نشانه ها و نمادها در زبان انگلیسی

نشانه ها و نمادها  در زبان انگلیسی

علامت گذاری سیستمی است که به خواننده نشان میدهد که یک جمله چگونه ساخته شده و چگونه باید آن را خواند. همچنین کمک می کند تا معنای جملات با شفافیت بشتری انتقال داده شود.
هر جمله باید حداقل با یک حرف بزرگ در ابتدا شروع شود و با یک نقطه، علامت سوال و یا علامت تعجب در انتها کامل شود. این سیستم پایه نشان می دهد که جمله کامل است. در ادامه به معرفی انواع این علائم و کاربرد آنها پرداخته خواهد شد.

کاربرد علائم نگارشی در جمله

1- ویرگول در موارد زیر استفاده می شود:

  • مکث قبل از اضافه کردن عبارت جدید
  • برای اضافه کردن عبارتی که فاعل جدیدی ندارد (در عبارات وصفی نامعین)
  • جدا کردن اقلام در یک لیست
  • کاربرد بیش از یک صفت



Da Vinci, who is the famous Italian artist, died in 1519.
1. The shopping trolley was loaded high with bottles of beer, fruit, vegetables, toilet rolls, cereals and cartons of milk.
2. The boy was happy, eager and full of anticipation at the start of his summer holiday.





توصیه می گردد بعد از اتمام نوشتن، متن را با صدای بلند بخوانید تا متوجه شوید کجا بطور طبیعی مکث میکنید. این روش به شما نشان میدهد کجا به ویرگول نیاز دارید.
2- نقطه همیشه در پایان جملات خبری استفاده می شود. بعد از کلمات اختصاری (Tel.) نیز از نقطه استفاده می شود. همچنین از سه نقطه (...) بمنظور نشان دادن بخشی از جمله که حذف شده نیز استفاده می گردد.
3- علامت تعجب برای نشان دادن احساسات در جمله استفاده می شود مانند ترس، عصبانیت و یا عشق. همچنین برای تاکید بر احساسات در یک کلمه خاص نیز بکار برده میشود (!help).
4- علامت سوال در پایان جملات سوالی کاربرد دارد.
نقطه ویرگول در واقع سختترین علامت در سیستم نقطه گذاری محسوب می شود. اگر در جایی مطمئن نیستید ابدا از آن استفاده نکنید و آن را به یک جمله جدید که با نقطه از جمله قبلی جدا می شود استفاده کنید. نقطه ویرگول در وارد زیر کاربرد دارد:

  • پیوند دو جمله مستقل تا ایده های نزدیک به هم را بهم متصل کند؛
  • فهرست لیست هایی که در آن آیتم ها حاوی کاما هستند، برای جلوگیری از سردرگمی بین آیتم های لیست؛
  • برای ارتباط جمله وارهای طولانی و یا با ویرگول بمنظورجلوگیری از سردرگمی؛
  • ارتباط جمله وارهایی که با قیود و حروف ربط بهم متصل شده اند؛

1. Some people write with a word processor; others write with a pen or pencil.
2. There are basically two ways to write: with a pen or pencil, which is inexpensive and easily accessible; or by computer and printer, which is more expensive but quick and neat.
3. Some people write with a word processor, typewriter, or a computer; but others, for different reasons, choose to write with a pen or pencil.
4. But however they choose to write, people are allowed to make their own decisions; as a result, many people swear by their writing methods.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

نوشتن یک رزومه موفق یکی ازچالش های دشوار در پیدا کردن شغل می باشد. اکثر کارفرمایان فقط با چند ثانیه نگاه گذرا بر روی رزومه نظر مثبت و یا منفی خود را ارائه می دهند. در این مقاله سعی شده است که شما را با ۹ روش موثر برای نوشتن رزومه آشنا کنیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter