مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی برق و کامپیوتر در کانادا

تحصیل مهندسی برق و کامپیوتر در کانادا

در این مقاله می خواهیم شرایط پذیرش در رشته ی مهندسی برق و کامپیوتر را در 5 دانشگاه های مطرح کانادا برای دانشجویان بین المللی بررسی کنیم. اطلاعات به صورت دقیق از سایت هر دانشگاه جمع آوری شده است و می توانید به این اطلاعات برای تحصیل در رشته ی مهندسی برق و کامپیوتر در کانادا استناد کنید.

فهرست عناوین

تحصیل مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه UBC کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC

نگاهی کلی به تحصیل مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا 

کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) در رشته مهندسی برق و کامپیوتر برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مطالعات و تحقیقات پیشرفته در فناوری های زیست پزشکی، سیستم های ارتباطات، سیستم های کامپیوتری و نرم افزاری، سیستم های انرژی، یا فناوری های میکرو و نانو است. مهندسان برق و کامپیوتر سیستم‌های محاسباتی را از معماری تراشه گرفته تا برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، پروتکل‌های ارتباطی و همچنین سیستم‌های انرژی که به این دستگاه‌ها و سایر سیستم‌های الکتریکی اجازه عملکرد می‌دهند، را توسعه می دهند. این رشته تأثیر زیادی بر جامعه دارد زیرا به طراحی سیستم هایی که در همه موارد از سلامت گرفته تا امور مالی و ایمنی از آنها استفاده می کنیم کمک می کند.

در این رشته دانش‌جویان این شانس را دارند که تحقیقاتی که در مورد فناوری‌های بسیار نزدیک یا  حال حاضر  بازارانجام می شود، یا فناوری‌هایی که در مراحل اولیه تحقیق هستند مانند محاسبات کوانتومی یا نانولوله‌های کربنی را انتخاب کنند و در آنها مشارکت کنند.


چه چیزی تحصیل در دانشگاه UBC دوره مهندسی برق و کامپیوتر را منحصر به فرد می کند؟

مهندسی برق و کامپیوتر یکی از بزرگترین دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا با بیش از 75 عضو هیئت علمی و 400 دانشجو است. همه اعضای هیئت علمی ما دوره های تحقیقاتی برجسته ای را رهبری می کنند. اعضای هیئت علمی ما همچنین با همکاران دانشکده پزشکی و دانشکده علوم و همچنین با مدیران صنعتی همکاری می کنند. این همکاری ها به دانشجویان ما اجازه می دهد تا در کنار مدیران جهانی در حوزه مورد علاقه خود کار کنند. دانشجویان ما از فناوری های پیشرفته در بسیاری از امکانات تحقیقاتی و مراکز عالی دانشگاه بریتیش کلمبیا در این زمینه استفاده می کنند.

گروه آموزشی دپارتمان برق و کامپیوتر دانشگاه UBC هر ساله دانشجویانی را از سراسر جهان  در دوره MASc می پذیرد و  در حال حاضر دانشجویانی  از:

  • آذربایجان
  • بنگلادش
  • کانادا
  • چین
  • اتیوپی
  • آلمان
  • غنا
  • هندوستان
  • ایران
  • سری لانکا
  • سوریه
  • اوکراین
  • انگلستان
  • و ایالات متحده آمریکا

داریم.

شرایط و مدارک لازم برای اپلای مهندسی برق کانادا دانشگاه بریتیش کلمبیا

حداقل یکی از سه معرف مورد نیاز ارسال شده برای اپلای باید معرفِ تحصیلی باشد. اگر هر سه معرف، معرف کاری باشند، در درخواست شما ذکر می شود که  شرایط  مورد نیاز این بخش را ندارید و قبول نخواهید شد.

متقاضیان باید نسخه‌های PDF ریز نمرات رسمی خود را از هر مؤسسه ای  پس ازتحصیلات  متوسطه خود  (پیش دانشگاهی ، دانشگاه و غیره) که در آن شرکت کرده‌اند را  بارگذاری کنند و هر دو طرف سند رونوشت را برای درج مقیاس نمره‌دهی دانشگاه نشان دهند. تمام ریز نمرات باید رسمی و امضا/تایید شده توسط دانشگاه  باشد.

آپلود ریز نمرات دوره راهنمایی و دبیرستان ضروری نیست.

حداقل شرایط برای اپلای در کانادا

دانشکده تحصیلات تکمیلی و فوق دکترا حداقل شرایط پذیرش مشترک را برای همه متقاضیان ایجاد می کند،که معمولاً حداقل میانگین کلی در محدوده B+ ( 76٪ در UBC) است. ممکن است دوره تحصیلات تکمیلی که برای آن درخواست می دهید  شرایط بیشتری داشته باشد.

آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش دوره برق در کانادا

متقاضیان دانشگاه های خارج از کانادا که زبان انگلیسی تحصیل آنها، انگلیسی نبوده است، باید نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهند . از زمان آزمون ها تا  زمان ارسال درخواست نباید بیشتر از ۲۴ ماه فاصله باشد.

حداقل شرایط لازم برای دو آزمون رایج مهارت زبان انگلیسی برای درخواست در این برنامه در زیر ذکر شده است:

حداقل نمره در هر مهارت به شرح زیر می باشد:

  • ریدینگ:  22
  • رایتینگ: 21
  • اسپیکینگ:  21
  • لیسنینگ:  22
  • آیلتس (IELTS)
  • امتیاز کلی مورد نیاز: 7.0

حداقل نمره در هر مهارت به شرح زیر می باشد:

  • ریدینگ: 6.0
  • رایتینگ: 6.0
  • اسپیکینگ: 6.0
  • لیسنینگ:  6.0

سایر آزمون ها در صورت نیاز

برخی از دوره ها به نمرات آزمونهای بیشتری  مانند آزمون (GRE) یا آزمون  (GMAT) نیاز دارند. برای پذیرش در این دوره ارائه ی مدرک جی آر ای لازم نمی باشد.

توصیه موسسه آموزشی مهاجرتی زنگنه: ارائه ی مدرک جی ار ای با نمره ی بالای 320 از 340 می تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد.

مدرک قبلی، دوره آموزشی و سایر شرایط برای اپلای UBC

شرایط مدرک قبلی

متقاضیان دوره فوق لیسانس علوم کاربردی  باید دارای مدرک لیسانس چهار ساله معتبر (از نظر  UBC) در مهندسی برق یا کامپیوتر یا  رشته ی مرتبط نزدیک باشند ( منظور از رشته مرتبط نزدیک هرنوع  مدرکی است  که همپوشانی دروس قابل توجهی با مهندسی برق یا کامپیوتر داشته باشد.) متقاضیان کارشناسی ارشد علوم کاربردی ترجیحا باید دارای معدل درجه یک باشند و استعدادشان در  تحقیق را نشان دهند.

چه افرادی برای پذیرش نیاز به ارائه ی مدرک زبان انگلیسی ندارند؟

متقاضیانی که به تازگی مدرک خود را در یکی از کشورهای زیر اخذ کرده اند، نیازی به ارائه نمره زبان ندارند. مدارک تحصیلی باید تا 5 سال قبل از تاریخ درخواست  تکمیل شده باشند تا از این شرط نمره زبان چشم پوشی شود.

استرالیا، بوتسوانا، کانادا، اریتره، اتیوپی، غنا، ایرلند، کنیا، لسوتو، لیبریا، مالاوی، مالت، نامیبیا، نیوزیلند، نیجریه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، تانزانیا، بریتانیا، ایالات متحده، زامبیا، زیمباوه و کشورهای انگلیسی زبان هند غربی.

سایر متقاضیان، از جمله کانادایی هاکه آخرین مدرک خود را از کشورهای دیگر اخذ کرده اند ، باید نمره فعلی تافل یا آیلتس آکادمیک را ارائه دهند. 

امکان اخذ پذیرش مشروط و بدون ارائه ی مدرک زبان نمی باشد.

تحصیل مهندسی برق و کامیپوتر در دانشگاه مک مستر کانادا

تحصیل مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه مک مستر کانادا 

نگاهی کلی به تحصیل مهندسی برق در University of Mcmaster کانادا

در دوره MASc علاوه بر این که دانشجویان رادر دانش و مهارت توانمند می سازیم ، به دنبال ایجاد محیطی هستیم که در آن خلاقیت و تعالی پژوهشی را در مقیاس بین المللی در زمینه خاصی از برق و کامپیوتر تقویت کند و الهام بخش دانشجویان از طریق رهبری و پیشرفت‌هایشان در رشته های مورد علاقه‌شان هستیم. دوره کارشناسی ارشد علوم کاربردی مستلزم آن است که داوطلب حداقل چهار دوره نیمه کارشناسی ارشد یا معادل آن را با موفقیت گذرانده و پایان نامه ای را که شامل نتایج تحقیقات انجام شده توسط داوطلب است را آماده داشته باشد.

  • مدت زمان دوره: دوسال
  • ارائه ی پایان نامه لازم هست
  • به صورت تمام وقت
  • ترم ورود: سپتامبر

حداقل نمره ی زبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه مک مستر کانادا

  • تافل
    • حداقل نمره 92 (اینترنتی) 
    •  237  (کامپیوتری) 
    •  580 (کاغذی) حداقل 20 در هر بند
  • آیلتس (آکادمیک): حداقل نمره کلی 6.5، با حداقل نمره 5.5 در هر بند 


تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا

معرفی رشته ی برق و کامپیوتر در دانشگاه مک گیل

درباره مهندسی برق و کامپیوتر

این دپارتمان دوره های  های تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد علوم (پایان نامه)، کارشناسی ارشد مهندسی (پروژه/غیر پایان نامه) یا دکترای فلسفه می شود.

اهداف  و امکانات پژوهشی دپارتمان بسیار گسترده است و شامل بیش از 50 عضو هیئت علمی و 350 دانشجوی کارشناسی ارشد می باشد.

شرایط پذیرش مهندسی برق و کامپیوتر و مراحل اپلای

شرایط پذیرش

الزامات مهارت انگلیسی: متقاضیان تحصیلات تکمیلی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را از یک موسسه خارجی معتبر که در آن زبان انگلیسی زبان آموزش است یا از یک مؤسسه معتبر کانادایی (انگلیسی زبان یا فرانسوی) به پایان نرسانده اند، باید  مدارک مستندی از توامندی شان به زبان انگلیسی ارائه دهند. آزمون های زبان انگلیسی مورد تایید و حداقل نمره آزمون مورد نیازدر بخش قبل اعلام گردید. نتایج رسمی باید قبل از پایان مهلت درخواست دریافت  شود.

ارائه نمره ی GRE (General Aptitude Test) الزامی نیست، متقاضیانی که نتایج این آزمون را دارند می توانند نمرات خود را برای بررسی ارسال کنند.

مدرک کارشناسی ارشد (شرایط پذیرش) در کانادا

متقاضی باید فارغ التحصیل دانشگاهی معتبر  و دارای مدرک لیسانس یا معادل آن باشد  .همانطور که دررشته های  مهندسی برق، کامپیوتر، یا نرم افزار یا یک رشته نزدیک مرتبط در دانشگاه مک گیل مشخص شد. متقاضی دارای مدرک  دیگر رشته های مهندسی یا علوم مورد قبول واقع  می شود، اما ممکن است برای جبران هر گونه کمبود، نیاز به یک سال کسب مهارت باشد.

 متقاضی باید پیشرفت تحصیلی بالایی داشته باشد: نمره ی GPA از 4 حداقل باید 3 در دوسال آخر تحصیل باشد.

داشتن این شرایط پذیرش شما را تضمین نمی کند، زیرا تعداد درخواستها زیاد می باشد و شرایط رقابتی هست.

شرایط پذیرش در رشته مهندسی برق در مقطع دکتری در دانشگاه مک مستر کانادا

داوطلبان علاوه بر داشتن شرایط لازم برای دوره کارشناسی ارشد، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد مناسب از یک دانشگاه معتبر باشند متقاضی باید پیشرفت تحصیلی بالایی داشته باشد، همانند مقطع ارشد حداقل نمره ی GPA سه از چهار لازم هست.

مراحل درخواست

این دپارتمان اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را برای ماه سپتامبر می پذیرد. شانس پذیرش برای ژانویه به طور قابل توجهی کمتر است.

اپلای دانشگاه آلبرتا کانادا

تحصیل در رشته مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه آلبرتا

نگاهی اجمالی به رشته ی مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه آلبرتا 

دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر دوره های تحصیلات تکمیلی منتهی به مدارک کارشناسی ارشد ، کارشناسی ارشد مهندسی و دکترا را برای فارغ التحصیلان واجد شرایط دانشگاه های معتبر ارائه می دهد.

دانشجویان فارغ التحصیل مهندسی برق و کامپیوتر این فرصت را دارند که با یک مشاور در یکی از دوازده حوزه تحقیقاتی این گروه کار کنند. در حالی که یک موضوع خاص مورد انتظار است، تحقیقات انجام شده در بسیاری از زمینه ها بین رشته ای است. این موضوع  به دانشجویان قرصت کسب تجربه و کار با سایر جنبه های مهندسی برق و کامپیوتر و فیزیک مهندسی را می دهد. دوازده زمینه تحقیق در ECE  عبارتند از: مهندسی زیست پزشکی،  ارتباطات، مهندسی رایانه، سیستمهای کنترل، الکترومغناطیسی و مایکروویو، سیستم های انرژی، مدارها و سیستم های مجتمع، میکروسیستم ها و نانو دستگاه ها، فوتونیک و پلاسما، پردازش سیگنال و تصویر، مهندسی نرم افزار و سیستم های هوشمند، الکترونیک حالت -جامد


شرایط اپلای در دانشگاه آلبرتا

حداقل شرایط  دپارتمان برای پذیرش در برنامه های MEng یا MSc، مدرک کارشناسی با معدل پذیرش حداقل 3.0  در مقیاس  4 امتیازی از دانشگاه آلبرتا، یا مدرک معادل و مدرک از موسسه ای  معتبر است. معدل پذیرش بر اساس  60 واحدآخر  از دروس درجه بندی شده تکمیل شده یا معادل دو سال آخر دوره تمام وقت محاسبه می شود.

حداقل شرایط دپارتمان برای پذیرش در برنامه دکترا، مدرک کارشناسی با معدل پذیرش حداقل 3.3 در مقیاس 4 امتیازی از دانشگاه آلبرتا، یا مدرک معادل و مدرک از موسسه ای  شناخته شده است. معدل پذیرش بر اساس 60 واحد آخر  از دروس درجه بندی شده تکمیل شده یا معادل دو سال آخر دوره تمام وقت محاسبه می شود.

در صورت لزوم، متقاضیان باید مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند. .هر یک از موارد زیر قابل قبول است:

  • حداقل نمره تافل 92 (مبتنی بر اینترنت) با حداقل 21 در هر بخش یا معادل آن؛
  • نمره کلی 7.0 در آیلتس با حداقل نمره  6.0 در هربند.
  • حداقل نمره کلی 70 در CAEL با حداقل نمره  60 در هر آزمون فرعی.
  • حداقل نمره 62 در  آزمون PTE

همچنین دانشجویان ملزم به ارائه رزومه و سه معرف هستند.

دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق و کامپیوتر (یا رشته های مرتبط) فقط واجد شرایط پذیرش در مقطع دکترا هستند و دانشجویان دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق و کامپیوتر (یا رشته های مرتبط) واجد شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیستند. برنامه تعیین رشته های مرتبط (به صورت موردی) توسط کرسی کاردانی – دوره تحصیلات تکمیلی انجام می شود.

ددلاین پذیرش در رشته مهندسی برق در دانشگاه آلبرتا کانادا

برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم، مهلت درخواست  از:

  • 31 مه برای ترم سپتامبر
  • 1 سپتامبر برای ترم ژانویه 

برای دانشجویان بین المللی، از جمله متقاضیان داخل کانادا که با ویزای تحصیلی اقدام می کنند، مهلت های درخواست  از:

  • 1 می برای ترم سپتامبر
  • 1 سپتامبر برای ترم ژانویه 

تحصیل مهندسی برق در کانادا- دانشگاه کلگری

تحصیل مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کلگری در کانادا

شرایط پذیرش در دانشگاه کلگری کانادا برای رشته مهندسی برق و کامپیوتر

معدل: حداقل GPA 3 از 4 ، برای  دو سال آخر تحصیل تمام وقت (حداقل 10 معادل دوره کامل یا 60 واحد) در مقطع کارشناسی.

ارائه ی مدرک لیسانس چهار ساله یا معادل آن از یک موسسه معتبر.

مهارت زبان انگلیسی 

متقاضیانی که زبان اصلیشان انگلیسی نیست، می‌توانند شرایط مهارت زبان انگلیسی را به یکی از روش‌های زیر برآورده کنند:

  • حداقل نمره 86  در آزمون تافل مبتنی بر اینترنت،  و نداشتن نمره ای کمتر از 20 در هریک از بخش ها 
  • نمره ی 6.5 در آزمون آیلتس بدون نمره ای  کمتر از 6.0 در هر یک از بخش ها
  • نمره59 یا بالاتر آزمون انگلیسی پیرسون (PTE) 

ددلاین اپلای برای تحصیل در دانشگاه کلگری کانادا

  • برای پذیرش در ترم  سپتامبر:
    • دانشجویان بین المللی: مهلت درخواست تا  31 ژانویه
  • برای پذیرش در ترم  ژانویه:
    • دانشجویان بین المللی: مهلت درخواست تا  30 آوریل
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: