مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بالابردن امتیاز CRS بدون در نظر گرفتن سن

بالابردن امتیاز CRS بدون در نظر گرفتن سن

سن عامل مهمی در مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری است. بعد از 30 سالگی، شما شروع به از دست دادن تدریجی این امتیاز، به دلیل افزایش سن، می کنید. در این مقاله، استراتژی هایی برای به حداکثر رساندن امتیاز Comprehensive Ranking System-CRS اکسپرس اینتری برای متقاضیان بالای 30 سال آورده شده است.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستمی است که توسط دولت کانادا برای مدیریت درخواست های اقامت دائم استفاده می شود. اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، به نام CRS، برای رتبه بندی پروفایل نامزدها استفاده می کند. این سیستم سه برنامه اصلی را مدیریت می کند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSW)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FST)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)

درخواست برای مهاجرت تحت اکسپرس اینتری، یک فرآیند دو مرحله ای است. اولین گام، ایجاد یک پروفایل اکسپرس اینتری می باشد که اطلاعات اولیه درباره شما از جمله تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان را مشخص می کند.

پروفایل شما با استفاده از ابزاری به نام سیستم رتبه بندی جامع یا CRS ارزیابی می شود. امتیاز CRS اختصاص داده شده به پروفایل شما، رتبه شما را در میان سایر متقاضیان تعیین می کند. تقریباً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا یک قرعه‌کشی انجام می‌دهد که در آن پروفایل‌های دارای رتبه برتر را برای دریافت 'دعوتنامه برای درخواست (ITA)' به دولت فدرال برای اقامت دائم، انتخاب می‌کند.

امتیاز CRS بر اساس سن

امتیاز سن برای متقاضیان در هنگام درخواست بدون همسر یا شریک زندگی، می تواند حداکثر 110 امتیاز باشد. سقف امتیاز سن در صورت درخواست با همسر یا شریک زندگی، به صد امتیاز می رسد. کانادا مهاجران جوان‌تر را ترجیح می‌دهد و در نتیجه، افراد 20 ساله بیشترین امتیاز را تحت این فاکتور دریافت می‌کنند. افراد بالای 45 سال یا بیشتر، امتیازی برای سن دریافت نمی کنند. با این حال، داشتن سن خارج از محدوده سنی هدف، به این معنی نیست که شما نمی توانید دارای یک پروفایل رقابتی باشید. در ادامه، نکاتی برای افزایش امتیاز CRS و اطمینان از اینکه می توانید بهترین امتیاز ممکن را کسب کنید، نکاتی آمده است.

امیتازبندی برای اخذ اقامت دائم کانادا

6 راهکار برای افزایش امتیاز CRS در صورت از دست دادن امتیاز سن

یک نامزدی PNP دریافت کنید

برنامه نامزدی استانی (PNP)، ابزاری برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار محلی، برای مناطق مختلف در سراسر کانادا می باشد.

دریافت دعوتنامه از سوی این برنامه، 600 امتیاز به امتیاز CRS نامزد اضافه میکند که بیشترین امتیاز CRS ای است که یک متقاضی می تواند از یک دسته دریافت کند. با بیش از 80 جریان در دسترس برای نامزدهای اکسپرس انتری، دریافت نامزدی استانی تقریباً تضمین کننده دعوت برای اقامت دائم است.

یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید

داشتن پیشنهاد شغلی برای مهاجرت تحت اکسپرس اینتری ضروری نیست، ولی با این حال، می تواند امتیاز بیشتری به شما بدهد. متقاضیان می توانند از طریف داشتن پیشنهاد شغلی، از 50 تا 200 امتیاز به امتیاز CRS خود اضافه کنند.

تجربه کاری

تجربه کاری می تواند امتیاز CRS متقاضی را از چند جهت بهبود بخشد. افزودن تجربه کاری اضافی، می تواند امتیاز CRS متقاضی را افزایش دهد. علاوه بر این، نحوه بیان تجربه های کاری، می تواند راهی خوب برای کسب امتیازات اضافی باشد. اختلاف امتیازهای اخذ شده در این بخش، به نوع شغلی که به شما پیشنهاد می شود بستگی دارد.




مدارک تحصیلی

بسته به جایی که متقاضی مدارک تحصیلی خود را دریافت کرده است (خارج یا داخل کانادا)، امتیاز CRS این بخش می تواند از 200 تا 250 امتیاز متفاوت باشد. دریافت مدرک اضافی می تواند ارزش زیادی به پروفایل متقاضی بیافزاید.

 بهبود مهارت های زبانی

تسلط به یکی از دو زبان رسمی مهم است، زیرا متقاضی می تواند بین 128 تا 136 امتیاز در این دسته کسب کند. امتیازات CRS دریافت شده از طریق زبان را می توان به چهار دسته و مهارت تقسیم کرد: صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن. مهارت بیشتر در هر دسته، باعث افزایش نمره کلی می¬شود. بنابراین بسته به میزان دانش متقاضی در هر دسته، بر اساس آن امتیاز دریافت می کند.

همچنین، افزایش مهارت های زبانی برای به حداکثر رساندن امتیازات CRS، به دلیل توانایی آن در افزایش امتیاز در چندین بخش میتواند مفید باشد. برای مثال، مهارتهای زبانی شما می‌تواند بر روی امتیازات شما در چهار دسته بزرگ‌تر زیر تاثیر بگذارد: 'عوامل سرمایه انسانی'، 'عوامل همسری'، 'قابلیت انتقال مهارت‌ها' و 'عوامل اضافی'. این بدین معنی است که بسته به تحصیلات و مهارت های زبانی، شما می توانید امتیاز CRS بیشتری کسب کنید و امتیاز خود را تا 50 امتیاز افزایش دهید.

ارزیابی اینکه چه کسی باید متقاضی اصلی باشد

گاهی اوقات تغییر در اینکه چه کسی متقاضی اصلی است می تواند به شما کمک کند امتیاز بیشتری کسب کنید. مهم است که ارزیابی کنید چه کسی امتیاز CRS بالاتری دارد و متقاضی اصلی را بر اساس آن انتخاب کنید.

داشتن سن بالای 30 سال، مشکل خاصی برای شما در این فرایند ایجاد نمی کند. در عوض، این فرصت را به شما می دهد تا نقاط قوت را شناسایی کرده و تجربیات خود را برجسته کنید. کانادا برای بلوغ و دانش متقاضی ارزش قائل می شود. اگرچه بهبود نمره CRS شما می تواند یک چالش باشد، اما ارزش تلاش کردن را دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: