مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به کانادا به بالاترین حد خود رسیده است

مهاجرت به کانادا به بالاترین حد خود رسیده است

آخرین داده های منتشر شده توسط گالوپ (Gallup)، یک شرکت مشاوره و تحلیل جهانی، نشان می دهد که کانادا مقصد محبوب میلیون ها مهاجر است.

در نظرسنجی اخیر توسط گالوپ، برای اولین بار، کانادا به عنوان دومین مقصد محبوب برای مهاجران احتمالی پس از ایالات متحده انتخاب شده است. این اولین باری است که گالوپ از سال 2018 اطلاعاتی را در مورد این موضوع منتشر می کند.

این نظرسنجی می گوید که در سال 2021، 900 میلیون نفر به طور دائم به کشور دیگری نقل مکان کرده اند. این بالاترین درصد ثبت شده از زمان شروع جمع آوری داده ها در سال 2011 است.

به طور کلی، بین سال‌های 2011 تا 2021، تمایل افراد به نقل مکان از کشوری به کشور دیگر، از 12 درصد به 16 درصد افزایش یافته است. این تمایل، تنها در کشورهای اتحادیه اروپا و آسیای شرقی، کاهش پیدا کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که همه‌گیری COVID-19، مانع از تمایل مردم به مهاجرت نشده است. این امر بر اساس سرعت از سرگیری مهاجرت، از زمانی که محدودیت‌های سفر برداشته شد، مشهود است. به عنوان مثال، بین سال‌های 2021-2022، بیش از یک میلیون نفر به آمریکا مهاجرت کردند.

کانادا در حال افزایش محبوبیت در میان مهاجران

کانادا طی پنج سال گذشته به مقصد محبوب تری برای مهاجران تبدیل شده است، به طوری که 8 درصد از پاسخ دهندگان در سال 2021 گفته اند که مایلند به جای ایالات متحده، به کانادا مهاجرت کنند.

این روند در سال 2017، اندکی پس از انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، آغاز شد. موضع ضد مهاجرتی او باعث شد که بسیاری از مهاجران، ایالات متحده به عنوان یک گزینه مهاجرتی رها کرده و به کشور دیگری نگاه کنند. در نتیجه، 8 درصد از مهاجران بالقوه گفتند که کانادا را به جای هر کشور دیگری انتخاب می کنند که این یک افزایش 5 درصدی از سال 2011 برای کانادا می باشد. در همین بازه زمانی، تعداد مهاجرانی که ایالات متحده را انتخاب کردند از 22% به 18% کاهش یافت.

حتی با 8 درصد نیز، کانادا همچنان در رتبه دوم از نظر مقصد ترجیحی برای مهاجران قرار دارد. از این نظر، آلمان، اسپانیا، فرانسه، انگلستان، استرالیا و ژاپن همگی بین 3 تا 7 درصد هستند.

بالاترین درصد افراد متمایل به ترک کشور خود، در سیرالئون بوده است، جایی که 76 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که قصد خروج از کشور را دارند. لبنان با 63 درصد و افغانستان با 53 درصد، به ترتیب دومین و سومین درصد بالا را در اختیار داشتند.

با این حال، دو منطقه با بیشترین نرخ افزایش در افراد متمایل برای مهاجرت، آمریکای لاتین و دریای کارائیب بود که بین سال های 2011 تا 2021، این تمایل افزایش 19 درصدی داشته است. بیش از 45 درصد از پاسخ دهندگان در هندوراس، اکوادور و جمهوری دومینیکن گفتند که اگر شانسی برای مهاجرت داشتند، این کار را انجام می دادند.

این نظرسنجی اشاره می کند که بین پاسخ دهندگانی که مایل به ترک کشور خود هستند و کسانی که واقعا این کار را انجام می دهند، تفاوت وجود دارد. بسیاری از افرادی که مایل به مهاجرت هستند به علت شرایطی مانند شرایط مالی، خانوادگی و فرصت های شغلی با مشکل مواجه می شوند و هرگز نمی توانند کشور خود را ترک کنند.


کانادا در جستجوی مهاجران بیشتر

اهداف مهاجرتی کانادا که به خوبی تبلیغ می شود، احتمالاً عاملی در محبوبیت آن به عنوان مقصدی برای مهاجران است.

کانادا برای مبارزه با کمبود مزمن نیروی کار، ناشی از پیری نیروی کار و نرخ‌ زاد و ولد بسیار پایین، به مهاجران نیاز دارد. بدون مهاجران، کانادا درآمد مالیاتی کافی برای حفظ خدمات اجتماعی مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش نخواهد داشت.

برای حل این مشکل، کانادا هر ساله هدف جدیدی، به منظور تعیین تعداد ساکنان دائمی جدیدی که این کشور قصد دارد از طریق هر یک از مسیرهای مهاجرتی خود بپذیرد، اعلام می‌کند.

در سال 2022، کانادا پذیرای بیش از 437000 مقیم دائم بود. این هدف برای سال 2023 بالاتر از 465000 تعیین شده است و تا سال 2025 به 500000 درسال افزایش می یابد. برای دستیابی به این اهداف، کانادا باید مهاجران  بیشتری را دعوت کند و درخواست ها را سریعتر پردازش کند. این بدان معناست که سخت گیری در روند مهاجرتی کانادا، ممکن است نسبت به سایر کشورها کمتر باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: