مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هفته ی اول شما در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی

هفته ی اول شما در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی

فرض کنید شما به کانادا رسیده اید؛ قدم بعدی چیست؟ چندین مورد، از کسل کننده گرفته تا هیجان انگیز، وجود دارد که هنگام ورود باید مراقب آنها باشید. بنابراین بهتر است پس از رسیدن هر چه زودتر شروع کنید. در اینجا چک لیستی از وظایف اساسی که در هفته اول خود به عنوان دانشجو در کانادا با آنها روبرو خواهید شد، آمده است.

روز اول زندگی در کانادا- خانه جدید

اولین اقدام شما، شروع به اسقرار در خانه جدیدتان است. وقتی به محل اقامت جدیدتان رسیدید، می‌توانید چینش آن را به نحوی که می خواهید تغییر دهید و آن را مرتب کنید؛ برای مثال رختخواب خود را مرتب کنید، لباس‌هایتان را آویزان کنید. سپس، یک سفر سریع به خواربارفروشی یا یک پیاده‌روی کوتاه در اطراف محله داشته باشید تا با امکانات محلی آشنا شوید. مهم‌تر از همه، فراموش نکنید که اگر هم اتاقی دارید، به هم اتاقی‌های جدید خود سلام کنید. هرچه زودتر با آنها اُخت شوید، زودتر در خانه جدید خود احساس راحتی خواهید کرد.

اقامت در کانادا

روز دوم زندگی دانشجوها در کانادا- ثبت نام در دانشگاه یا کالج 

اگر نزدیک به شروع ترم رسیده اید و ثبت نام در حال انجام است، ابتدا این کار را انجام دهید. پس از ثبت نام حضوری، کارت شناسایی دانشجویی و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر به شما داده می شود. دانشگاه یا کالج شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای تاریخ و مکان ثبت نام را از پیش برای شما ارسال می کند. 

نکته: پس از دریافت کارت دانشجویی، می توانید از مزایای تخفیف دانشجویی نیز بهره مند شوید. بسیاری از مغازه‌ها (از جمله خرده‌فروشی‌های بزرگ خیابانی)، رستوران‌ها و کافه‌ها در صورت نشان دادن کارت دانشجویی، درصدی تخفیف ارائه می دهند. بنابراین از پرسیدن نترسید، زیرا شما قطعاً به تخفیف در کارت‌های حمل‌ونقل عمومی که در بسیاری از شهرهای کانادا ارائه می‌شود، نیاز دارید.

ثبت نام در دانشگاه های کانادا

خرید خط موبایل برای تحصیل در کانادا

اگر هنوز تلفن همراه خود را با شماره محلی تنظیم نکرده¬اید، اکنون زمان این کار است. کانادا ارائه دهندگان تلفن همراه متعددی دارد و ارزش آن را دارد که در هفته اول خود به عنوان دانشجو در کانادا در مورد گزینه های مختلف تحقیق کنید.

ارائه دهندگان بزرگتر ممکن است در طول هفته جهت گیری غرفه هایی در محوطه دانشگاه داشته باشند تا افراد تازه وارد را هدف قرار دهند، اما از ارائه دهندگان کوچکتر که قیمت های پایین تر نیز ارائه می دهند غافل نشوید. به طور کلی، بهترین معاملات را می توان در قراردادهای دو یا سه ساله یافت و ممکن است شامل یک دستگاه و همچنین شامل برنامه اینترنت و تماس رایگان نیز در روزهای اول باشد.

در حالی که پردیس ها عموماً دسترسی به اینترنت را در محل سکونت خود فراهم می کنند، اگر خارج از دانشگاه زندگی می کنید یا نیاز به تنظیم قرارداد اینترنتی دارید، این کار را در اسرع وقت انجام دهید، زیرا ممکن است چند روز طول بکشد تا یک قرار برای نصب اتصال خود رزرو کنید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است برای تنظیم قرارداد تلفنی به کارت اعتباری یا چک اعتباری نیاز داشته باشید که در این صورت باید یک حساب بانکی باز کنید.

خرید سیم کارت در کانادا


باز کردن حساب بانکی برای دانشجویان در کانادا

افتتاح حساب بانکی پس از دریافت طرح تلفن همراه، در لیست ما در اولویت دوم قرار دارد زیرا ممکن است برای افتتاح حساب بانکی به شماره تلفن کانادایی نیاز داشته باشید. چندین شعبه ملی بزرگ در کانادا وجود دارد که ممکن است یکسان به نظر برسند. با این حال، بعضی از آنها امتیازاتی برای دانشجویان قائل می شوند، بنابراین حتماً در این مورد تحقیق و گزینه های مختلف را با هم مقایسه کنید.

حساب بانکی در کانادا

روز سوم- آشنایی با زندگی دانشجویی

هفته اول شما به عنوان دانشجو در کانادا ممکن است بیشتر شامل فعالیت های اجتماعی باشد تا تحصیلی. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، 'هفته جهت گیری' را به‌عنوان فرصتی برای تفریح و آشنایی دانشجویان با یکدیگر، قبل از شروع کار سخت، در نظر می‌گیرند. هفته قبل از شروع کلاس‌ها، که معمولاً مملو از فعالیت‌ها، تورها، جلسات اطلاعاتی و موارد دیگر است، معمولا به عنوان 'Frosh Week' شناخته می‌شود. بنابراین از این فرصت، برای ملاقات با دیگر دانشجویان و کشف محیط جدید خود استفاده کنید.

زندگی دانشجویی در کانادا

مرتب کردن جدول زمانی برای شروع تحصیل در کانادا

بابت حواس پرتی مربوط به فعالیت های هفته جهت گیری عذرخواهی می کنم؛ موضوع مهم تر این است که اگر قبلاً برنامه کلاسی خود را تنظیم نکرده اید، احتمالاً باید آن را در اولویت خود قرار دهید. اکثر دانشگاه ها و کالج ها ثبت نام آنلاین دارند و شرح کلاس ها را منتشر می-کنند تا بتوانید ببینید کدام کلاس ها مورد علاقه شما هستند.

هر کلاس، تعداد واحد معینی ارزش دارد و این واحدها به مجموع واحدهای گذرانده شده شما، در حرکت به سمت فارغ التحصیلی، اضافه می شود. به یاد داشته باشید که برای اینکه با یک 'رشته اصلی (specialist subject)' (موضوع تخصصی اصلی) و یک 'رشته فرعی (secondary specialist subject)' (موضوع تخصصی دوم) فارغ التحصیل شوید، احتمالاً برای گرفتن مدرک باید تعداد حداقل واحدی را با موفقیت بگذرانید. هفته اول شما به عنوان دانشجو در کانادا ممکن است زمان نگرانی در مورد شرایط فارغ التحصیلی به نظر نرسد، اما مهم است که شرایط برنامه خود را بدانید و هنگام ثبت نام در کلاس ها آنها را در نظر داشته باشید تا بتوانید از هرگونه غافلگیری ناخوشایندی که ممکن است بعدا پیش بیاید جلوگیری کنید.

چک لیست موفقیت در کانادا

روز چهارم- دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) در کانادا

SIN کلید شما برای استفاده از خدمات اجتماعی مختلف در کانادا می باشد. به طور خاص، برای یافتن شغل (و ثبت مالیات) و دریافت هر گونه مزایایی که ممکن است مستحق آن باشید، SIN ضروری است. به عنوان دارنده مجوز تحصیل در کانادا، می توانید تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و بیشتر در طول تعطیلات کار کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه کار در حین تحصیل ما مراجعه کنید.

اگر در مجوز تحصیلی شما قید شده باشد که “may accept employment” یا “may work” در کانادا ، می توانید برای SIN درخواست دهید. برای درخواست، مجوز تحصیل و مدارک ثبت نام دانشگاه یا کالج خود را به دفتر Service Canada ببرید (همچنین می توانید هنگام ورود، فرم درخواست را از فرودگاه دریافت کنید). SIN معمولاً در همان روز صادر می شود و رایگان است، اما مطمئن شوید که زمان زیادی برای این کار کنار می گذارید، زیرا زمان انتظار در مراکز خدمات کانادا ممکن است طولانی باشد.

کاوش در هفته جهت گیری 

شرکت در هفته جهت گیری، برای بار دوم است که در این متن و برنامه ذکر میشود زیرا پس از چندین ساعت انتظار در دفتر خدمات کانادا، احتمالاً می خواهید استراحت کنید.

دریافت SIN کانادا

روز پنجم در کانادا - برنامه خود را سازماندهی کنید

تا الان، احتمالاً شروع به استقرار در کانادا کرده اید. لیست کارهای شما ممکن است هنوز چندین صفحه طولانی باشد - و حتی در حال گسترش باشد - اما شما وقت کافی برای انجام بسیاری از این کارها را خواهید داشت. روز پنجم را به حذف و تیک زدن برخی کارهای کوچک از لیست خود اختصاص دهید. همچنین حتما با خانه تماس بگیرید (در واقع، قبلاً باید این کار را می کردید اما تماس مجدد ضرری ندارد).

روز ششم برای تحصیل در کانادا- از حباب خارج شوید

همیشه خوب است که در هفته اول خود به عنوان دانشجو در کانادا لحظه ای را برای خارج شدن از 'حباب دانشگاه' اختصاص دهید. از آنجایی که پردیس‌ها اغلب همه چیز را در یک بخش کوچک از شهر جمع می‌کنند، به راحتی می‌توانید از محیط اطراف خود جدا شوید. با دوستان خود قرار بگذارید و به محیط محلی بروید. از موزه ها و رستوران ها گرفته تا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، مطمئنا چیز هیجان انگیزی پیدا خواهید کرد.

آشنایی با زندگی در کانادا

روز هفتم برای استراحت در کانادا 

شما مجبور شده اید در هفته اول به عنوان دانش آموز در کانادا وظایف زیادی را پشت سر بگذارید، همه اینها در حالی که با موانع عملی و عاطفی ناشی از مهاجرت به یک کشور جدید روبرو هستید. ممکن است قصد داشته باشید کاری را در یک روز خاص انجام دهید، اما به هر دلیلی نتوانسته اید آن را انجام دهید. همچنین ممکن است یک کار فوری دیگر مانند نیاز به خرید لباس های زمستانی پیش آمده باشد. از امروز به عنوان روزی برای مرور مجدد لیست کارها و دیدن مواردی که هنوز حل نشده استفاده کنید (احتمالا حداقل یک کار برای انجام دادن باقی مانده است).

بنابراین شما هفته اول خود را به عنوان دانشجو در کانادا پشت سر گذاشته اید. امیدواریم تاکنون ساکن شده باشید، دوستانی پیدا کرده باشید و شروع به کشف امکانات و هیجانات زندگی جدید خود در کانادا کرده باشید.

با این حال، دلتنگی و شوک فرهنگی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یک واقعیت است؛ تجربه مهاجرت به خارج از کشور و غوطه ور شدن ناگهانی خود در یک سبک زندگی و محیط کاملاً جدید می تواند یک شوک برای شما باشد. اگر دلتان برای خانه و خانواده‌تان تنگ شده، به خودتان سخت نگیرید؛ همه این‌ها را تجربه می کنند و جای خجالت ندارد.

بهترین راه برای آماده شدن این است که قبل از رسیدن به کانادا، تا آنجا که می توانید درباره این کشور و به طور خاص شهر مقصد خود بخوانید. می‌توانید ویکی‌پدیا را مرور کنید، ویدیوهای یوتیوب سایر تازه‌واردان را تماشا کنید و انجمن‌ها را بخوانید تا متوجه تفاوت‌هایی شوید که ممکن است در کانادا با آن‌ها روبرو شوید. اما به خاطر داشته باشید که هرکسی لحظات شوک فرهنگی خاص خود را دارد و به زودی به شگفتی های کوچک عادت خواهید کرد.

اگر شروع به احساس دلتنگی یا انزوا کردید، سعی کنید فعالیتی را پیدا کنید که حواس شما را پرت کند یا کاری را که شما را به یاد خانه می اندازد انجام دهید. غذای مورد علاقه خود را بپزید، با خانواده اسکایپ کنید و کتابی به زبان خودتان بخوانید. از طرف دیگر، می توانید یک تجربه کانادایی را امتحان کنید، مانند چشیدن پنکیک با شربت افرا یا انجام ورزش کرلینگ (این یک ورزش واقعی است). در نهایت، دلتنگی برای همه اتفاق می افتد (حتی کانادایی ها، که ممکن است به اندازه شما از خانه دور باشند، چون کانادا کشور بزرگی است). هر کس در نهایت راه خود را برای مقابله با دلتنگی و لذت بردن از زندگی دانشجویی پیدا می کند و شما نیز از این قائله مستثنی نخواهید بود.

جاذبه های گردشگری در کانادا

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: