راهنمای لاگین دو مرحله ای (2FA) Binance

راهنمای لاگین دو مرحله ای (2FA) Binance

روش‌های بسیاری برای هک کردن و دور زدن تائید هویت رمز عبور وجود دارد، روش‌هایی همچون فیشینگ یا WiFi عمومی. در نتیجه، فعال کردن تائید هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) برای امنیت حساب شما ضروریست.

2FA چیست؟

2FA یا تائید هویت دو عاملی زمانی است که شما از حساب خود با دو عامل یا قفل محافظت می‌کنید، یعنی یک لایه‌ی امنیتی بیشتر به آن اضافه می‌کنید. یک عامل به سه گروه مختلف تقسیم می‌شود:

  • دانش کاربران (رمز عبور)
  • چیزی که کاربر در اختیار دارد (تلفن)
  • ویژگی‌های بیومتریک (اثر انگشت)

برای محافظت صحیح و درست توسط 2FA، قبل از دادن اجازه‌ی دسترسی، حساب شما باید دارای 2 قفل باشد. دو عامل اصلی برای بایننس، رمز عبور و پیامک یا کد تائید هویت گوگل است.

تفاوت تائید هویت گوگل و تائید هویت پیامکی چیست؟

تائید هویت پیامکی

هنگام ایجاد حساب، شماره‌ی تلفن همراه خود را اعلام می‌کنید. هر دفعه که بخواهید وارد سیستم شوید، سرویس پیام کوتاهی همراه با کد تائید برای شما ارسال می‌کند که پس از یک زمان مشخص، این کُد منقضی می‌شود. برای ورود به سیستم، حتماً باید این کد را وارد کنید.

تایید هویت پیامکی
نقاط قوتنقاط ضعف
استفاده‌ی راحت و آسانشماره‌های تلفن همراه ممکن است جعل شود و به‌اندازه‌ی تائید هویت گوگل امن نیست
به یک برنامه‌ی دیگر نیاز نداردبه پذیرش تلفن همراه نیاز دارد

تائید هویت گوگل

بعد از ایجاد تائید هویت گوگل، به شما یک کلید پشتیبان (کلید پنهان) اختصاص داده می‌شود. سپس برنامه با استفاده از کلید مخفی به‌عنوان یک سید (Seed)، رمزهای عبور یکبار مصرف (OTP) را در فواصل منظم ایجاد می‌کند. برای ورود به سیستم، به این رمزهای عبور یکبار مصرف نیاز است.

تایید هویت گوگل
نقاط قوتنقاط ضعف
رمزگذاری قویاز دست دادن دستگاه خود به‌معنای از دست دادن دسترسی به حساب‌تان است (مگر اینکه کلید پشتیبان داشته باشید)
به پذیرش تلفن همراه یا WiFi نیاز نداردبه نصب برنامه‌های اضافی نیاز دارد




چگونگی ایجاد پیامک و تائید هویت گوگل در بایننس

ایجاد تائید هویت پیامکی

به داشبورد حساب خود بروید و گزینه‌ی 'Security' -> 'Authentication 2-Factor' را انتخاب کرده و بر روی گزینه‌ی 'Enable' در کنار  SMS Authentication Labelکلیک کنید تا فرایند فعال‌سازی تائید هویت پیامکی شروع شود.

ابتدا باید کد کشور شماره‌ی تلفن همراه خود را انتخاب کرده و سپس شماره‌ی تلفن همراه خود را در بخش فراهم شده وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات‌تان، روی گزینه‌ی 'Send SMS' کلیک کنید.

کمی بعد از کلیک روی گزینه‌‌ی 'Send SMS'، شما پیامکی با یک کد تائید دریافت خواهید کرد. کد تائید پیامکی دریافت شده را وارد کنید و روی 'Enable SMS Authenticator' کلیک کنید.

ایجاد تائید هویت گوگل

به داشبورد حساب خود بروید و 'Security' -> 'Authentication 2-Factor' را انتخاب کرده و بر روی گزینه‌ی 'Enable' در کنار Google Authentication Label کلیک کنید تا فرایند فعال‌سازی تائید هویت گوگل شروع شود.




گام 1- دانلود برنامه

اگر همچنان برنامه‌ی Google Authenticator را روی دستگاه خود نصب نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از لینک‌های ارائه شده در صفحه‌ی بعد، آن را دانلود کنید.

پس از نصب برنامه، به گام بعد بروید.

گام 2- اسکن کد QR

برنامه‌ی Google Authenticator را در تلفن همراه خود باز کنید و روی گزینه‌ی ' Scan a barcode' کلیک کنید. بعد از ظاهر شدن دوربین، با استفاده از تلفن همراه خود، بارکد ارائه شده را اسکن کنید.

به‌عنوان یک راه دیگر، اگر موبایل شما دارای دوربینی نیست که بتوان با آن کار کرد، می‌توانید گزینه‌ی 'Enter a provided key' را انتخاب کنید.

پس از افزودن آن به برنامه، می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.

گام 3- کد پشتیبان‌

در این صفحه، به شما یک کد Reset برای برنامه‌ی Google Authenticator داده می‌شود. شما باید این کُد را روی یک برگه‌ی کاغذ بنویسید و آن را در جای امنی نگه دارید. اگر موبایل خود را گم کردید، می‌تواند در آینده از این کُد برای ورود مجدد به Google Authenticator خود استفاده کنید. پس از نوشتن کُد، می‌توانید به مرحله‌ی بعدی گام بردارید.

گام 4: Google Authenticator را فعال کنید

حال باید رمز ورود حساب خود و کد 6 رقمی را که در Google Authenticator به شما نشان داده شده وارد کنید تا فرایند فعال‌سازی Google Authenticator برای حساب شما به‌ مرحله‌ی پایان برسد.

الان حساب شما با تائید هویت دو عاملی محافظت می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فیشینگ چیست؟

فیشینگ چیست؟

فیشینگ نوعی حمله‌ی سایبری است که در آن، کلاهبردار خود را به‌عنوان یک نهاد معتبر یا تجاری معرفی می‌کند تا مردم را فریب دهد و اطلاعات حساس و حیاتی آن‌ها همچون اطلاعات کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و غیره را بدزدد. چون فیشینگ نوعی عمل روانشناختی محسوب می ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

رمزارزها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند: به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را هک یا نابود کرد و هر شخص می‌تواند از آن‌ها برای انتقال ارز به تمام نقاط جهان بدون دخالت شخص ثالث استفاده کند. برای اطمینان از پایدار بودن این ویژگی‌ها، معاملات قابل‌توجهی باید انجام شو ...

بیشتر بخوانید
اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

رمزارزها ویژگی‌های جذاب بسیاری در اختیار دارند، اما برای افراد بی‌تجربه، پُر از خطر و ریسک هستند. برای کاهش خطرات ناشی از استفاده، نگهداری و تجارت رمزارزها، به سه اصل مهم امنیتی زیر توجه کنید. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter