Market order چیست؟

Market order چیست؟

Market order، سفارشی برای خرید یا فروش سریع با بهترین قیمت موجود در بازار است. پُر شدن سفارش بازار به نقدینگی نیاز دارد، یعنی سفارش بازار براساس سفارشات محدودی انجام می‌شود که پیشتر در دفترچه‌ی سفارش قرار داده شده است. برخلاف سفارشات محدود که در آن، سفارشات در دفترچه‌ی سفارش ثبت می‌شود، سفارشات بازار بلافاصله با قیمت فعلی بازار انجام می‌شود، یعنی شما به‌عنوان سفارش‌بردار بازار، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید.

چگونه از Market order استفاده کنیم؟

فرض کنید می‌خواهید برای خرید 2 BNBs، سفارش بازار ایجاد کنید. بعد از ورود به حساب بایننس خود، بازار BNB مورد نظرتان را انتخاب کنید (مثلاً، BNB/USDT) و به صفحه‌ی معاملات بروید. سپس، همچون شکل زیر، تب سفارش بازار را پیدا کنید، مقدار (Amount) را بر روی 2 BNB قرار داده و روی گزینه‌ی Buy BNB کلیک کنید.

بعد، یک پیام تائید روی صفحه ظاهر شده و سفارش بازار شما اجرا می‌شود.

چون سفارش بازار بلافاصله انجام می‌شود، سفارش خرید بازار شما با ارزان‌ترین سفارش فروش محدودی که در دفترچه‌ی سفارشات وجود دارد و در مثال بالا، 2 BNB برای 5.2052 USDT است، تطابق دارد.

اما فرض کنید که می‌خواهید 500 BNB را با قیمت فعلی بازار خریداری کنید. ارزان‌ترین سفارش موجود برای فروش محدود به‌منظور پُر کردن کل سفارش خرید شما در بازار کافی نخواهد بود، چون سفارش شما به‌شکل خودکار با سفارش‌های فروش محدود زیر مطابقت دارد و تا زمان کامل شدن سفارش، در دفترچه‌ی سفارش به مسیر خود ادامه می‌دهد. این اسلیپیج (Slippage) نامیده می‌شود و به این دلیل رخ می‌دهد چون شما قیمت‌ها و هزینه‌های بالاتری را پرداخت می‌کنید (به این دلیل که به‌عنوان سفارش‌بردار بازار عمل می‌کنید).




چه زمانی باید از Market order استفاده کرد؟

سفارش بازار در موقعیت‌هایی کمک‌کننده است که پُر شدن سفارش شما مهم‌تر از دریافت یک قیمت خاص است. یعنی، شما باید از سفارش بازار فقط زمانی استفاده کنید که خواهان پرداخت قیمت‌ها و هزینه‌های بالاتری هستید که توسط اسلیپیج ایجاد شده است. به‌عبارت دیگر، سفارش بازار فقط باید در صورتی استفاده شود که شما در یک موقعیت عجله‌ای قرار دارید.

گاهاً شما ممکن است در موقعیتی قرار داشته باشید که دارای یک سفارش Stop-Limit هستید که در نظر گرفته نشده و شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خرید و فروش خود را انجام دهید. در نتیجه، اگر باید بلافاصله وارد یک معامله یا تجارت شوید یا خود را از مشکل دور سازید، در این زمان است که سفارش بازار برای‌تان مفید خواهد بود. با این حال، اگر نخستین بار است که وارد دنیای رمزارزها می‌شوید و از بیت‌کوین برای خرید چند Altcoins استفاده می‌کنید، از سفارش بازار استفاده نکنید، چون بیش از آنچه که باید پرداخت کنید، پرداخت خواهید کرد. در این موقعیت، باید از سفارش محدود استفاده کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فیشینگ چیست؟

فیشینگ چیست؟

فیشینگ نوعی حمله‌ی سایبری است که در آن، کلاهبردار خود را به‌عنوان یک نهاد معتبر یا تجاری معرفی می‌کند تا مردم را فریب دهد و اطلاعات حساس و حیاتی آن‌ها همچون اطلاعات کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و غیره را بدزدد. چون فیشینگ نوعی عمل روانشناختی محسوب می ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

رمزارزها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند: به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را هک یا نابود کرد و هر شخص می‌تواند از آن‌ها برای انتقال ارز به تمام نقاط جهان بدون دخالت شخص ثالث استفاده کند. برای اطمینان از پایدار بودن این ویژگی‌ها، معاملات قابل‌توجهی باید انجام شو ...

بیشتر بخوانید
اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

رمزارزها ویژگی‌های جذاب بسیاری در اختیار دارند، اما برای افراد بی‌تجربه، پُر از خطر و ریسک هستند. برای کاهش خطرات ناشی از استفاده، نگهداری و تجارت رمزارزها، به سه اصل مهم امنیتی زیر توجه کنید. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter