مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ازدواج در زمان شرکت در اکسپرس اینتری

ازدواج در زمان شرکت در اکسپرس اینتری

در حالی که ازدواج مطمئناً زمانی برای جشن گرفتن است، ممکن است در مورد درخواست مهاجرت به کانادا سؤالاتی را برای شما ایجاد کند. بسیاری از مردم نمی¬دانند که در صورت ازدواج در هنگام درخواست اکسپرس اینتری، آیا باید به IRCC اطلاع دهند و در صورت اطلاع رسانی، چه زمانی باید این کار را انجام دهند. توجه به این نکته ضروری است که اطلاع رسانی به IRCC در مورد تغییرات در خانواده شما مانند ازدواج، ضروری است. عدم انجام این کار می تواند پیامدهای فاجعه بار و طولانی مدتی برای متقاضی داشته باشد.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری یک مسیر سریع و محبوب برای اقامت دائم برای مهاجرانی است که به دنبال یک زندگی جدید در کانادا هستند.

کانادا سالانه پذیرای بیش از 10000 کارگر ماهر از طریق سیستم اکسپرس اینتری است.

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست های کارگران ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا هستند، استفاده می شود. این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می کند:

  • کارگر ماهر فدرال (FSW)
  • تجارت ماهر فدرال (FST)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)

ITA برای مهاجرت به کانادا چیست؟

دعوت به درخواست (ITA)، که گاهی به عنوان درخواست الکترونیکی برای اقامت دائم (eAPR) از آن یاد می شود، آخرین مرحله برنامه اکسپرس اینتری است. در برنامه eAPR، شما باید اسنادی را ارائه دهید که از جزئیات فهرست شده در پروفایل اکسپرس انتری اولیه شما پشتیبانی می کند.

هنگامی که یک ITA برای اقامت دائم کانادا دریافت کردید، قدم بزرگی در راه تحقق رویاهای مهاجرتی خود به کانادا برداشته اید.

اگر بعد از درخواست اقامت دائم کانادا ازدواج کنم، چه اتفاقی می افتد؟

شما موظف هستید که هر گونه تغییر در درخواست خود، از جمله اطلاعات مربوط به همسران تحت تکفل را، به IRCC گزارش دهید. سپس اینکه آیا آنها را به عنوان وابسته به برنامه های خود اضافه کنید یا خیر، بستگی به انتخاب خود شما خواهد داشت. با این حال، این اقدام نیاز به ورق-بازی اضافی دارد.


آیا باید در مورد ازدواجم برای اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت اطلاع دهم؟

بله، لازم است که در مورد ازدواج خود به IRCC اطلاع دهید. متأسفانه، این اختیاری نیست و کاری است که باید طبق قوانین فعلی مهاجرت کانادا انجام دهید. پذیرش شما به پذیرش همسرتان نیز بستگی دارد. از این رو، این یک مرحله اجباری است که باید بدون توجه به اینکه همسرتان شما را به کانادا همراهی می‌کند یا خیر، آن را انجام دهید.

اگر بعد از گرفتن ITA، اما قبل از ارائه درخواست اقامت دائم خود ازدواج کنم، باید همچنان به IRCC اطلاع دهم؟

اگر پس از دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) اما قبل از درخواست اقامت دائم، ازدواج کرده اید، همچنان باید اطلاعات خانواده خود را با IRCC به روز کنید. از آنجا که ترکیب خانواده شما تغییر کرده است، IRCC باید مطلع شود. این امر برای وقتیکه حتی همسرتان همراه شما به کانادا نیاید نیز صدق می کند. اگر همسرتان شما را همراهی می کند، ممکن است امتیاز CRS شما تغییر کرده باشد. حتماً مطمئن شوید که هنوز به CRS مورد نظر، برای قرعه‌کشی که در آن انتخاب شده‌اید، رسیده‌اید.

آیا می توانم بعد از ITA و پس از ارسال درخواست اقامت کانادا، همسرم را به درخواست اقامت دائم خود اضافه کنم؟

بله، اگر قبلا درخواست اقامت دائم را ارسال کرده اید، می توانید همسر جدید خود را به درخواست خود اضافه کنید. ابتدا باید IRCC را در مورد تغییر وضعیت تاهل خود مطلع سازید. سپس IRCC لیستی از مدارک مورد نیاز برای اضافه کردن همسرتان به درخواستتان را برای شما ارسال می کند.

چگونه وضعیت همسرم را در درخواست مهاجرت خود  برای اقامت دائم چک کنم؟

برای بررسی وضعیت همسرتان در درخواست مهاجرت خود، می توانید وارد My Account شوید و مشخصات او را مشاهده کنید. اگر آنها به عنوان افراد وابسته به درخواست شما فهرست نشده اند، به این معنی است که IRCC هنوز اطلاعات آنها را پردازش نکرده است. طبق قوانین فعلی مهاجرت کانادا، همسران باید در کانادا قابل پذیرش باشند. این بدان معناست که آنها باید الزامات پزشکی، جنایی و امنیتی را برآورده کنند. اگر هیچ یک از این شرایط را برآورده نکنند، برای کانادا غیرقابل پذیرش در نظر گرفته می شوند که مستقیماً بر درخواست اقامت دائم شما تأثیر می گذارد.

همسرم مرا به کانادا همراهی نمی کند. آیا پس از دریافت نامه تایید اقامت دائم (COPR)، هنوز باید به IRCC در مورد ازدواج اطلاع دهم؟

صرف نظر از قصد همسر شما برای آمدن به کانادا، متقاضیان همچنان باید ازدواج خود را به IRCC اطلاع دهند، زیرا ترکیب خانواده شما تغییر کرده است و IRCC باید از این تغییر آگاه باشد. اگر IRCC را در مورد وضعیت خود به‌روزرسانی نکنید، این می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود. همچنین ممکن است تا پنج سال از درخواست اقامت دائم منع شوید. بنابراین، انجام اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به آنها در مورد تغییرات مهم است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: