مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش مشروط چیست؟

پذیرش مشروط چیست؟

زمانی که موسسه مورد نطرتان را انتخاب کردید، باید مدارک خود را آماده کنید. بیشتر دانشگاه ها و کالج های کانادا کپی مدرک دبیرستان/کارشناسی شما را می خواهند، گاها لازم است مرکزی رسمی مدرک شما را تایید کند و یا مدرک شما معادل سازی شود. اگر مدرک تحصیلی شما به زبان فرانسوی یا انگلیسی نیست، لازم است که دارالترجمه رسمی مدرک شما را ترجمه کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و کالج ها بسیار متفاوت است، شما می توانید اطلاعات جامع و کامل را از سایت دانشگاه/کالج مشاهده کنید و اگر سوالی داشتید می توانید از طریق ایمیل با دپارتمان مورد نظرتان در ارتباط باشید. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است ولی ارسال کپی مدارک تحصیلی و ترجمه آن ها بی شک لازم است.

مسیر معمول مهاجرت، اخذ پذیرش دانشگاه با فراهم کردن شرایط لازم است. اما اگر این شرایط فراهم نباشد دیگر شانسی برای اخذ پذیرش نخواهیم داشت؟ بعضی از دانشگاه‌های خارجی مثل دانشگاه‌های کشور کانادا، امکان اخذ ویزای مشروط را برای متقاضیان خارجی فراهم کرده‌اند. در این روش کسانی که نمره زبان کافی ندارند اما سایر شرایط آن‌ها خوب است می‌توانند پذیرش و ویزای تحصیلی بگیرند. در ادامه این روش را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

پذیرش مشروط چیست؟

به‌طورمعمول متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید از مسیر اخذ پذیرش و ویزا بگذرند. اخذ پذیرش و ویزا هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد. برای مثال متقاضی باید برای ورود به هر دانشگاه، حداقل معدل تعیین شده توسط آن دانشگاه را ارائه دهد. یکی دیگر از شرایط مهم برای اخذ پذیرش، ارائه مدرک زبان با نمره تعیین شده است. پذیرش مشروط برای کسانی است که همه شرایط آن‌ها خوب است اما نمره زبان لازم را ندارند. در این روش متقاضی ابتدا دانشگاهی را پیدا می‌کند که پذیرش مشروط دارد و سپس مدارک خود را برای این دانشگاه ارسال می‌کند.

بهترین کشور برای اخذ پذیرش مشروط، کانادا است. تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های کانادا به شما این امکان را می‌دهند که با یک نمره پایین زبان پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید و پس از ورود به این کشور نمره لازم برای زبان را بگیرید. کسانی که موفق به اخذ پذیرش مشروط می‌شوند، لازم است پس از ورود به کانادا، زبان انگلیسی یا فرانسوی را در کالج های کانادا تحصیل کنند. در صورتی که این دوره با موفقیت به پایان برسد و متقاضی در آزمون پایانی قبول شود، پذیرش مشروط تبدیل به پذیرش عادی خواهد شد و متقاضی می‌تواند ویزای خود را تا پایان دوران تحصیل تمدید کند.

شرایط اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه های کانادا

حداقل نمره آیلتس لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا بین 6 تا 6.5 است. حالا اگر کسی تمام شرایط لازم را به جز مدرک زبان داشته باشد، راه مناسب برای او اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه های کانادا خواهد بود. لازم است توجه داشته باشید که تمام دانشگاه‌های کانادا امکان اخذ پذیرش مشروط را ندارند؛ برای همین قبل از هر چیز باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و بررسی کنید که آیا پذیرش مشروط دارد یا خیر. در صورتی که جواب مثبت بود، نوبت به شروع پروسه اخذ پذیرش می‌رسد. برای این کار کافی است مدارک لازم را ارائه کنید که تفاوتی با مدارک ارائه شده برای اخذ پذیرش عادی ندارد. این مدارک عبارتند از:

  • سوابق تحصیلی ترجمه شده
  • ریزنمرات
  • مدرک زبان (در صورت وجود)
  • گواهی‌نامه‌های مرتبط (در صورت وجود)


نکات مهم برای اخذ پذیرش مشروط

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش مشروط لازم است همه شرایط شما به جز زبان، سطح بالایی داشته باشد؛ یعنی از نظر تمکن مالی و سوابق تحصیلی شرایط بسیار خوبی داشته باشید. از طرف دیگر لازم است توجه داشته باشید که اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به‌صورت مشروط تقریبا غیرممکن است. متقاضیان کارشناسی می‌توانند با اخذ پذیرش مشروط وارد کالج های کانادا شده و پس از قبولی در آزمون نهایی کالج وارد دانشگاه شوند. به طور کلی سخت‌گیری برای صدور پذیرش مشروط نسبت به پذیرش عادی بیشتر است و احتمال ریجکتی در این روش بالا است. هرچه تمکن مالی و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشید، شانس شما برای موفقیت در این روش بیشتر خواهد شد.

مراحل اخذ پذیرش مشروط

برای اخذ پذیرش مشروط لازم است از این مراحل با موفقیت عبور کنید:

  • پیدا کردن دانشگاه مناسب: ابتدا لازم است دانشگاهی را پیدا کنید که پذیرش مشروط صادر می‌کند و سایر شرایط اخذ پذیرش از آن دانشگاه را دارید.
  • درخواست پذیرش مشروط: در ادامه لازم است فرم درخواست دانشگاه مورد نظر را پر کرده و در کنار سایر مدارک لازم برای اخذ پذیرش مشروط برای آن دانشگاه ارسال کنید.
  • درخواست ویزا: در صورتی که جواب درخواست پذیرش شما مثبت بود، نوبت به درخواست ویزا می‌رسد. در این مرحله لازم است مدارکی مثل تمکن مالی، گواهی مسکن و بیمه را ارائه کنید.
  • رسیدن به سطح زبان لازم: بعد از دریافت ویزا شما تا پایان دوره زبان فرصت دارید سطح زبان خود را به حداقل‌های لازم برسانید. توجه داشته باشید که این مهلت معمولا قابل تمدید نخواهد بود.
  • تبدیل پذیرش مشروط به پذیرش عادی: بعد از قبولی در آزمون پایانی کالج، مدارک شما به دانشگاه مورد نظر منتقل شده و پروسه اخذ پذیرش به جریان می‌افتد. در ادامه مهلت اقامت شما تا پایان دوران تحصیل تمدید خواهد شد.

مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره های زبان

نوع دیگری از پذیرش مشروط، اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه از طریق شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی است. در حالت عادی برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه لازم است مدرک B2 زبان فرانسوی ارائه کنید. اما رسیدن به این سطح از زبان فرانسوی زمان‌بر خواهد بود. در این روش، شما با داشتن تسلط سطح A به زبان فرانسوی می‌توانید پذیرش دوره زبان را دریافت کرده و سپس از این طریق ویزای تحصیلی فرانسه را بگیرید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: