مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فیزیک در دانشگاه تورنتو

فیزیک در دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا و جهان است و از آنجا که این دانشگاه انتخاب تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل است.

10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه تورنتو
18 26 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 37 46 42
دانشگاه مک گیل 44 27 67
دانشگاه مک مستر 80 140 82
دانشگاه مونترال 88 111 101 تا 150
دانشگاه آلبرتا 125 126 101 تا 150
دانشگاه آتاوا 162 230 201 تا 300
دانشگاه کلگری 201 تا 250 235 151 تا 200
دانشگاه سایمون فریزر 201 تا 250 298 301-400
دانشگاه واترلو 201 تا 250 149 151 تا 200

فیزیک (Physics) همانند رشته‌های شیمی و زیست و ریاضی از رشته‌های دانشگاهی قدیمی به‌شمار می‌رود. ازآنجاکه رشتۀ فیزیک در همۀ علوم نقش مؤثری ایفا می‌کند، بیشتر دانشگاه‌های جهان این رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند. رشتۀ فیزیک و ریاضی مکمل یکدیگر هستند و گرایش‌های متنوع فیزیک در جای‌جای زندگی بشر مثل تولید لیزر، تلویزیون، رادیو، کامپیوتر، علوم هسته‌ای و DNA تأثیرگذارند. دانشگاه‌های معتبر کانادا، ازجمله تورنتو رشتۀ فیزیک را در مقاطع تحصیلی گوناگون ارائه می‌دهند. در این مطلب، قصد داریم دربارۀ تحصیل رشتۀ فیزیک در دانشگاه تورنتو صحبت کنیم.


رتبه‌بندی دانشگاه تورنتو

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه تورنتو بیست‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و نخستین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده و در رشتۀ فیزیک نیز در جایگاه بیست‌وششم دانشگاه‌های مطرح دنیا ایستاده است. دانشگاه دولتی تورنتو رشتۀ فیزیک را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

کارشناسی فیزیک دانشگاه تورنتو

کارشناسی فیزیک در دانشگاه تورنتو در دپارتمان فیزیک دانشکدۀ علوم و هنر این دانشگاه ارائه می‌شود و تحصیل آن چهارساله و زبان تدریس تمامی دروس انگلیسی است. به افرادی که قصد دارند در مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه‌تحصیل دهند، پیشنهاد می‌کنیم در سال چهارم تحصیلشان کورس‌های مرتبط با حوزه‌های نسبیت، فیزیک انرژی بالا، اپتیک کوانتومی، ماده‌متراکم، ژئوفیزیک و فیزیک اتمسفر را بگذرانند.

مقاطع تحصیلات تکمیلی فیزیک دانشگاه تورنتو

دپارتمان فیزیک دانشگاه تورنتو دوره‌های متنوعی برگزار می‌کند که به دریافت مدارک کارشناسی ارشد و دکتری منجر می‌شود. دپارتمان تحصیلات تکمیلی فیزیک در دانشگاه تورنتو در زمینۀ فیزیک تجربی و نظری این گرایش‌ها را ارائه می‌دهد: فیزیک اتمسفر، ژئوفیزیک، اپتیک کوانتومی، فیزیک ماده‌چگال، فیزیک زیراتمی و اخترفیزیک و بیوفیزیک. درادامه، با دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشتۀ فیزیک در دانشگاه تورنتو بیشتر آشنا می‌شویم.


کارشناسی ارشد فیزیک

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آن می‌توانند اقدام کنند. تحصیل رشتۀ فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد به دو شیوۀ آموزش‌محور (بدون ارائۀ پایان‌نامه) و پژوهش‌محور (با ارائۀ پایان‌نامه) امکان‌پذیر است. شایان ذکر است برخی از دانشجویان کارشناسی ارشد پس از گذراندن چند کورس تحصیلی، ممکن است مستقیماً فرصت ادامه‌تحصیل در مقطع دکتری را به‌دست آورند. به دانشجویان علاقه‌مند به ادامه‌تحصیل در مقطع دکتری رشتۀ فیزیک در دانشگاه تورنتو توصیه می‌کنیم دورۀ کارشناسی ارشد خود را بدون پایان‌نامه بگذرانند. دورۀ کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه در دانشگاه تورنتو حدوداً یک‌ سال به‌طول می‌انجامد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که دارندگان مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های آمریکای‌شمالی مستقیماً در دورۀ دکتری می‌توانند پذیرفته شوند؛ با‌این‌حال به دیگر دانشجویان علاقه‌مندان به تحصیل مقطع دکتری فیزیک در دانشگاه تورنتو توصیه می‌‌کنیم در دورۀ کارشناسی ارشد این دانشگاه حداقل دو نیمسال تحصیل کنند.

دکتری فیزیک در کانادا

دورۀ دکتری فیزیک در دانشگاه دولتی تورنتو پژوهش‌محور است و دانشجویان حداقل چهار کورس کنفرانس باید بگذرانند. ناگفته نماند هشت‌ ماه پس از شروع تحصیل، از دانشجویان آزمون شفاهی گرفته می‌شود. هدف از این آزمون شفاهی ارزیابی توانایی‌های دانشجویان در انجام برنامۀ پژوهشی و پیشنهادی است که در‌نهایت به اتمام دورۀ دکتری فیزیک منجر خواهد شد. پس از موفقیت در آزمون شفاهی، دانشجویان سالی یک‌ بار باید با کمیتۀ نظارت ملاقات کنند و گزارشی از پیشرفت پژوهش‌هایشان ارائه دهند. در‌نهایت نیز، دانشجویان دکتری فیزیک از رساله‌شان باید دفاع کنند. تحصیل در دورۀ دکتری پیوستۀ فیزیک در دانشگاه تورنتو پنج‌ سال و تحصیل در دورۀ دکتری ناپیوستۀ آن چهار سال زمان می‌برد.

مدارک عمومی موردنیاز برای تحصیل فیزیک در کانادا

متقاضیان تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد مدرک تحصیلی کارشناسی با معدل B به‌همراه ریزنمره‌ها و متقاضیان تحصیل در دورۀ دکتری مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با معدل B+ به‌همراه ریزنمره‌ها باید ارائه دهند. برای متقاضیانی که قصد دارند از مقطع کارشناسی مستقیماً وارد دورۀ دکتری فیزیک شوند، حداقل معدل A اعلام شده است. همچنین، حداقل نمرۀ موردنیاز برای تحصیل فیزیک در دانشگاه تورنتو نمرۀ 7 برای آزمون آیلتس و نمرۀ 93 برای آزمون تافل است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: