مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

کانادا از تعداد زیاد تازه واردان فرانسوی زبان استقبال می کند و به هدف برنامه مهاجرت فرانسوی (Francophone Immigration Target) خود در سال 2022 می رسد.

IRCC اعلام کرد که به هدف خود در جذب مهاجران فرانسوی زبان، در خارج از کبک، دست یافته است.

تعداد فزاینده‌ای از کانادایی‌ها گزارش می‌دهند که فرانسوی اولین زبان رسمی آنهاست، اما نسبت فرانسوی زبان ها به کل کانادایی‌ها از 22.2%  سال 2016  به 21.4% در سال 2022 کاهش یافته است. در سال 2019، IRCC جذب 4.4 درصد از مهاجران فرانسوی زبان را تا سال 2023، در خارج از کبک، در برنامه خود قرار داد و این هدف گذاری را در نشریه ' Meeting our Objectives: Francophone Immigration Strategy' اعلام کرد.

در 23 ژانویه، شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به همراه ماری فرانس لالوند، دبیر پارلمانی وزیر، و مارک جی سره، دبیر پارلمانی وزیر زبان های رسمی، اعلام کردند که کانادا به هدف 4.4 درصدی در سال 2022 دست یافته است.

در سال 2022، کانادا بیشترین تعداد تازه واردان فرانسوی زبان را از سال 2006 داشت. تعداد ساکنان فرانسوی زبان خارج از کبک در سال 2006، کمی بیش از 2800 نفر بود که 1.38 درصد از مهاجران را تشکیل می داد. در طول سال گذشته، بیش از 16300 مهاجر جدید در اقلیت های فرانسوی زبان در سراسر کانادا مستقر شدند که نشان دهنده جهش 3.02 درصدی از سال 2006 است. این بیشترین تعداد مهاجران فرانسوی زبان خارج از کبک از زمانی است که کانادا شروع به ثبت داده های مهاجرتی کرده است.

در طول 5 سال گذشته، جمعیت مهاجر فرانسوی 42470 نفر افزایش یافته است که در آن هر ساله سطح مهاجرت نرخ صعودی داشته است. بنابراین، نه تنها کانادا به هدف خود رسیده است، بلکه از سال 2018 تاکنون بیش از سه برابر تعداد مهاجران را پذیرفته است.

از طریق دستیابی به این هدف، کانادا حمایت خود را از توسعه جمعیت اقلیت های فرانسوی زبان در خارج از کبک و درک خود را از اهمیت جذب مهاجرهای فرانسوی زبان در کشور، نشان می دهد. تازه واردان با ترویج زبان فرانسه به تنوع چشم انداز فرهنگی و زبانی کانادا کمک می کنند و با رفع کمبود نیروی کار در سراسر کشور به توسعه اقتصادی نیز کمک بسزایی خواهند کرد.

دولت کانادا با متعهد شدن به ارتقای رشد جمعیت و رونق اقتصادی، به اولویت دادن به مهاجرت فرانسوی زبان ها به خارج از کبک در سال‌های آینده ادامه خواهد داد. از طریق برنامه 'اقدام برای زبان های رسمی (Action Plan for Official Languages)' در دوره پنج ساله 2018-2023، دولت کانادا 40.7 میلیون دلار برای طرح های مهاجرت فرانسوی زبان ها اختصاص داد.

در طی این اعلامیه، ژینت پتیپاس تیلور، وزیر زبان های رسمی، درباره امیدواری برای اتخاذ یک سیاست مهاجرتی جدید (ارائه شده در لایحه C-13) برای فرانسوی زبان ها و اینکه این سیاست جدید به دنبال اهدافی برای تضمین تداوم زبان فرانسه در کشور می¬باشد، بحث کرد.

در ابتدای این مقاله به ارزش دانش فرانسه و تمایل کانادا به پذیرا بودن مهاجرین فرانسوی زبان اشاره کردیم، در ادامه به موضوع مهاجرت به کانادا از طریق دوره های زبان فرانسه می پردازیم.




استان های فرانسوی زبان کانادا

کشور کانادا یک کشور دو زبانه است و به همین ترتیب اکثر استان‌های این کشور دو زبانه‌اند. کبک بیشترین جمعیت فرانسوی زبان را دارد و تنها استان کانادا است که زبان رسمی آن فرانسوی است. از سایر استان‌های کانادا، نیوبرانزویک، یوکان، قلمرو شمال غرب و نوناووت دو زبان رسمی دارند و بقیه استان‌ها فقط انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی می‌شناسند. در ادامه استان‌های کانادا را به ترتیب جمعیت فرانسوی‌زبان آورده‌ایم.

  • کبک: 85 درصد جمعیت فرانسوی‌زبان
  • نیوبرانزویک: 31 درصد
  • یوکان: 4.6 درصد
  • اونتاریو: 4.1 درصد
  • پرینس ادوارد: 3.3 درصد
  • نوا اسکوشیا: 3.2 درصد
  • مانیتوبا: 3.2 درصد

مدرک زبان فرانسوی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

برای اینکه بتوانید از دانشگاه‌های کبک پذیرش بگیرید ارائه مدرک زبان فرانسوی الزامی است. سایر مناطق کانادا با مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی پذیرش می‌دهند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر هر دو مدرک را به‌صورت همزمان ارائه دهید، امتیاز ویژه‌ای برای اخذ پذیرش و ویزا نسبت به متقاضیان تک‌زبانه خواهید داشت. از جمله آزمون‌های زبان فرانسوی مورد قبول برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمون TEF
  • آزمون TEFAQ
  • آزمون TEF Canada
  • آزمون TCF
  • آزمون TCF Quebec
  • آزمون DALF
  • آزمون DELF




شهرهای فرانسوی زبان کانادا

استان کبک کانادا را با نام فرانسه کوچک می‌شناسند. چرا که در اکثر نقاط این استان مکالمه به زبان فرانسوی رایج است. جالب است بدانید شهر مونترال کانادا به‌عنوان دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان دنیا بعد از پاریس شناخته می‌شود. نام دیگر این شهر پاریس آمریکای شمالی است. استان کبک کانادا دارای چندین دانشگاه بین‌المللی و سطح بالای فرانسوی زبان است و تعدادی از بهترین شهرهای کانادا از نظر شرایط زندگی در این استان قرار دارند. از مهم‌ترین شهر های فرانسوی زبان کانادا می‌توان به کبک، نیوبرانزویک، مونترال و اتاوا (پایتخت کانادا) اشاره کرد. در میان این شهرها مونترال یکی از بهترین شهرهای دنیا از نظر سطح رفاه و امنیت است و مهاجرت به آن متقاضیان زیادی دارد.

برنامه های مهاجرتی کبک

استان کبک چندین برنامه مهاجرتی منحصر به فرد دارد که طی آن ها می توانید به صورت کاری یا سرمایه گذاری به راحتی به کانادا مهاجرت کنید. بعضی از این برنامه ها داشتن مهارت زبان فرانسه را به عنوان یک الزام در خود ندارند.

در اختیار داشتن مدرک زبان فرانسوی برای بیشتر مناطق کانادا یک امتیاز محسوب می‌شود؛ اما فقط کبک است که مدرک زبان فرانسوی را الزامی می‌داند. برای مهاجرت به این استان چند برنامه مهاجرتی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

‌مهاجرت تحصیلی به کبک

‌مهاجرت تحصیلی به کبک: ساده ترین راه مهاجرت به کانادا اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. شما با در اختیار داشتن سابقه تحصیلی و پژوهشی خوب یا تمکن مالی بالا در کنار مدرک زبان فرانسوی می‌توانید از کبک پذیرش بگیرید. 

برنامه نیروی کار متخصص کبک (QSV)

برنامه نیروی کار متخصص کبک (QSV): اگر رزومه کاری خوبی دارید (حداقل سه سال سابقه کار تمام‌وقت در زمینه یک تخصص) می‌توانید از این برنامه برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید. در این برنامه به هر متقاضی با توجه سوابق کار، میزان تسلط به زبان فرانسوی و شرایط دیگری مثل سن امتیاز داده می‌شود و در نهایت پس از رتبه‌بندی متقاضیان، ویزای کاری به بالاترین رتبه‌ها تعلق می‌گیرد. رقابت این روش بسیار بالا است اما در نهایت مسیر ساده‌تری برای اقامت دائم خواهید داشت.

برنامه تجربه کبک (PEQ)

برنامه تجربه کبک (PEQ): در این برنامه متقاضیان پس از شرکت در یک دوره کارآموزی وارد بازار کار می‌شوند. نکته مهم در مورد برنامه تجربه کبک این است که مدت‌زمان انتظار برای اقامت دائم نسبت به سایر برنامه‌ها کمتر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید رقابت برای ورود به این برنامه‌ هم بالا است.

مهاجرت به کبک از طریق کشور فرانسه

شرایط مهاجرت مستقیم به کانادا در بعضی موارد بسیار سخت‌گیرانه‌تر از کشورهای اروپایی است. از طرف دیگر تحصیل در اروپا معمولا رایگان است یا هزینه‌ای به مراتب کمتر از هزینه تحصیل در کانادا دارد. برای همین اگر شرایط مهاجرت مستقیم به کانادا را ندارید، بهترین راه برای شما مهاجرت تحصیلی به فرانسه است. استان کبک کانادا ارتباط بسیار خوبی با فرانسه دارد و تبادل دانشجو و نیروی کار بین فرانسه و کبک زیاد اتفاق می‌افتد.

اگر هدف شما مهاجرت به استان کبک کانادا باشد ارائه مدرک زبان فرانسوی الزامی است اما در غیر این صورت فقط یک امتیاز محسوب می‌شود و شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهد.

در بیشتر مناطق کانادا زبان اصلی انگلیسی است و مهاجرت به این مناطق نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی خواهد بود. با این وجود تسلط به زبان فرانسوی به شما کمک می‌کند بهتر با جامعه کانادا سازگار شوید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: