مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای بازنشستگی کانادا

ویزای بازنشستگی کانادا

این کشور از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام، از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب به ایالات متحده می‌رسد. این کشور مساحتی در حدود 10 کیلومتر مربع دارد (9984670 ک.م). یعنی کانادا می‌تواند 18 کشور به اندازه فرانسه یا 40 بریتانیا را در خود جا دهد. کانادا شش منطقه زمانی، و همچنین طولانی‌ترین خط ساحلی در بین تمام کشورها را دارد. کانادا تلفیقی از ناحیه‌های مختلف است، از کوه‌های ناهموار در غرب تا جوامع کشاورزی در چمن ‌زارها،‌ از کانون صنعتی و سیاسی انتاریو تا فرهنگ فرانسوی مدرن کبک و از مناطق ماهیگیری قشنگ در ساحل شرقی تا مناطق شمالی پوشیده از برف. زیبایی و تنوع کانادا نمادهایی پرشکوه از کانادا هستند.  قسمت عمده این کشور را دشت‌ها تشکیل می‌دهند، با کوه‌هایی در غرب و چمن ‌زارهایی در مناطق جنوبی. تقریباً ‌90 درصد از بیش از 35 میلیون نفری که در کانادا زندگی می‌کنند در محدوده 160 کیلومتر مرز با آمریکا قرار دارند و حدود 75 درصد از کل جمعیت در شهرهای مهم زندگی می‌کنند. کانادا بیش از هر کشور دیگری دریاچه و آب داخلی دارد. بیش از دو میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد که به معنی وجود 7.6 درصد (755،180 کیلومترمربع) از آب‌های شیرین جهان در این کشور است.

کانادا به «فدراسیون دمکراتیک» (Democratic Federation) مشهور است و در آن مسئولیت‌ها و قدرت‌ها بین بخش فدرال و هیأت اجرایی استانی تقسیم شده است، (Immigration, Refugees and Citizenship Canada IRCC) یکی از دپارتمان های دولت کانادا است، که مسئول رسیدگی به امور مهاجرین می باشد.

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا بعد از روسیه است و طولانی ترین مرز این کشور با آمریکا است. جمعیت کانادا در حال پیر شدن است از این رو کانادا پذیرای مهاجرین است، که می توانند نقشی کلیدی و حیاتی در آینده ی اقتصادی این کشور داشته باشند. پایتخت کانادا شهر اتاوا در استان انتاریو است و می توان گفت پایتخت اقتصادی کانادا شهر تورنتو است، زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی است و استان کبک، استان فرانسوی زبان کانادا است. داشتن پاسپورت یک کشور به معنای شهروندی آن کشور است و دولت موظف است تمامی امکانات کانادایی ها را به شما بدهد. برای بدست آوردن پاسپورت کانادا، در ابتدا باید اقامت دائم کانادا را داشته باشید و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص طی فرآیندی به نام Naturalization شما جزئی از فرهنگ و جامعه ی کشور کانادا خواهید شد. پاسپورت کانادا در سال 2020 به عنوان چهارمین پاسپورت قدرتمند دنیا از طرف موسسه Passport Index انتخاب شده است و با داشتن پاسپورت کانادا می توانید بدون اخذ ویزا به 85 کشور دنیا سفر کنید. برای اخذ تابعیت (پاسپورت) یک کشور شرایط مختلفی وجود دارد، گروهی از افراد با داشتن تابعیت یک کشور و بعد از تحصیل و کار پاسپورت کشوری را از روش  Naturalization اخذ می کنند و در روش دیگر شهروند یک کشور از طریق خاک یا خون است. زمانی که صحبت اخذ شهروندی از طریق خاک می شود، به این معنی است که هر شخصی که در آن کشور بدنیا بیاید پاسپورت آن کشور را دریافت می کند و از طریق خون به این معنی است که اگر پدر یا مادر فرزندی شهروند کشور موردنظر باشد، پاسپورت آن کشور را اخذ خواهد کرد.

اگر می خواهید ویزای کانادا داشته باشید، در مرحله ی اول لازم است که تصمیم بگیرید می خواهید در کانادا چه کاری انجام دهید و هدف شما از مهاجرت به کانادا چیست؟

کانادا از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی شناخته شده و محبوبیت این کشور بر هیچکس پوشیده نیست؛ بهمین منظور به ویزای بازنشستگی کانادا پرداخته ایم. کانادا به دلیل فراهم آوردن امکانات گوناگون و استانداردهای لازم برای یک زندگی ایده آل، سالانه با تقاضای بسیاری از سوی مهاجرین سر تا سر جهان رو به رو می شود. میزان رضایت مهاجرین از زندگی در این کشور بالا بوده و زمینه های مختلفی برای رشد علمی و اقتصادی افراد فراهم است. این کشور هم چنین در زمینه رعایت حقوق شهروندی از کشورهای برتر در دنیا به شمار می رود.

کشور کانادا و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

کانادا کشوری پهناور و واقع در آمریکای شمالی بوده که به 10 استان و 3 قلمرو تقسیم شده است. این کشور به عنوان دومین کشور پهناور جهان شناخته می شود و پایتخت آن اتاوا و برگترین شهر آن تورنتو می باشد. علیرغم وسعت بالای این کشور، بخش زیادی از مساحت آن به دلیل سردی زیاد هوا غیر قابل سکونت است. کانادا مرز مشترک وسیعی با ایالات متحده دارد و به همین دلیل از دیر باز روابط اقتصادی عمیق و متعددی با این کشور برقرار کرده است. کانادا از منابع طبیعی گوناگونی برخوردار بوده که به رشد اقتصاد این کشور کمک شایانی کرده است. هم چنین صنایعی از جمله خودرو سازی، صنایع غذایی، چوب و کاغذ و محصولات کشاورزی گوناگون نیز باعث شده اند تا اقتصاد کانادا در رده بندی اقتصادهای قدرتمند جهان جای بگیرد.

همان طور که ذکر شد، محبوبیت مهاجرت به کانادا در میان ایرانی ها بسیار بالا بوده و عده زیادی این کشور را به عنوان اولین گزینه جهت اقدام برای مهاجرت انتخاب می کنند. کانادا از جمله کشورهایی است که آمار مهاجرین ایرانی ساکن در آن بسیار بالاست. ارائه امکانات تحصیلی و اعتبار بالای مدرک ارائه شده در کنار فراهم بودن امکان اخذ کمک هزینه تحصیلی، باعث شده است تا هم اکنون عده زیادی از دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور باشند. هم چنین وجود فرصت های کاری گوناگون و امکان پیشرفت شغلی در کنار فراهم کردن یک زندگی ایده آل، باعث شده است تا ویزای کاری کانادا از محبوب ترین ها در دنیا باشد. به طور کلی انواع ویزای مهاجرتی کانادا عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای اقامت دائم
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای برنامه Express Entry




معرفی ویزای بازنشستگی کانادا

با نگاهی به آمار مهاجریان در می یابیم که مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی نیز رایج ست. برخی کشورها با ارائه ویزای بازنشستگی که زیر شاخه ای از ویزای سرمایه گذاری محسوب می شود، مهاجرت در این دوران را آسان تر کرده اند. با این حال کشور کانادا ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد اما افراد می توانند با اثبات تمکن مالی خود موفق به اخذ اقامت این کشور گردند. هم چنین می توان به مهاجرت کاری به کانادا و رسیدن به سن بازنشستگی، به طور رسمی در این کشور بازنشسته محسوب شد و مقرری ماهیانه و مزایای این دوران را دریافت کرد. هم چنین سرمایه گذاری به خصوص از طریق خرید ملک یکی دیگر از روش های قانونی جهت اخذ اقامت کانادا می باشد.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کانادا

برای مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری و یا اشتغال ویزای مهاجرتی این کشور را به دست آورند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می تواند با وارد کردن سرمایه به بخش املاک صورت بگیرد. قابل ذکر است که به دلیل امنیت بالای سرمایه گذاری در کانادا و سود دهی بالا از بهترین مقاصد برای مهاجرت از این طریق به شمار می رود.

افراد با مهاجرت از طریق اثبات تمکن مالی نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت که خود از بزرگترین مزایای این روش محسوب می شود. بهترین شهرهای کانادا برای زندگی در دوران بازنشستگی شامل Victoria, Nelson, Saan ich در استان British Colombia و شهرهای Ottava و Orillia در استان Ontario می باشند. خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور در استانداردهای بسیار بالایی ارائه می کردند و مناظر زیبا و محیطی آرام و دوستانه نیز مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی را ایده آل تر کرده اند.

هزینه زندگی در کانادا
پارامتر هزینهقیمت به دلار
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت
$17
مک دونالد$10
یک گالن شیر
$9
یک پوند فیله مرغ
$6
یک بطری 1.5 لیتری آب
$2
رفت و آمد ماهیانه
$97
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)
$159
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر
$1338
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر
$1101

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی کانادا

برای اخذ ویزای بازنشستگی کانادا افراد می بایست با ارائه مدارک مورد نیاز به کنسولگری این کشور، پروسه اخذ ویزا را آغاز نمایند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تمکن مالی شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت می باشند. مهاجران ملزم به دریافت بیمه سلامت معتبر در کشور کانادا و ارائه مدارک آن همراه با سایر موارد هستند. هم چنین برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و یا سرمایه گذاری، مدارک مربوط به خرید ملک و گواهی تمکن مالی خود را ضمیمه سایر مدارک نمایند. به همراه ارائه مدارک و فرم های مربوطه، هزینه های مربوط به بررسی مدارک نیز باید پرداخت گردند.

قابل ذکر است که قوانین مالیاتی کشور کانادا به صورتی است که شهروندان این کشور موظف به پرداخت مالیات در ازای درآمد داخلی یا خارجی و سایر سرمایه های گسترده خود می باشند در حالی که افراد غیر شهروند تنها برای درآمد داخلی و سرمایه گسترده خود مالیات پرداخت می کنند. مهاجرت به کانادا از طریق کار نیز بسیار رایج است و افراد می توانند از روش های گوناگونی از جمله اکسپرس اینتری، ویزای استارت آپ، خویش فرما و غیره اقدام به اشتغال در این کشور نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: