مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های کانادا در سال 2022

برترین دانشگاه های کانادا در سال 2022

بهترین دانشگاه‌های کانادا را با استفاده از داده‌هایTimes Higher Education's World University Rankings 2022 پیدا کنید.

کانادا میزبان چند تا از بهترین دانشگاه‌های جهان است. براساس رتبه‌بندی مجله‌ی تایمز از بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2022، 32 موسسه‌ی آموزشی در کانادا جزو بهترین‌های جهان محسوب می‌شوند. با داشتن هفت دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر، کانادا فرصت‌های زیادی را برای تحصیل در سطح جهان ارائه می‌دهد. دو موسسه‌ی آموزشی برتر کانادا- دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا- از نظر تحقیقات نمره‌ی بالایی دارند، یعنی کارهای آکادمیک و آموزشی با کیفیت بالایی ایجاد می‌کنند که در سطح جهان قابل‌احترام است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به‌‌واسطه‌ی ارتقای چشم‌اندازهای جهانی از طریق جذب دانشجویان و کارکنان بین‌المللی و تشویق همکاری‌های بین‌المللی شهرت دارند. در نتیجه، می‌توانید در محیط دانشگاه، انتظار فضا و اتمسفری جهانی داشته باشید.

5 دانشگاه برتر کانادا

دانشگاه های برتر کانادا 2022 - دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو، تنها دانشگاهی است که جزو 20 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارد. این دانشگاه همچون دانشگاه‌های معتبر بریتانیا همچون یک سیستم دانشگاهی ایجاد شده و هفت دانشکده‌ی آن، همه دارای تاریخ و سنت‌های متمایزی هستند. دانشگاه تورنتو دارای دستاوردهای پیشگامانه‌ی زیادی است: نخستین انتشارات دانشگاهی در کانادا را دارد، نخستین دانشکده‌ی علوم جنگل در این کشور را ایجاد کرده و نخستین دانشگاه کانادایی است که به بیش از 1 میلیارد دلار کانادا (586 میلیون پوند) در اهدایی رسیده است. پردیس مرکز شهر این دانشگاه شامل چند ساختمان و حیاط تاریخی است که از زیباترین ساختمان‌های دانشگاهی در کانادا محسوب می‌شود. بیش از 700 دوره‌ی کارشناسی و 200 دوره‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه تورنتو ارائه می‌شود و این دانشگاه، یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌ی پزشکی است. فارغ‌التحصیلان برجسته‌ی این دانشگاه شامل پنج نخست‌وزیر کانادا و نویسندگانی همچون مایکل اونداتجه و مارگارت اتوود هستند. در مجموع، 10 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل به این دانشگاه مرتبط هستند.

دانشگاه های برتر کانادا 2022 - دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

قدیمی‌ترین دانشگاه استان بریتیش کلمبیا، یکی از رقابتی‌ترین دانشگاه‌های کاناداست. دو پردیس در این دانشگاه وجود دارد: یکی در ونکوور و دیگری در Kelowna. پردیس اصلی در ونکوور در نزدیکی چند ساحل قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا به کوه‌های ساحل شمالی دارد. تعدادی باغ گیاه‌شناسی و یادبود در محوطه‌ی دانشگاه و همچنین یک مرکز هنرهای نمایشی مشهور نیز در آن وجود دارد. این دانشگاه چندین بورسیه‌ی تحصیلی از جمله جایزه‌ی بین‌المللی دانشجویی Donald A. Wehrung  را به متقاضیان کشورهای جنگ‌زده ارائه می‌دهد. هشت برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، 71 دانشمند و 65 مدال‌آور المپیک به‌شکلی با این دانشگاه مرتبط بوده‌اند. این دانشگاه دارای 12 دانشکده در پردیس ونکوور و 7 دانشکده‌ی دیگر در Kelowna است. این دانشگاه یک برنامه‌ی مشترک ویژه‌ی کارشناسی با Science Po در پاریس برگزار می‌کند. سه نخست‌وزیر کانادا در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرده‌اند، از جمله نخست‌وزیر فعلی جاستین ترودو.

دانشگاه های برتر کانادا 2022 - دانشگاه مک‌گیل (McGill University)

دانشگاه مک‌گیل، تنها موسسه‌ی کانادایی است که درWorld Economic Forum’s Global University Leaders Forum نماینده دارد که از رهبران 26 موسسه‌ی برتر آموزش عالی در جهان تشکیل شده است. این دانشگاه در سال 1821 تاسیس شد و پردیس اصلی آن در پایه‌ی کوه رویال در مرکز شهر مونترال واقع شده است. بسیاری از دانشجویان سال اول این دانشگاه در پردیس کمپ مانند این دانشگاه زندگی می‌کند. تمام ساختمان‌های اصلی دانشگاه با استفاده از سنگ آهک خاکستری محلی ساخته شده‌اند و به محوطه‌ی دانشگاه زیبایی می‌بخشند. در سال 1829، مک‌گیل اولین دانشکده‌ی پزشکی کشور را تاسیس کرد و تا به امروز، این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی برای رشته‌های پزشکی، رتبه‌ی بالایی کسب کرده است. این دانشگاه بیش از 300 رشته‌ی تحصیلی را به بیش از 31000 دانشجو از 150 کشور ارائه می‌دهد و خود را یکی از متنوع‌ترین موسسات آموزشی در کانادا می‌داند. لئونارد کوهن، خواننده و ترانه‌سرا و بازیگر ویلیام شاتنر، فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک‌گیل هستند. این دانشگاه همچنین بیش از سایر موسسات کانادایی، دانشمندان تحویل جامعه داده است.




دانشگاه های برتر کانادا 2022 - دانشگاه مک‌مستر (McMaster University)

دانشگاه مک‌مستر در همیلتون، آنتاریو واقع شده و پردیس اصلی آن در 121 هکتار زمین در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی همیلتون قرار گرفته است. این دانشگاه به‌نام ویلیام مک‌مستر، سناتور و بانکدار برجسته‌ی کانادایی نامگذاری شده که 900000 دلار کانادا برای تاسیس این موسسه اهدا کرده است. دانشکده‌ی پزشکی مک‌مستر شهرت جهانی دارد و همچنین دانشکده‌های مهندسی، تجارت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند. این دانشگاه تاکید زیادی بر تحقیقاتی دارد که برخی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه، به‌ویژه در رشته‌ی علوم بهداشتی را هدف قرار داده است. این شامل تحقیقات موسسه‌ی تحقیقات سلول‌های بنیادی و سرطان است که بخش‌هایی از پوست انسان را به سلول‌های خونی تبدیل کرده که می‌تواند به کاهش کمبود اهداکنندگان خون کمک کند. دانشجویان و اساتید این دانشگاه از بیش از 90 کشور جهان آمده‌اند و این دانشگاه حدود 70 توافق‌نامه‌ی مبادله‌ی بین‌المللی دانشجو با موسسات سراسر جهان دارد.

دانشگاه های برتر کانادا 2022 - دانشگاه مونترال (University of Montreal)

دانشگاه مونترال، تنها دانشگاه فرانسوی‌زبان در بین پنج دانشگاه برتر کاناداست که بیش از 36000 دانشجو در آن ثبت‌نام کرده‌اند. یک چهارم کل دانشجویان این دانشگاه، خارجی هستند. پردیس اصلی دانشگاه مونترال در دامنه‌ی کوه رویال قرار دارد. ساختمان مرکزی دانشگاه به سبک آرت دکو ساخته شده است. هفتاد و چهار درصد از دانشجویان دانشگاه در مقطع کارشناسی ثبت‌نام کرده‌اند. اتحادیه‌ی دانشجویی، نماینده‌ی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است. ورزش دانشگاهی در این دانشگاه محبوب است- تیم‌های دانشگاهی، کارابین نام دارند و در بین ورزش‌ها، بدمینتون، فوتبال کانادایی و هاکی مشغول به فعالیت در این دانشگاه هستند. بسیاری از رهبران تجاری مشهور، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند، از جمله لوئیز. آر. چنورت، مدیر اجرایی شرکت United Technologies Corporation. سایر فارغ‌التحصیلان به‌دلیل مشارکت خود در تحقیقات علمی، از جمله نوآوری در قدرت هسته‌ای، ادراک بصری و رمزنگاری کوانتومی شناخته می‌شوند. پیر ترودو، نخست‌وزیر سابق کانادا و 10 نخست‌وزیر کبک از جمله فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

اسامی دانشگاه های برتر کانادا در سال 2022

دانشگاه های برتر کانادا 2022
رتبه ی جهانی رتبه در کانادا دانشگاه استان شهر
=18
1 دانشگاه تورنتو انتاریو تورنتو
37 2 دانشگاه بریتیش کلمبیا بریتیش کلمبیا ونکوور
44
3 دانشگاه مک گیل کبک مونترال
80= 4 دانشگاه مک مستر انتاریو همیلتون
=88
5 دانشگاه مونترال  کبک مونترال
125 6 دانشگاه آلبرتا آلبرتا ادمونتون
162= 7 دانشگاه اتاوا انتاریو اتاوا
201-250 8= دانشگاه کلگری آلبرتا کلگری
201-250 8= دانشگاه واترلو انتاریو واترلو
201-250 8= دانشگاه سایمون فریزر
بریتیش کلمبیا
بریزبین
201-250 8= دانشگاه وسترن انتاریو لندن
251-300 12= دانشگاه دالهوزی نوااسکوشیا هالیفکس
251-300 12= دانشگاه لاوال کبک کبک سیتی
251-300 12= دانشگاه کویین انتاریو کینگزستون
301-350 15= دانشگاه ویکتوریا
بریتیش کلمبیا ویکتوریا آیلند
301-350 15= دانشگاه منیتوبا منیتوبا وینپگ
401-500 17 دانشگاه یورک
انتاریو
تورنتو
501-600 18= دانشگاه ساسکاچوآن  ساسکاچوآن
ساسکاچوآن 
501-600 18= دانشگاه گولف
انتاریو
گولف
601-800
20= دانشگاه کارلتون
انتاریو اتاوا
601-800
20= University of New Brunswick UNB
New Brunswick
Fredricton
601-800
20= دانشگاه مموریال نیوفاندلند نیوفاندلند و لابرادور سنت جونز
601-800 20= دانشگاه کنکوردیا کبک مونترال
601-800 20= Ontario Tech University
انتاریو Oshawa
601-800 20= دانشگاه کبک کبک کبک سیتی
601-800 20= دانشگاه رژینا
ساسکاچوآن
رژینا
601-800 20= دانشگاه ویندزور انتاریو ویندزور


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: