مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شانس بالای ویزای تحصیلی کانادا

شانس بالای ویزای تحصیلی کانادا

افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند باید به معیارهای واجد شرایط بودن، آزادی عمل افسر مهاجرت بازبینی کننده و مراحل بعدی موجود (در صورتی که درخواست آنها رد شود) توجه داشته باشند.

کانادا همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است. با استاندارد عالی آموزش و مدارس معتبر بین المللی، کانادا هر ساله میزبان تعداد زیادی دانش آموز از خارج از کشور است. کانادا تنها در سال 2021 از نزدیک به 450000 دانشجوی بین المللی جدید استقبال کرد.

در حالی که کانادا سالانه میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی است، کسانی نیز هستند که درخواست مجوز تحصیل (study permit) آنها رد می شود. توجه دقیق به معیارهای واجد شرایط بودن تعیین شده توسط اداره پناهندگان، مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) و آزادی عمل افسر مهاجرت IRCC در بررسی درخواست آنها، می تواند برای موفقیت در هنگام درخواست بسیار مهم باشد.

مطمئن شوید که واجد شرایط اپلای کانادا هستید

به ویژه برای دریافت مجوز تحصیل، متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کنند. متقاضیان باید نشان دهند:

  • برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شده اند. DLI، موسسه آموزشی است که توسط یک دولت استانی یا منطقه ای مجاز شده است تا از دانشجویان بین المللی میزبانی کند.
  • یک شهروند مطیع قانون، بدون سابقه کیفری و بدون هیچگونه خطری برای امنیت کانادا هستند. گواهی(های) پلیس نیز ممکن است برای این منظور مورد نیاز باشد.
  • از سلامت کامل برخوردارند و در صورت نیاز مایل به تکمیل معاینه پزشکی هستند.

با این حال، بدانید که پذیرش یا رد درخواست مجوز تحصیل، تحت تأثیر صلاحدید افسر مهاجرت بررسی کننده نیز می باشد.

آزادی عمل و صلاحدید افسر مهاجرت پرونده شما برای کانادا

دادن اطمینان بیشتر به افسران مهاجرت مبنی بر اینکه متقاضی می تواند شرایط اقامت خود را به عنوان دانشجو برآورده کند، می تواند برای موفقیت بسیار مهم باشد.

به غیر از عدم واجد شرایط بودن، دو موضوع تکرار شونده در مورد چرایی رد درخواست ها وجود دارد (اگرچه موارد دیگر نیز وجود دارند). این دو موضوع، شامل افرادی است که نتوانستند افسران مهاجرت را متقاعد کنند که:

  • هدف واقعی از سفر آنها به کانادا تحصیل است (بین سال‌های 2019 تا 2021، 77% از رد مجوزهای تحصیلی به دلیل قانع نشدن افسر IRCC از این موضوع بوده است).
  • آنها در پایان اقامت قانونی خود در کانادا، این کشور را ترک خواهند کرد (26% از رد درخواست های مجوز تحصیل (در همان دوره زمانی) به دلیل عدم قانع شدن IRCC از اینکه متقاضیان بر اساس دارایی های شخصی و وضعیت مالی خود کانادا را ترک خواهند کرد، بوده است).

با این ملاحظه، افرادی که درخواست مجوز تحصیل می کنند، باید بررسی کنند که آیا درخواست و مدارک نشان داده شده تا حد امکان واضح است یا خیر. به عنوان مثال، متقاضیان احتمالاً شانس بیشتری برای گرفتن تأیید خواهند داشت اگر:

  • اطمینان حاصل کنند که بین تحصیلات قبلی و تحصیلات کانادایی مورد نظر، توالی منطقی و واضحی بین رشته ها و مقاطع تحصیلی وجود دارد. 
  • اطمینان حاصل کنند که آنها می توانند تمکن مالی خود را از طریق اسناد معتبر نشان دهند.
  • اطمینان حاصل کنند که الزامات زبان انگلیسی/فرانسوی را برای مهاجرت برآورده می کنند.
  • هر گونه شکاف طولانی در مطالعات خود را توجیه کنند.
  • قصد خود را برای ترک کانادا پس از تحصیل مشخص کنند و دلایلی برای آن بیاورند.
  • حصول اطمینان از تکمیل یک درخواست با قصد دوگانه (dual intent application)، در صورتی که متقاضی همزمان برای اقامت دائم  نیز(PR)  درخواست داده باشند. قصد دوگانه زمانی است که یک تبعه خارجی که برای PR درخواست داده است (یا ممکن است درخواست دهد)، برای یک ویزای موقت به عنوان بازدید کننده، کارمند یا دانشجو نیز درخواست دهد.
  • هر گونه اسناد یا اطلاعات دیگری که می توانند در برنامه های خود بگنجانند تا درخواست خود را برای افسر مهاجرت بازبینی کننده شفاف تر، مستدل تر و مستندتر کنند.
  • رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر این، متقاضیان می توانند جریان مجوزهای تحصیلی که ممکن است واجد شرایط دریافت آن باشند را نیز بررسی کنند. به عنوان مثال، Student Direct Stream یک مسیر ترجیحی برای دریافت مجوز تحصیل کانادا، برای شهروندان کشورهای خاص می باشد. نرخ پذیرش عموماً برای درخواستهای تحت این جریان، به دلیل معیارهای واجد شرایط بودن بالاتر، بیشتر است. متقاضیان پذیرفته شده از زمان رسیدگی سریع به پرونده خود بهره مند خواهند شد.




اقدامات بعدی برای ویزا کانادا (اگر درخواست شما رد شده باشد) 

در حالی که رد شدن مجوز تحصیل می تواند ناامید کننده باشد، متقاضیان همچنان می توانند اقداماتی را برای ادامه تحصیل در کانادا انجام دهند و حتی شانس پذیرش خود را در هنگام درخواست مجدد افزایش دهند.

متقاضیان می توانند دلایل رد شدن خود را بررسی کنند (همانطور که در نامه افسر آنها ذکر شده است) و درخواست های خود را مطابق با آن تنظیم کنند. بنابراین متقاضیان می توانند به محض آماده شدن مجددا درخواست دهند مگر اینکه به طور مشخص ذکر شده باشد که IRCC درخواست مجدد را بررسی نمی کند.

در نهایت، اگر بر اساس دلایل ذکر شده مبنی بر رد شدن در نامه افسر، متقاضی مشکوک باشد که به اشتباه رد شده است و اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را دارد، می تواند برای بازنگری تصمیم خود به دادگاه فدرال کانادا درخواست دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: