مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا، چه کمک مالی دریافت می کنید

به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا، چه کمک مالی دریافت می کنید

دانشجویان بین المللی در کانادا دارای بورسیه های تحصیلی اختصاصی و همچنین وام هایی هستند که می تواند به آنها در پرداخت هزینه تحصیل در حین تحصیل در این کشور کمک کند. کمک های مالی بخش بزرگی از تصویر آموزش پس از متوسطه در سراسر کانادا است. در واقع، کمک های مالی چنان نقش برجسته ای در آموزش پس از متوسطه ایفا می کند که Employment and Social Development Canada  (ESDC) هر ساله گزارشی را منتشر می کند که جزئیات تلاش ها و نتایج برنامه 'کمک مالی به دانشجویان کانادا (CFSA)' را شرح می دهد. در نسخه 2020-2021 گزارش سالانه، ESDC توضیح داد که 'تقریباً 542000 دانشجو از 3.2 میلیارد دلار کمک هزینه دانشجویی بدون نیاز به بازپرداخت و 576000 دانشجو از 4.0 میلیارد دلار وام دانشجویی بهره بردند'.

نکته قابل توجه این است که این کمک‌ها به خوبی در سراسر کانادا توزیع شد، جایی که تمام 10 استان و منطقه شرکت‌کننده (به استثنای کبک، مناطق شمال غربی و نوناووت) کمک‌های بلاعوض به ارزش کل حداقل 1.6 میلیون دلار دریافت کردند. با این حال، با وجود کمک‌های مالی سراسری برای دانشجویان کانادایی، یک تصور غلط به طور مداوم مانع از سفر تحصیلی بسیاری از دانشجویان به این کشور می‌شود.

آیا من به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا واجد شرایط کمک مالی هستم؟

طبق گزارش اداره آموزش بین المللی کانادا (CBIE) در سال 2021، کانادا میزبان '621565 دانشجوی بین المللی در تمام سطوح تحصیلی' بود. یک سوء تفاهم وجود دارد که دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در کانادا، دسترسی به گزینه های کمک مالی ندارند. با این حال، این از واقعیت بسیار دور است. اگرچه ممکن است دانشجویان بین‌المللی گزینه‌های کمک مالی مشابه دانشجویان داخلی نداشته باشند، اما همچنان بورسیه‌ها و وام‌هایی دارند که می‌تواند به آنها در هزینه‌های تحصیل در کانادا کمک کند. توجه: مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه های بین المللی (CICIC) شورایی است که نماینده دولت های فدرال و استانی/منطقه ای در کانادا می باشد. این یک مرکز معتبر در نظر گرفته می شود که دانشجویان بین المللی می توانند از آن برای یافتن گزینه های کمک مالی خود استفاده کنند. وبسایت CICIC نقطه شروع خوبی برای دانشجویان بین المللی کانادایی است. در ادامه برخی از گزینه های کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در کانادا به تفکیک آورده شده است.


گزینه های کمک مالی من به عنوان یک دانشجوی بین المللی چیست؟

به طور کلی، گزینه های کمک مالی برای دانشجویان بین المللی به سه دسته مجزا تقسیم می شوند: بورس تحصیلی (scholarships)/ کمک هزینه ها (grants)، بورسیه ها (bursaries) و وام ها (loans). در بسیاری از این موقعیت‌ها، پیشنهادات کمک‌های مالی مختص موسسه ای است که دانششجو برای تحصیل در آن درخواست می‌دهد، که هرکدام دارای فرآیندهای درخواست، رویه‌ها و الزامات خاص خود برای گزینه‌های کمک مالی می باشند.

بورسیه ها و کمک های مالی (Scholarships and Grants)

این نوع کمک های مالی به دانشجویان بر اساس دستاوردهای تحصیلی و/یا فعالیت های فوق برنامه داده می شود. بورسیه ها و کمک های مالی ارائه شده توسط خود مدارس، دولت ها یا سازمان های دیگر ارائه می شوند که نیازی به بازپرداخت توسط دریافت کننده ندارند.

چند نمونه از فرصت های بورسیه تحصیلی ویژه دانشجویان بین المللی شامل برنامه بورسیه بین المللی Lester B. Pearson ارائه شده در دانشگاه انتاریو تورنتو و جایزه بین المللی McKellin International Leader of Tomorrow می باشد که در دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می شود.

بورسیه ها (Bursaries)

این نوع کمک های مالی به دانشجویان بر اساس نیاز مالی آنها ارائه می شود. به عبارت دیگر، دانش‌آموزانی که آستانه‌های معینی برای نیازهای اقتصادی را برآورده می‌کنند (بر اساس عوامل مختلفی مانند درآمد شخصی یا درآمد والدین)، ممکن است از مدارس خود حمایت مالی دریافت کنند که نیازی به بازپرداخت آن ندارند. در بسیاری از موارد، متقاضیان بورسیه برای تأیید سطح نیاز مالی که تضمین کننده دریافت این نوع کمک مالی است، نیاز به ارزیابی دارند.

وام (Loans)

همانطور که از نام آن پیداست، وام ها نوعی کمک مالی هستند که دریافت کننده را ملزم می کند تا در نهایت بر اساس شرایط مندرج در قرارداد وام، پول را پس دهد. اغلب، این قراردادهای وام شامل یک نرخ بهره و برنامه بازپرداخت خاص است که همه گیرندگان باید از آن آگاه باشند تا از انباشت بدهی غیر ضروری جلوگیری کنند. توجه: ممکن است دانشجویان بین المللی به دلیل شرایط واجد شرایط بودن تحمیل شده توسط دولت کانادا در سطح استانی و فدرال، ملزم به دریافت وام خصوصی از بانک ها باشند. کمک های مالی از بانک ممکن است به شکل وام یا سایر موارد باشد و همچنین ممکن است با نرخ-های بهره ویژه دانشجویان ارائه شود که بازپرداخت را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: