مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی کار دانشجویی بیش از 20 ساعت در کانادا

اجازه ی کار دانشجویی بیش از 20 ساعت در کانادا

دانشجویان بین المللی می توانند در کانادا همزمان با تحصیل بیشتر از 20 ساعت کار کنند

این تغییر موقت تا تاریخ 31 دسامبر 2023 می باشد.

از تاریخ 15 نوامبر 2022، دانشجوهای بین المللی در کانادا می  توانند بیش از 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

این تصمیم برای جبران کمبود نیرو در بخش هایی هست که دانشجویان بیشتر مشغول به کار هستند از جمله (بخش های غذایی، فروش، مهمان نوازی)، اما به طور کلی محدودیتی در نوع شغل نمی باشد.

این تمهیدات جدید به این معنی هست که تمامی 500 هزار دانشجوی بین المللی حاضر در کانادا این اجازه را دارند، که مدت زمان بیشتری کار کنند.

آیا من واجد شرایط کار در کانادا هستم؟

با در نظر گرفتن شهریه ی دانشگاه، همراه با هزینه ی کتاب، اجازه، حمل و نقل و غذا، دانشجویان بین المللی نیاز به پیدا کردن کار نیمه وقت در کانادا را دارند تا نیازهایشان را برطرف کنند.

دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی وارد کنادا می شوند، بدون اخذ اجازه ی کار می توانند مشغول به کار شوند. در زمان تعطیلان بین ترم ها دانشجویان محدودیت ساعت کار ندارند و می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

شما واجد شرایط برای کار در کانادا هستید، در صورتی که:

  • دانشتن اجازه ی تحصیل در کانادا
  • تحصیل به صورت تمام وقت در موسسه ای DLI
  • در حال تحصیل و داشتن موقعیت تحصیلی خوب
  • تحصیل در دوره ای که حداقل 6 ماه هست
  • داشتن شماره ی Social Insurance Number

چرا کانادا به دانشجویان بین المللی نیاز دارد؟

علاوه بر پرداخت شهریه ای بالاتر از دانشجویان کانادایی، دانشجویان بین المللی سهم بزرگی در اقتصاد کانادا دارند. همچنین اکثر دانشجویان بین المللی تصمیم می گیرند که بعد از تحصیل در کانادا بماند.

کانادا به مهاجرین برای پر کردن نزدیک به یک میلیون موقعیت شغلی نیاز دارد، و برای پاسخ به این نیاز، برنامه ی مهاجرتی کانادا برای سال های 2023-2025، کانادا تصمیم دارد پذیرای 500 هزار مهاجرت با اخذ اقامت دائم تا پایان 2025 باشد. این موضوع باعث می شود که دانشجویان بین المللی گروه باارزشی باشند که می توانند به راحتی وارد بازار کار کانادا شوند.

بیش از 400هزار ویزای دانشجویی در سال 2022 صادر شده است.

از ژانویه تا آگوست 2022، بیش از 452 هزار ویزای تحصیلی صادر شده است و باتوجه به تعداد درخواستهایی که در زمان کرونا بوده است، این تعداد افزایش می یابد.




چرا دانشجویان برای تحصیل کانادا را انتخاب می کنند؟

کانادا به دلیل امنیت و پایداری اقتصاد، یکی از برتریم مقاصد دانشجوهای بین المللی هست. همچنین نرخ پذیرش دانشجو در کانادا بالاهست و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا  یکی از راه ترین بخش های آمادن به کانادا هست.

اخذ اقامت دائم کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی

زمانی که دانشجوی بین المللی در کانادا فارغ التحصیل می شود، برای اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permit) واجد شرایط خواهید بود، داشتن PGWP به شما این اجازه را می دهد که تا سه سال براساس مدت زمان تحصیلتون، در هر شغلی مشغول به کار باشید. در حالی که کار شما در هنگام تحصیل به عنوان بخشی از رزومه ی شما برای اخذ اقامت دائم محاسبه نمی شود، اما زمان کار شما با PGWP برای اخذ اقامت دائم شما محاسبه می شود، بعد از اینکه شما یکسال کار با PGWP مشغول به کار شوید، از طریق برنامه ی Express Entry می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: