مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اگر ویزای کانادا شما ریجکت شد چه کنید؟

اگر ویزای کانادا شما ریجکت شد چه کنید؟

اگر ویزای کانادا شما توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ریجکت شد، ممکن است فکر کنید که دیگر نمی توانید به کانادا بروید و در آنجا زندگی کنید. با این حال، بسته به ویزایی که برای آن درخواست کرده اید و دلیل رد شدن آن، ممکن است همچنان گزینه هایی برای حل این مشکل وجود داشته باشد.

ریجکت شدن ویزای کانادا

اقداماتی که می توانید پس از ریجکت شدن ویزای کانادا انجام دهید، تا حد زیادی به دو چیز بستگی دارد:

  • نوع ویزای درخواست داده شده
  • دلیل عدم دریافت ویزا

آیا درخواست شما برای ویزای اقامت موقت مانند ویزای ویزیتوری یا دانشجویی رد شده است؟ یا درخواستی برای اقامت دائم کانادا بوده است؟ نوع ویزایی که برای آن درخواست کرده اید، برای گرفتن بهترین تصمیم مهم است.

همچنین مسئله مهمی وجود دارد که تعیین کنید آیا پرونده شما واقعاً 'رد شده (refused)' یا فقط 'بازگردانده شده است (returned)'. این تمایزی است که ممکن است اکنون برای شما روشن نباشد، اما درک تفاوت بین این دو اصطلاح قبل از هرگونه تلاش برای درخواست مجدد بسیار مهم است.

ریجکت شده (Refused) در مقابل بازگردانده شده (Returned) برای ویزای کانادا

اگر افسر ویزایی که به پرونده شما منصوب شده است تشخیص دهد که شما حداقل شرایط لازم برای ویزای مورد نظر را ندارید، درخواست را رد می کند. آنها همچنین می توانند درخواست شما را به دلایل پزشکی یا جنایی رد کنند. با این حال، این یک اتفاق نادر است. به طور معمول، در صورت رد درخواست شما، هزینه های پردازش دولتی پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی شود.

در مقابل، اگر درخواست شما به شما بازگردانده شود، بدین معنی است که شما مدارک کافی برای اثبات واجد شرایط بودن خود ارائه نکرده اید. همچنین در صورتی که در زمان دریافت پرونده شما توسط افسران مهاجرت، سهمیه برنامه ای که تحت آن درخواست داده اید تکمیل شده باشد، می توانند درخواست شما را به شما بازگردانند. اگر درخواست شما به شما بازگردانده شود، حق درخواست بازپرداخت هزینه های پردازش دولتی که پرداخت کرده اید را دارید.




درخواست ویزای ریجکت شده (Refused) کانادا

اگر درخواست شما رد شود، اوضاع می تواند کمی پیچیده تر از زمانی باشد که درخواست شما بازگردانده شود. اگر ویزای شما به دلیل عدم پذیرش پزشکی یا کیفری رد شد، باید با یک وکیل واجد شرایط مهاجرت کانادا تماس بگیرید تا بیشتر به شما مشاوره دهد.

اگر درخواست شما به دلیل ارائه مدارک ناکافی رد شد، بسته به اینکه آن مدارک چه بوده اند، همچنان می توانید به کانادا بیایید اما باید مدارک خود را مجدداً ارزیابی کنید. توصیه می شود از یک وکیل واجد شرایط مهاجرت کانادا کمک بگیرید. او می تواند به تصحیح هرگونه اشتباهی که در درخواست اولیه شما انجام شده است کمک کند.

لازم به ذکر است که رد ویزای موقت (دانشجویی، کاری یا ویزیتوری) به این معنی نیست که نمی توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در واقع، بسیاری از رد شدن های ویزاهای موقت به این دلیل است که افسر ویزا نگران است که شما پس از پایان وضعیت ویزای موقت خود، کانادا را ترک نکنید؛ اما در درخواست 'اقامت دائم'، بروز این نگرانی برای افسران بی معنی است زیرا آنها از شما می خواهند که در کانادا بمانید. همانطور که می بینید، رد شدن ویزا، برنامه های شما برای زندگی در کانادا را لزوما خراب نمی کند.

رفع ریجکتی ویزا کانادا

درخواست ویزای بازگردانده شده (Returned)

اگر درخواست شما برگردانده شد بدلیل اینکه سهمیه برنامه ای که تحت آن درخواست داده اید تکمیل شده است ، متأسفانه شانسی ندارید (مگر اینکه واجد شرایط دسته مهاجرتی دیگری باشید که هنوز درخواست ها را می پذیرد).

اما اگر درخواست شما به دلیل ارائه نکردن مدارک کافی برای اثبات واجد شرایط بودن خود، برگردانده شد، با ارائه مدارک تصحیح شده و ارسال درخواست مجدد به راحتی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

به یاد داشته باشید، یک افسر ویزا تقریباً هیچوقت به شما نمی¬گوید که برای روشن شدن پرونده خود، اسناد اضافی ارائه دهید. آنها درخواست شما را یا برمی گردانند یا رد می کنند. با سهمیه ها و سقف ها و تغییرات در مهاجرت به کانادا، همیشه بهتر است شرایط ویزای مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که درخواست شما با الزامات خواسته شده مطابقت دارد یا حتی از آنها فراتر رفته است.

چرا شانس خود را برای زندگی بهتر در کانادا را به دلیل مساله ای جزئی مانند ارائه نکردن یک مدرک یا علامت نزدن یک کادر در فرم های خود از دست بدهید. با کمک مجموعه موسسات آموزشی مهاجرتی زنگنه، این کار را درست انجام دهید. چه در خارج از کشور کار می¬کنید و چه در کشور خود، به ZTC اجازه دهید که به صفر تا صد درخواست شما رسیدگی کند. بدین صورت، خیالتان راحت است و می دانید که پرونده شما در دستان مشاورانی کاربلد قرار دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: