تحقیق کنید.

بسیاری از سازمان‌ها و موسسات آموزشی، بورسیه یا کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی که در استان بریتیش کلمبیا تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، دانشجویان باید با بخش بین‌الملل موسسه‌ی تحصیلی مورد نظر خود تماس بگیرند. به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که در دوره‌ی کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می‌کنند، وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مهم است که مستقیماً با خود موسسه‌ی آموزشی‌تان تماس بگیرید.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان بریتیش کلمبیا، دوره‌های مهندسی برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، دوره‌های مهندسی برگزار می‌کنند. دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه بریتیش کلمبیا همه توسط مجله‌ی Maclean’s، جزو 10 دانشگاه برتر کانادا برای رشته‌های مهندسی قرار گرفته‌اند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیا، دوره‌‌های فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک رشته‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها در استان بریتیش کلمبیا، دوره‌های علوم و فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند. دانشگاه سیمون فریزر، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه بریتیش کلمبیا هر دو در مجله‌ی Maclean’s، جزو 10 دانشگاه برتر کانادا برای رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر قرار دارند.




کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان بریتیش کلمبیا، دوره‌‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک رشته‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها در استان بریتیش کلمبیا، دوره‌های تحصیلی پرستاری و علوم بهداشت و سلامت برگزار می‌کنند. مجله‌ی Maclean’s، دانشگاه بریتیش کلمبیا را در رتبه‌ی سوم کانادا برحسب برگزاری دوره‌های پرستاری قرار داده است. بسیاری از کالج‌ها از جمله کالج Camosun (با همکاری دانشگاه ویکتوریا)، انستیتو فن‌آوری بریتیش کلمبیا و کالج اوکاناگان (با همکاری دانشگاه بریتیش کلمبیا)، دوره‌‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند.

در کدام بخش‌های استان بریتیش کلمبیا، دوره‌های STEM برگزار می‌شود؟

STEM مخفف علم، فن‌آوری، مهندسی و ریاضیات است. در حالیکه مشاغل حوزه‌ی STEM محبوب هستند، اما هیچ دوره‌‌ی تحصیلی خاصی با عنوان 'STEM' در یک کالج یا دانشگاه بریتیش کلمبیا وجود ندارد.

چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در استان بریتیش کلمبیا، چگونه است؟

نرخ اشتغال در استان بریتیش کلمبیا، به‌سرعت در حال رشد است و 80 درصد مشاغل در بخش‌های تولیدی و خدمات هستند. بخش‌هایی که اخیراً بیشترین رشد اشتغال را داشته‌اند، بخش‌های مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره، خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی و بازرگانی، ساختمان و سایر خدمات پشتیبانی بوده‌اند. از سپتامبر 2016، برترین صنایع در استان بریتیش کلمبیا بر اساس آمار اشتغال عبارتند از:

  • تجارت عمده و خرده‌فروشی
  • مراقبت‌های بهداشت و درمان و کمک‌های اجتماعی
  • ساخت و ساز

آب و هوا در استان بریتیش کلمبیا چگونه است؟

استان بریتیش کلمبیا بین اقیانوس آرام و رشته کوه‌های راکی در کانادا واقع شده است. مناطق پُرجمعیت‌تر بریتیش کلمبیا، آب و هوای معتدلی را تجربه می‌کنند. تابستان‌ها در حدود 20 درجه‌ی سانتی‌‌گراد یا بالاتر است و زمستان در مناطق ساحلی، معتدل‌تر است. برخلاف بیشتر مناطق کانادا، دمای هوا در زمستان، به‌ندرت به زیر یخ‌زدگی می‌رسد و بارش برف کم است- اما بارندگی اغلب زیاد است.

تحصیل در بریتیش کلمبیا، چه مزایایی دارد؟

سیستم انتقال دانشجویی استان بریتیش کلمبیا، این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در یک مدرسه یا موسسه‌ی آموزشی، تحصیلات خود را شروع کنند و بعد، تحصیل خود را به مدرسه‌ی دیگری منتقل کرده و در سال دوم یا سوم، امکان پذیرش را در برخی از رقابتی‌ترین دانشگاه‌های کانادا داشته باشند. بسیاری از دانشجویان خارجی قبل از انتقال به دانشگاهی دیگر، از دوره‌‌های ارتقای آکادمیک در کالج‌هایی مانند کالج کلمبیا و کالج داگلاس استفاده می‌کنند. دولت استان بریتیش کلمبیا، تنها دولت استانی است که برخی مدارس را تحت 'ارزیابی کیفیت آموزشی' تائید می‌کند. این کار به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا مدارسی را انتخاب کنند که ممکن است قبلاً از آن‌ها بازدید نکرده باشند.

بزرگترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا کدام شهر‌ها هستند؟

مشهورترین و بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا، ونکوور است که بدلیل کیفیت زندگی در جهان، شهرت دارد. این یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین شهرهای کاناداست و بسیاری از جوامع مهاجر در سراسر این شهر، به‌خوبی تشکیل شده‌اند. مرکز استان BC، ویکتوریا، در جزیره‌ی ونکوور در سواحل اصلی کانادا واقع شده است. چندین دانشگاه و کالج در ویکتوریا واقع شده است. بنابراین، این شهر دارای جمعیت دانشجویی زیادی است. جهانگردی و بخش فن‌آوری پیشرفته، هر دو صنایع قدرتمند ویکتوریا هستند. کلونا، آبوتسفورد و کاملوپس بعد از ونکوور و ویکتوریا، شهرهای پرجمعیت بعدی این استان هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: