مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معضل خانه در کانادا تا سال 2025 با جذب مهاجرین جدید

معضل خانه در کانادا تا سال 2025 با جذب مهاجرین جدید

مسکن، بخش عمده ای از داشتن یک زندگی راحت است. کانادا در ایجاد مسکن کافی برای مهاجران، به ویژه با افزایش اهداف مهاجرتی تا سال 2025، با چالشی حیاتی مواجه است. طبق آخرین برنامه سطوح مهاجرت کانادا برای سال‌های 2023-2025، این کشور امیدوار است، با اهداف سالانه کمتر از 465000 نفر و هدف مهم 500000 اقامت دائم جدید در سال 2025، در سه سال آینده رکورد جدیدی در تعداد مهاجران ثبت کند. به طور خلاصه، این اهداف بالا برای کمک به کانادا برای جبران جمعیت سالخورده و نرخ باروری پایین، که نیروی کار این کشور را به خطر می اندازد، در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، کانادا برای کمک به حفظ بازار کار در این کشور و اطمینان از قوی ماندن اقتصاد ملی، به چنین اهداف عالی مهاجرتی نیاز دارد.

با این حال، نیاز کانادا به مهاجران، این نگرانی را به وجود می اورد که کانادا ممکن است نتواند از تامین برخی از اساسی‌ترین نیازهایی که تازه‌واردها دارند، پشتیبانی کند. به عنوان مثال، در میان بسیاری این نگرانی وجود دارد که کانادا برای تامین مسکن مناسب برای مهاجرانی که قصد دارند از هم اکنون تا سال 2025 به کانادا بیایند، ممکن است با مشکل مواجه شود. علاوه بر این، خود مهاجران نیز در صورت اتخاذ تصمیمی تغییردهنده برای شروع یک زندگی جدید در این کشور، نگران توانایی کانادا در حفظ آنها و تامین مسکن برای آنها می باشند.

مشکل مسکن کانادا چیست؟

مهاجران و کانادایی ها به طور یکسان نگران هستند که این کشور نتواند نیازهای مسکن صدها هزار مهاجری را که کانادا به دنبال پذیرایی از آنها در چند سال آینده است، برآورده کند. نگرانی در مورد این موضوع مدتی است پابرجاست و نمونه آن را می¬توان در داستان هایی مانند داستان پناهنده فلسطینی عزیزه ابو سیردانا مشاهده کرد. در اوایل نوامبر 2022، استیصال ابو سیردانا در پیدا کردن مسکن در کانادا، در جلسه ای با حضور دولت فدرال به نقطه جوش خود رسید. ابو سیردانا پس از هفت ماه زندگی در یک خوابگاه پناهندگان در غرب تورنتو، در مقابل یک مقام دولتی از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، به امید جلب توجه IRCC، خود را با چاقو مجروح کرد. ابو سیردانا در مصاحبه ای با CTV News گفت: 'اگر شما [دولت] می دانستید که جای مناسبی برای ماندن من وجود ندارد، چرا من را پذیرفتید که [به کانادا] بیایم؟' خوشبختانه، در مورد ابو سیردانا، درخواست کمک او در نهایت توسط یک خانواده در اتاوا در اواخر همان ماه پاسخ داده شد و آنها به پناهجوی غزه اجازه دادند تا با آنها نقل مکان کند.

با این حال، سوالات و نگرانی های بیشتری در مورد توانایی کانادا برای اسکان تعداد فزاینده ای از مهاجران جدید وجود دارد. در واقع، یک داستان توسط CBC News بیان می‌کند که با توجه به افزایش اهداف مهاجرتی و بحران مسکن در کشور ، نگرانی در مورد اینکه این همه شهروندان جدید کجا خانه‌های خود را خواهند ساخت افزایش یافته است. در همین داستان مربوط به دو ماه پیش، CBC با یک متخصص مالیات بر دارایی در بریتیش کلمبیا صحبت کرد که گفت: 'ما تقریباً 265000 خانه در سال می‌سازیم و در اینجا ما در مورد 500000 مهاجر در سال صحبت می‌کنیم. در برابر این هجوم مهاجران، مشکل کمبود عرضه خواهیم داشت.' متأسفانه، این بیانیه تنها سطح فزاینده نگرانی را در میان کانادایی ها نشان می¬دهد که دولت ممکن است در مورد تامین مسکن در برابر هجوم مهاجران، با مشکلی جدی مواجه شود.


کانادا برای حل مشکل مسکن چه راهکاری در نظر دارد؟

بزرگترین استان کانادا در حال حاضر، به لطف سرمایه گذاری 3.5+ میلیون دلاری جدید در صنعت ساخت و ساز به عنوان بخشی از استراتژی مسکن دولت فدرال، در حال برداشتن گام های اولیه برای رسیدگی به این مشکل مسکن در انتاریو است. در 6 اکتبر 2022، انتاریو سرمایه گذاری 3.7 میلیون دلاری را در Merit Ontario اعلام کرد. Merit Ontario سازمانی است که از پیمانکارانی که هم کارگران اتحادیه‌ای و هم کارگران غیر اتحادیه‌ای را استخدام می‌کنند، حمایت می‌کند تا بانک مشاغل آنلاین خود را گسترش دهند و هزاران نفر را با مشاغل ساختمانی و بیش از 300 کارفرمای کوچک، متوسط و بزرگ را به هم متصل می کند. این سرمایه گذاری که برای کمک به 2500 کارگر، برای شروع یا پیشرفت شغلی با درآمد خوب، در ساخت و ساز طراحی شده است، به استان در اجرای طرح های زیرساختی بلندپروازانه خود که شامل ساخت 1.5 میلیون خانه تا سال 2031 است، کمک خواهد کرد.

تلاش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری مالی در انتاریو در سال گذشته نشان‌دهنده یک گام اولیه سازنده به سمت اصلاح بحران مسکن است که در حال حاضر این کشور را با مشکل مواجه کرده است. دولت فدرال کانادا نیز اخیراً ممنوعیت دو ساله خرید برخی از افراد غیرکانادایی را که به دنبال خرید املاک مسکونی خاص هستند، وضع کرده است. این اقدام که افرادی را که مقیم دائم یا شهروند کانادا نیستند از خرید املاک مسکونی در کانادا باز می دارد، به منظور کمک به مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن مسکن در این کشور برای کانادایی‌ها و مهاجران به طور یکسان است. این ممنوعیت خرید و سرمایه گذاری دولت انتاریو، با هدف ایجاد فضای بیشتری در بازار مسکن کانادا برای مهاجران ورودی طی چند سال آینده ایجاد شده است.

توجه: ممنوعیت خرید شامل معافیت هایی برای کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی در داخل کانادا می شود.

در نهایت، اگرچه کانادا نمی‌تواند فوراً تأثیر کامل این سرمایه‌گذاری‌ها و ابتکارات مسکن را ببیند، زمان به زودی نشان خواهد داد که آیا اقداماتی مانند آنچه در بالا توضیح داده شد برای کمک به تحقق هدف کانادا برای ایجاد زیرساخت‌های کافی برای حمایت از جاه‌طلبی مهاجرتی این کشور کافی است یا خیر. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا
مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا

در اولین مرحله برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا لازم است مدارک شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه تحصیل در کانادا و بررسی شرایط آن
اجازه تحصیل در کانادا و بررسی شرایط آن

اگر تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا را دارید، لازم است به خاطر داشته باشید ،که به عنوان یک غیر کانادایی (فردی که در کانادا بدنیا نیامده است.) لازم است که اجازه تحصیل داشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: