Stop limit order چیست؟

Stop limit order چیست؟

سفارش توقف محدود (Order Stop-Limit)، یکی از چندین نوع سفارشی است که در بایننس، با آن مواجه خواهید شد. با این حال، پیش از پرداختن به این نوع سفارش، به شما توصیه می‌کنیم ابتدا با سفارش محدود و سفارش بازار آشنا شوید.

بهترین راه برای درک سفارش توقف محدود، تقسیم کردن آن به قیمت توقف (Stop Price) و قیمت محدود (Limit Price) است. قیمت توقف، قیمتی است که باعث سفارش محدود می‌شود و قیمت محدود، قیمت خاص سفارش محدود ایجاد شده است. یعنی وقتی به قیمت توقف می‌رسید، سفارش محدود شما بلافاصله در کتابچه‌ی سفارش قرار می‌گیرد.

اگرچه قیمت‌های توقف و محدود می‌توانند یکسان باشند، اما این یک ضرورت نیست. در حقیقت، بهتر آن است که قیمت توقف را کمی بالاتر از قیمت محدود (برای سفارشات فروش) یا کمی پایین‌تر از قیمت محدود (برای سفارشات خرید) مشخص کنید. بعد از ایجاد سفارش توقف محدود، احتمال پُر شدن سفارش محدود شما افزایش پیدا می‌کند.

چگونه از سفارش توقف محدود استفاده کنیم؟

فرض کنید اخیراً 5 BNB را با 0.0012761 BTC خریداری کرده‌اید، چون بر این باور بوده‌اید که این قیمت به سطح پشتیبانی اصلی نزدیک است و احتمالاً از این نقطه بالا خواهد رفت.

در این حالت، ممکن است بخواهید یک سفارش فروش توقف محدود تعیین کنید تا در صورت غلط از آب درآمدن فرض‌تان، ضرر وارده به شما کم شود و قیمت شروع به کاهش کند. برای انجام این کار، وارد حساب بایننس خود شوید و به بازار BNB/BTC بروید. سپس، روی گزینه‌ی Stop-Limit کلیک کرده و قیمت توقف و قیمت محدود را همراه با مقدار BNB فروخته شده مشخص کنید.

بنابراین، اگر بر این باور هستید که 0.0012700 BTC سطح پشتیبانی قابل‌اتکایی است، می‌توانید سفارش توقف محدود را درست زیر این قیمت تعیین کنید. در مثال بالا، ما سفارش توقف محدود را برای 5 BNB با قیمت توقف 0.0012490 BTC و قیمت محدود 0.0012440 BTC مشخص خواهیم کرد.

وقتی روی Sell BNB کلیک می‌کنید، یک پنجره‌ی تائید ظاهر می‌شود. شما باید اطمینان خاطر داشته باشید که همه‌‌چیز درست است و برای تائید، باید گزینه‌ی Place Order را کلیک کنید.

پس از ثبت سفارش توقف محدود، پیام تائید ظاهر خواهد شد.

برای مشاهده و مدیریت سفارشات باز خود، می‌توانید از طریق اسکرول به پایین بروید.


دقت داشته باشید که سفارش توقف محدود فقط زمانی قرار داده می‌شود که به قیمت توقف رسیده باشیم و سفارش محدود تنها زمانی پُر می‌شود که قیمت بازار به قیمت محدود شما برسد. اگر سفارش محدود شما (با قیمت توقف) ایجاد شود، اما قیمت بازار به قیمت تعیین‌شده‌ی شما نرسیده باشد، سفارش محدود همچنان باز خواهد ماند. یعنی، سفارش توقف محدود به یک سفارش محدود برای خرید یا فروش با قیمت محدود (یا قیمتی بهتر) تبدیل می‌شود.

گاهاً ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که قیمت به‌سرعت پایین بیاید و سفارش توقف محدود شما بدون پُر شدن، نادیده گرفته شود. در این حالت، برای خارج شدن سریع از آن معامله، می‌توانید به سفارشات بازار مراجعه کنید.

چه زمانی باید از سفارش توقف محدود استفاده کرد؟

سفارشات توقف محدود، ابزار مدیریت ریسک ارزشمندی است و برای جلوگیری از ضررهای قابل‌توجه، باید از آن‌ها استفاده کرد. نکته‌ی ارزشمند این است که این نوع سفارشات، برای قرار دادن سفارشات فروش و تضمین رسیدن به سود هنگام دستیابی به اهداف تجاری مفید است. همچنین ممکن است در شروع یک فرایند صعودی و بعد از شکسته شدن یک سطح مقاومت خاص، برای خرید یک دارایی، یک سفارش فروش توقف محدود مشخص کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فیشینگ چیست؟

فیشینگ چیست؟

فیشینگ نوعی حمله‌ی سایبری است که در آن، کلاهبردار خود را به‌عنوان یک نهاد معتبر یا تجاری معرفی می‌کند تا مردم را فریب دهد و اطلاعات حساس و حیاتی آن‌ها همچون اطلاعات کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و غیره را بدزدد. چون فیشینگ نوعی عمل روانشناختی محسوب می ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

رمزارزها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند: به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را هک یا نابود کرد و هر شخص می‌تواند از آن‌ها برای انتقال ارز به تمام نقاط جهان بدون دخالت شخص ثالث استفاده کند. برای اطمینان از پایدار بودن این ویژگی‌ها، معاملات قابل‌توجهی باید انجام شو ...

بیشتر بخوانید
اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

رمزارزها ویژگی‌های جذاب بسیاری در اختیار دارند، اما برای افراد بی‌تجربه، پُر از خطر و ریسک هستند. برای کاهش خطرات ناشی از استفاده، نگهداری و تجارت رمزارزها، به سه اصل مهم امنیتی زیر توجه کنید. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter