مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون های بین المللی که برای ورود به دانشگاه های کانادا

آزمون های بین المللی که برای ورود به دانشگاه های کانادا

آیا قصد دارید برای یک کالج یا دانشگاه کانادایی درخواست بدهید؟ شما باید در مورد آزمون های بین المللی که برای ورود به دانشگاه های کانادا ضروری است اطلاعاتی کسب کنید. کانادا مؤسساتی در سطح جهانی دارد و این موسسات ارزان تر از دانشگاه های آمریکایی هستند. دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارد باید از آزمون های اجباری قبل از پذیرش آگاه باشد.

برای تحصیل در کانادا چه آزمون هایی لازم است؟ به زبان ساده، آزمون های ورودی کانادا را می توان با دو عنوان آزمون های آکادمیک و آزمون های زبانی تمییز داد. آزمون‌های زبانی، میزان مهارت زبان انگلیسی دانشجویان را مشخص می‌کنند، در حالی که نمرات آزمون‌های آکادمیک برای دانستن دانش دانشجویان در زمینه‌های مختلفی که لازم است، ارزیابی می شوند. در متن زیر لیستی از آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در کانادا آمده است.

آیلتس یکی از آزمونهای لازم برای تحصیل در کانادا

آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System است. این آزمون یکی از امتحانات لازم برای تحصیل در کانادا است. به عبارت دیگر، این یک آزمون پذیرفته شده است و میزان مهارت زبان دانشجویان را ارزیابی می کند. در اکثر مقاصد تحصیلی خارج از کشور مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا و نیوزلند هم پذیرفته می شود. مهارت های زبان انگلیسی دانشجویان در چهار حوزه کلیدی مورد آزمایش قرار می گیرد: نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش دادن.

6.5 نمره کلی و نمره ی 6 در هر بخش آیلتس نمره ی پذیرفته شده در دانشگاه های کانادا است. دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آنها یکسان است، اما بخش های ریدینگ و رایتینگ متفاوت هستند .

آزمون مهارت زبان تافل برای تحصیل در کانادا

تافل یکی از آزمون های اصلی مهارت زبان است که دانشجو برای پذیرش در دانشگاه های کانادا باید در آن شرکت کند. این آزمون در واقع یکی از آزمون های شناخته شده ای است که برای تحصیل در کانادا لازم است.

تافل مهارت های ریدینگ، لیسنینگ ، رایتینگ و اسپیکینگ شرکت کنندگان در آزمون را آزمایش می کند. دانشگاه های سطح 1 در کانادا ممکن است به نمره تافل 110 و بالاتر از آن  نیاز داشته باشند. اما، برخی از دوره های تحصیلی در کانادا در دانشگاه های سطح 1 و 2 ممکن است نمره تافل 80-90 و بالاتر را هم بپذیرند.


آزمون GRE برای تحصیلات تکمیلی در کانادا

یکی از آزمون های دیگر برای تحصیل در کانادا، آزمون GRE یا Graduate Record Examinations است. این آزمون یکی از محبوب ترین آزمون های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات تکمیلی را در خارج از کشور دنبال کنند. این آزمون به دانشگاه ها یا کالج ها کمک می کند تا توانایی متقاضیان تحصیلات پیشرفته را بسنجند. جی آر ای یک آزمون استاندارد برای شرایط پذیرش برای بسیاری از مدارس تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

آزمون عمومی GRE برای ارزیابی استدلال کلامی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و مهارت‌های نوشتاری تحلیلی که به هیچ رشته تحصیلی خاصی مرتبط نیستند، ایجاد شده است. از سوی دیگر، آزمون موضوعی GRE، دانشِ دانشجو را در یک موضوع خاص می سنجد. شیمی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی موضوعاتی هستند که در آزمون موضوعی GRE تحت پوشش قرار می گیرند.

آزمون مورد قبول برای رشته های مدیریت در کانادا GMAT

GMAT نیز یکی از آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در کانادا است. این  آزمون یک آزمون تطبیقی کامپیوتری است که مهارت های نوشتاری تحلیلی، کمی، کلامی و خواندن دانش آموز را در به صورت نوشتاری و انگلیسی ارزیابی می کند. GMAT می تواند برای پذیرش در برنامه های مدیریت فارغ التحصیل مانند MBA هم استفاده شود.

برای پذیرش در مدارس خوب کسب و کار در کانادا، دانشجویان به نمره حدود 600-650 در GMAT نیاز دارند. با این حال، برای پذیرش در دانشگاه های برتر مانند دانشگاه مک گیل، دانشجویان باید نمره  GMAT 650-690 را داشته باشند. در مجموع، میانگین نمره GMAT که برای پذیرش در کانادا لازم است باید 550+ باشد.

آزمون زبانی PTE برای تحصیل در کانادا

اخیراً دانشگاه های کانادا آزمون PTE یا Pearson English را به عنوان آزمونی برای غیر انگلیسی زبانان معرفی کرده اند. با این حال، قبل از درخواست برای PTE، دانشجویان موظف هستند وضعیت این آزمون را از دانشگاهی که در آن درخواست می دهند بررسی کنند. PTE مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن دانشجویان را آزمایش می کند. PTE به گونه ای طراحی شده است که هر سؤال معمولاً دو مهارت مانند لیسنینگ و ریدینگ و ریدینگ و اسپیکینگ را با هم آزمایش می کند.

میانگین نمره PTE مورد نیاز برای تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های کانادا بالای 55 است. برای پذیرش در دانشگاه های کانادا که دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را ارائه می دهند، دانشجویان باید نمره ای بین 55 تا 70 داشته باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: