سفارش OCO چیست؟

سفارش OCO چیست؟

سفارش OCO یا 'یکی دیگری را لغو می‌کند'، به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان دو سفارش داشته باشید. این سفارش، سفارش محدود را با سفارش توقف-محدود ترکیب می‌کند، اما از این دو، فقط یکی را می‌توان اجرا کرد.

به‌عبارت دیگر، به‌محض پُر شدن نسبی یا کامل یکی از این سفارشات، سفارش باقیمانده به‌شکل خودکار کنسل می‌شود. دقت داشته باشید که کنسل شدن یکی از سفارشات، سفارش دیگر را نیز کنسل می‌کند.

هنگام معامله در صرافی بایننس، می‌توانید از سفارشات OCO به‌عنوان شکل اصلی اتوماسیون تجاری استفاده کنید. این ویژگی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا همزمان دو سفارش محدود داشته باشید که احتمالاً برای سودآوری و به‌حداقل رساندن ضررهای احتمالی مفید است.

چگونه می‌توان از سفارشات OCO استفاده کرد؟

پس از ورود به حساب بایننس خود، به رابط Basic Exchange بروید و نوع تجارت خود را همچون شکل زیر پیدا کنید. بر روی 'Stop-limit order' کلیک کنید تا یک منوی کشویی باز شود و بعد، 'OCO' را انتخاب کنید.

در بایننس، سفارشات OCO را می‌توان به‌عنوان یک جفت سفارش خرید یا فروش قرار داد. با کلیک روی علامت سوال، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سفارشات OCO کسب کنید.

همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده، پس از انتخاب گزینه‌ی OCO، یک رابط تجاری جدید بارگیری می‌شود. این رابط به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان یک سفارش محدود و یک سفارش توقف-محدود را مشخص کنید.




سفارش محدود

قیمت: قیمت سفارش محدود شما. این سفارش در کتابچه‌ی سفارش، قابل‌مشاهده است.

توقف-محدود

توقف: قیمتی که سفارش توقف-محدود شما از آن ایجاد می‌شود (مثلاً، 0.0024950 بیت‌کوین).

محدود: قیمت حقیقی سفارش محدود شما پس از شروع توقف (مثلاً، 0.0024900 بیت‌کوین).

مقدار: اندازه‌ی سفارش شما (مثلاً، 5 BNB).

مجموع: ارزش کل سفارش شما.

پس از ثبت سفارش OCO خود، می‌توانید پایین‌تر بروید تا جزئیات هر دو سفارش را در بخش 'Open Orders' مشاهده کنید.

برای مثال، فرض کنید شما 5 BNB را با 0.0026837 بیت‌کوین خریداری کرده‌اید، چون فکر می‌کنید این قیمت، به ناحیه‌‌ی پشتیبانی بزرگ نزدیک است و احتمالاً بالا خواهد رفت.

در این حالت، می‌توانید از ویژگی OCO برای ثبت سفارش سودده در 0.0030 بیت‌کوین همراه با سفارش توقف-محدود 0.0024900 بیت‌کوین استفاده کنید.


اگر پیش‌بینی شما درست باشد و قیمت به بالای 0.0030 بیت‌کوین برسد، سفارش فروش شما اجرا می‌شود و سفارش توقف-محدود به‌شکل خودکار کنسل می‌شود.

از طرف دیگر، اگر اشتباه کرده باشید و قیمت به 0.0024950 بیت‌کوین کاهش پیدا کند، سفارش توقف-محدود شما اعمال می‌شود که در صورت کاهش و افت بیشتر قیمت، ضرر شما را تا حد قابل‌توجهی به‌حداقل می‌رساند.

دقت داشته باشید که در این مثال، قیمت توقف 0.0024950 و قیمت محدود 0.0024900 (قیمت تجاری سفارش شما) هست. یعنی، سفارش توقف-محدود شما در لحظه‌ی رسیدن به عدد 0.0024950 اعمال می‌شود. اما قیمت حقیقی سفارش شما، 0.0024900 است. به عبارت دیگر، اگر BNB/BTC به 0.0024950 یا کمتر برسد، یک سفارش فروش محدود در 0.0024900 اعمال می‌شود.

ویژگی OCO، یک ابزار ساده اما قدرتمند است که به شما و سایر کاربران بایننس، امکان تجارت امن‌تر و بهتر را می‌دهد. این نوع سفارش خاص می‌تواند برای سودهای بازدارنده (Locking Profits)، محدود کردن خطرات و حتی برای ورود و خروج از موقعیت‌ها مفید باشد. قبل از استفاده از سفارشات OCO، بهتر است درک خوبی از سفارشات محدود و توقف-محدود داشته باشید.





این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فیشینگ چیست؟

فیشینگ چیست؟

فیشینگ نوعی حمله‌ی سایبری است که در آن، کلاهبردار خود را به‌عنوان یک نهاد معتبر یا تجاری معرفی می‌کند تا مردم را فریب دهد و اطلاعات حساس و حیاتی آن‌ها همچون اطلاعات کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و غیره را بدزدد. چون فیشینگ نوعی عمل روانشناختی محسوب می ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

رمزارزها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند: به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را هک یا نابود کرد و هر شخص می‌تواند از آن‌ها برای انتقال ارز به تمام نقاط جهان بدون دخالت شخص ثالث استفاده کند. برای اطمینان از پایدار بودن این ویژگی‌ها، معاملات قابل‌توجهی باید انجام شو ...

بیشتر بخوانید
اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

رمزارزها ویژگی‌های جذاب بسیاری در اختیار دارند، اما برای افراد بی‌تجربه، پُر از خطر و ریسک هستند. برای کاهش خطرات ناشی از استفاده، نگهداری و تجارت رمزارزها، به سه اصل مهم امنیتی زیر توجه کنید. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter