یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال

یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال، کار ساده ای نیست چراکه هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد که در قالب زبان آن را بیان می کند و این فرهنگ در فیلم و سریال بیشتر نمود پیدا می کند؛ همین امر کار را برای زبان آموزانی که می خواهند از طریق فیلم و سریال زبان را یاد بگیرند سخت تر می کند. پس اجازه دهید چند نکته را من باب همین موضوع خدمت شما عرض کنم تا هم از تماشای فیلم لذت ببرید و هم اینکه بتوانید عبارات و لغاتی را که در فیلم مورد استفاده قرار می گیرید را یاد گرفته و در مکالمه خود استفاده کنید.
آیا واقعا یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم امکان پذیر است؟ تماشای فیلم برای لذت بردن فیلم است پس چگونه می توان هم از فیلم لذت برد و هم از آن جهت تقویت و یادگیری زبان کمک گرفت ؟ اصلا چرا باید گاهی بجای خواندن کتاب، فیلم تماشا کرد؟ آیا اصولا تماشای فیلم و سریال تنها برای سطوح بالا توصیه می شود؟
در اینجا سه دلیل برای سوالات مطرح شده بالا وجود دارند که به اعتقاد من کارساز هستند:

  • با تماشای فیلم دنیای واقعی افراد انگلیسی زبان را تجربه خواهید کرد که با دنیای اکادمیک و مجازی کتاب فرق دارد. در واقع زبان انگلیسی را که ما در کلاس های درس از طریق کتاب یاد می گیریم کمی متفاوت از صحبت کردن مردم انگلیسی زبان در مکالمات روزه مره شان می باشد.
  •  با تماشای فیلم در واقع شما لغات و عبارات و حتی اصطلاحات را در محیط واقعی در قالب مکالمه لمس می کنید. در واقع یادگیری و حفظ کردن لغات و اصطلاحات در فیلم و سریال به نسبت خواندن این عبارات و اصطلاحات در متون و پیداکردن معنای صرف کلمات در دیکشنری و حتی ترجمه این کلمات بسیار موثر تر خواهد بود. امروزه کم وبیش همه ما به این امر واقف هستیم که تهیه لیستی از لغات و اصطلاحات و عبارات نمی تواند کمک شایانی به پیشبرد مکالمه سلیس و روان زبان اموزداشته باشد چرا که در این حالت فرد تنها معنای لغات و یا عبارات را یاد می گیرد ولی در موقعیت های لازم نمی داند چطور باید از انها استفاده کند. در واقع اگرچه دانستن معنای لغات و عبارات امری مهم بوده اما مهم تر از آن دانستن موقعیت شناسی و چگونگی استفاده از آن لغات و عبارات می باشد که می توان این مزیت را در صحنه های فیلم دریافت کرد.




شش نکته برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال

انتخاب فیلم جذاب و جالب

در واقع هر فردی به ژانر خاص یا بازیگر خاصی علاقه مند است و این علاقه حتما باعث توجه بیشتر فرد روی عبارات و کلماتی می شود که توسط هنرپیشه ها مطرح می شود و در نتیجه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
فیلم و سریالی را انتخاب کنید که متناسب با سطح فعلی زبان شما باشد

 برای مثال افرادی که سطوح پایه زبان را طی می کنند به شخصه فیلم های انیمیشن را پیشنهاد می کنم چرا که سطوح زبانی این نوع فیلم ها بسیار دوستانه و قابل فهم می باشد. از طرفی دیگر اگر بخواهید مثلا فیلم 'رومئو و ژولیت' را تماشا کنید حتما با مشکلاتی بر خورد خواهید کرد چرا که این نوع فیلم ها متون بسیار سنگینی داشته که فهم آن حتی برای زبان آموزان سطح پیشرفته هم سخت و دشوار است.
حتما هنگام تماشای فیلم یک دیکشنری جامع و کامل کنار شما باشد

فیلم هایی را انتخاب کنید که زیر نویس فارسی داشته باشند و زمانی که به کلمات سخت برخورد می کنید انها را حتما در دیکشنری چک کنید و بعد از پیداکردن معنای کلمه آنرا به همرا کل جمله یا عبارت وارد دفترچه یادداشت کنید.
عبارت های کوتاه را تکرار کنید

گاهی حرف های جالب و جذابی و یا پرکاربردی را از هنر پیشه ها می شنویم که برای ما جذابیت دارد. پس آنها را یادداشت و چندین بار را تکرار کنید. برای نمونه می توان به عبارت های کوتاه و پر کاربردی مثل 'hell yeah' 'sure thing' 'get out of here' اشاره کرد. در واقع این کار باعث می شود تا آن عبارت مدت زمان بیشتری در ذهن تان باقی بماند.
تماشای فیلم بدون زیر نویس

مسلما تماشای فیلم بدون زیر نویس برای افراد سطوح پایه کار بسیار سختی بوده در نتیجه بهتر آن است که برای بار اول فیلم را با زیر نویس مشاهده کرده و برای بار دوم زیر نویس را از روی فیلم بردارید و حال بدون وقفه فیلم را تماشا کنید. در واقع در مرحله دوم شما موضوع فیلم را می دانید و سعی می کنید معنای کلمات یا عباراتی را که قبلا چک کردید را بخاطر بیاورید و خود را امتحان کنید چقدر از گفتگوهای فیلم را متوجه می شوید.
در حین تماشای فیلم اگر قسمتی از فیلم یعنی کلمه یا عبارتی را از دست دادید لازم نیست نگران باشید

تنها زیر نویس را دنبال کنید و از تماشای فیلم لذت ببرید چرا که شرط اول یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم در وهله اول لذت بردن از تماشای فیلم و در کنار آن چک کردن لغات و اصطلاحات جدید و تکرار بعضی از انهاست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

نوشتن یک رزومه موفق یکی ازچالش های دشوار در پیدا کردن شغل می باشد. اکثر کارفرمایان فقط با چند ثانیه نگاه گذرا بر روی رزومه نظر مثبت و یا منفی خود را ارائه می دهند. در این مقاله سعی شده است که شما را با ۹ روش موثر برای نوشتن رزومه آشنا کنیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter