مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بارداری حین تحصیل در کانادا

بارداری حین تحصیل در کانادا

یکی از سؤالات و ابهاماتی که ذهن دانشجویان و متقاضیان تحصیل در کانادا را به خود مشغول می‌کند دربارهٔ شرایط بارداری حین تحصیل در این کشور است. همچنین افراد زیادی هستند که با هدف ایجاد شرایط بهتر، تمایل دارند فرزاندانشان را آنجا به‌دنیا بیاورند؛ زیرا اگر کودکی در خاک کانادا متولد شود، به‌عنوان شهروند این کشور به‌حساب می‌آید و از مزایای شهروندی می‌تواند استفاده کند. در مطلب حاضر، دربارۀ بارداری حین تحصیل در کانادا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بارداری حین تحصیل در کانادا چگونه است؟

ممکن است بارداری حین تحصیل در کانادا کمی برای دانشجو سخت باشد؛ زیرا تغییرات جسمانی و روحی ناشی از بارداری تأثیر فراوانی بر خلق‌‌و‌خوی وی خواهد گذاشت و همین موضوع درس‌خواندن را تا حدودی سخت خواهد کرد. بنابراین پیش از به‌دنیا‌آمدن کودک، باید به تمامی مسئولیت‌های قبل و بعد از بارداری فکر کرد و در‌صورت تمایل‌نداشتن به ادامۀ بارداری، به آن پایان داد؛ چون درصورتی‌که مادر پیش از هفتۀ بیست‌وسوم بارداری قرار داشته باشد، سقط جنین در کانادا قانونی خواهد بود.

دانشجویانی که به ادامۀ بارداری تمایل دارند، مطمئناً به‌دنبال بیمه خواهند بود؛ زیرا بیمه تمامی هزینه‌های آزمایش‌ها و بیمارستان را پوشش می‌دهد. بیمه‌ای که دانشجویان در دانشگاه یا کالج زیر پوشش آن هستند، تنها درصورتی هزینه‌های بارداری را تأمین می‌کند که دانشجو پس از شروع دوران تحصیل (پس از ورود به خاک کانادا) باردار شده باشد. گفتنی است افرادی که پیش از ورود به خاک کانادا باردار شده‌اند، اجازه نخواهند داشت از بیمه استفاده کنند و بیمه هزینه‌های مراقبت‌های بارداری آنان را پوشش نخواهد بود.

همان‌طورکه گفتیم، بیمه هزینه‌های مربوط به بارداری کسانی که پیش از ورود به خاک کانادا باردار شده‌اند، پرداخت نخواهد کرد؛ اما راهی وجود دارد که تا حدودی از این هزینه‌ها کم می‌کند. دانشجویان باردار باید به‌دنبال پزشک یا Medical Provider باشند. برای این منظور، آنان می‌توانند به بخش بین‌الملل دانشگاه یا مؤسسۀ آموزشی خود بروند و نامه‌ای برای مراجعه به ماما دریافت کنند. برای ملاقات با ماما، باید به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کرد که درصورت خالی‌شدن جا، ازطریق ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اگر مادران باردار بتوانند از خدمات Medical Provider استفاده کنند، سونوگرافی، آزمایش و... برایشان رایگان خواهد شد. توصیۀ ما به این دسته از افراد این است که حتماً به دفتر Medical Provider نیز مراجعه کنند تا از خدماتی مانند آزمایش بهره‌مند شوند. همچنین، بروشورهایی در آنجا وجود دارد که نکته‌های مفیدی دربارۀ مراقبت‌های بعد از وضع حمل (نظیر درمان افسردگی بعد از زایمان)، چگونگی پیدا‌کردن وکیل (درصورت مواجهه با تجاوز)، شیر‌دادن به کودک و... در‌اختیار آنان قرار خواهد داد.

گفتنی است که استادان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی کانادا افراد بسیار باملاحظه‌ای هستند و به‌محض اطلاع از بارداری دانشجو، تمام تلاش خود را برای سهولت شرایط خواهند کرد. برای مثال، به دانشجویان باردار اجازه می‌دهند که در کلاس‌ها به‌صورت آنلاین شرکت کنند. نکتۀ مهم دیگر اینکه دانشجویان باردار می‌توانند مرخصی تحصیلی بگیرند که در این صورت، حق ندارند کار کنند. بنابراین، اگر به حقوق کار دانشجویی نیاز دارید، بهتر است مرخصی تحصیلی نگیرید.


پاسخ به سوالات متداول بارداری حین تحصیل در کانادا

آیا به دنیا آوردن فرزند در کانادا رایگان هست؟

سیستم مراقبت از سلامت کانادا The Canadian health care system سیستم عمومی هست و کانادایی ها و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند به صورت رایگان به این سیستم دسترسی دارند. بنابراین هزینه ی به دنیا آوردن فرزند برای انها رایگان هست یا برای استفاده از خدمات خصوصی  لازم هست هزینه بپردازند.

اگر دانشجوی بین المللی در کلاسها رد شود، چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما در یک یا چند کلاس مختلف رد شوید، این احتمال وجود دارد که نتوانید تحصیلاتتان را به اتمان برسانید، مگر اینکه بتوانید آن دروس را مجدد برداشته یا درسهای معادل آن را پاس کنید.

هزینه ی به دنیا آوردن فرزند در کانادا چقدر هست؟

در جدول زیر میانگین هزینه های به دنیا آوردن فرزند در کانادا را مشاهده می کنید

هزینه ی به دنیا آوردن فرزند در کانادا
روش های پزشکی به دنیا آوردن نوزاد در کاناد میانگین هزینه ها بدون داشتن بیمه
سونوگرافی قبل از تولد C$300 – C$500
زایمان طبیعی در بیمارستان C$5,000- C$8,000
سزارین در بیمارستان C$10,000 – C$12,000
زایمان در خانه به همراه ماما C$2,500


آیا تولد در کانادا منجر به اخذ شهروندی می شود؟

تقریبا می توان گفت تمامی افرادی که در کانادا متولد شده اند، شهروندی این کشور را دارند، حتی آنها که در محدوده ی هوایی کانادا، آبهای داخلی و متعلق به کانادا، هوایپیماها و کشتی های ثبت شده ی کانادا به دنیا آمده اند.

آیا می توانم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا، نوزاد خود را به دنیا بیاورم؟

تنها استثنا برای دیپلمات های خارجی هست، که فرزندشان نمی تواند شهروند کانادا شوند، بنابراین به عنوان فردی که اقامت موقت کانادا را دارید، می توانید فرزند خود را به دنیا آورده و فرزند شما تابعیت کانادایی خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: