مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا باید بدانید



فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر نیوفاندلند و لابرادور کدام دانشگاه‌ها هستند؟

دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland)، یکی از دانشگاه‌های این استان است. این دانشگاه که اغلب فقط با نام MUN شناخته می‌شود، دارای یک سنت شناخته‌شده‌ی آموزش است. از آنجایی‌که این دانشگاه در حاشیه‌ی شمالی اقیانوس اطلس واقع شده، اغلب به‌معنای آموزش و تحقیق در اقیانوس‌های سرد و سایر محیط‌های سخت می‌باشد. بیش از 18،500 دانشجوی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در چهار ساختمان از جمله پردیس‌هایی در اسکس، انگلستان تحصیل می‌کنند. دانشگاه مموریال، بیش از 2200 استاد و کارمند دارد و بیش از 100 دوره‌ی تحصیلی را در 6 دانشکده و 6 مدرسه برگزار می‌کند.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: مطالعات دریایی، مدیریت دریایی، مهندسی، مدیریت بازرگانی

بهترین کالج‌های نیوفاندلند و لابرادور کدام کالج‌ها هستند؟

کالج آتلانتیک شمالی (College of the North Atlantic)، بزرگترین کالج استان با بودجه‌ی عمومی است. این کالج، با بیش از 17 ساختمان در سراسر استان- و یک ساختمان در کشور خلیج فارسی قطر- بیش از 25000 دانشجو را سالانه تقریباً در 100 دوره‌ی تحصیلی آموزش می‌دهد. دوره‌های تحصیلی بر اساس استانداردهای صنعتی ایجاد شده‌اند و این کالج دارای کمترین میزان شهریه و بالاترین میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان در بین استان‌های آتلانتیک است.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: مدیریت و مدیریت بازرگانی، انفورماتیک بهداشت، فن‌آوری مهندسی، گردشگری و مهمان‌نوازی

نیوفاندلند و لابرادور همچنین میزبان تعدادی کالج خصوصی شغلی است که تحت نظارت وزارت آموزش کانادا فعالیت می‌کنند. کالج شغلی، یک موسسه‌ی خصوصی است که دوره‌های تحصیلی را متمرکز بر آموزش شغلی برگزار می‌کند. دانشجویان خارجی باید توجه داشته باشند که برخی از دوره‌های تحصیلی در کالج‌های شغلی، آن‌ها را واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی نمی‌کند.

کدام رشته‌های تحصیلی در نیوفاندلند و لابرادور محبوب هستند؟

مطالعات دریایی، رشته‌ی ویژه‌ای در نیوفاندلند و لابرادور است که بیشتر بدلیل جغرافیا و صنعت استان معروف است.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند، میزبان یک مرکز آموزش دریایی است که بدلیل تخصص در مطالعات دریایی، مدیریت دریایی و دوره‌های مرتبط با محیط‌زیست و مهندسی مشهور است. این مرکز، دوره‌های تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های مطالعات دریایی (از جمله شیلات و مدیریت منابع و برنامه‌ریزی و مدیریت دریایی) و همچنین دوره‌های کارشناسی را در رشته‌ی اقیانوس‌شناسی برگزار می‌کند. سایر دوره‌های منابع طبیعی تخصصی هم در دانشگاه مموریال نیوفاندلند و هم در کالج آتلانتیک شمالی محبوب هستند. علاوه بر دوره‌های تحصیلی فوق، موسسات سراسر نیوفاندلند و لابرادور، طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در نیوفاندلند و لابرادور چقدر است؟

دانشجویان خارجی که در دانشگاه مموریال نیوفاندلند تحصیل می‌کنند، باید انتظار داشته باشند که سالانه حدود 8،800 دلار بپردازند، اگرچه برخی از دوره‌های تحصیلی، گران‌تر هستند. شهریه‌ی کالج‌ها ممکن است با توجه به موسسه و دوره‌ی تحصیلی متفاوت باشد، به‌ویژه بین کالج‌های خصوصی و دولتی. دانشجویان خارجی که در کالج آتلانتیک شمالی تحصیل می‌کنند، باید انتظار داشته باشند سالانه حدود 6،600 دلار برای تحصیل خود بپردازند.

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و بیمه در نیوفاندلند و لابرادور کدام‌ها هستند؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، لازم است قبل از ورود به کانادا، بیمه‌ی درمانی خریداری کنند. این کار غالباً از طریق موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی سازماندهی می‌شود. دانشگاه مموریال نیوفاندلند و کالج آتلانتیک شمالی، هر دو طرح بیمه‌ی درمانی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند.




متوسط هزینه‌ی زندگی ماهیانه‌ی دانشجویان در نیوفاندلند و لابرادور چقدر است؟

برای درخواست مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی در نیوفاندلند و لابرادور دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است. در جدول زیر، برآورد هزینه‌های زندگی یک ساله برای یک دانشجوی خارجی در نیوفاندلند و لابرادور آورده شده است. هزینه‌هایی مانند بیمه‌ی درمانی، اقامت و برنامه‌های غذایی ممکن است متغیّر باشد و به دانشجویان توصیه می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر، با موسسه‌ی مورد نظر خود مشورت کنند.

هزینه‌های زندگی در نیوفاندلند و لابرادور 
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
اقامت (مجرد، خارج از دانشگاه)
600 دلار7200 دلار
مسکن در دانشگاه مموریال نیوفاندلند1947 تا 2591 دلار در هر ترم (تقریباً سه ماه)3894 تا 5182 دلار در سال (سپتامبر تا آوریل)
غذا
250 دلار3000 دلار
برنامه‌ی غذایی در دانشگاه مموریال نیوفاندلند2300 تا 2510 دلار در هر ترم (تقریباً سه ماه)4710 دلار تا 4905 دلار در سال (سپتامبر تا آوریل)
لباس و پوشاک
150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
بیمه درمانی34 دلار410 دلار
حمل و نقل (قیمت دانشجویی سنت جان)275 دلار در هر ترم (چهار ماه)
825 دلار در سال (12 ماه)
صورتحساب تلفن50 دلار600 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی100 دلار1200 دلار
هزینه کل زندگی1453 دلار1743 دلار

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در نیوفاندلند و لابرادور، دوره‌های تحصیلی مهندسی برگزار می‌کنند؟

دانشگاه مموریال نیوفاندلند، یادگیری نظری و تجربه‌ی عملی را در یک دوره‌‌ی کارشناسی مهندسی پنج ساله در هم ادغام کرده است. رشته‌های اصلی شامل رشته‌های مهندسی نفت و گاز است که از صنعت ارتباطات و جغرافیای استان بهره می‌برد. کالج آتلانتیک شمالی، بیش از 20 دوره‌ی تحصیلی فن‌آوری مهندسی برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در نیوفاندلند و لابرادور، دوره‌های فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دوره‌‌های مهندسی کامپیوتر را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. دانشجویان همچنین می‌توانند در دوره‌‌های علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار با بسیاری از گزینه‌های میان‌رشته‌ای تحصیل کنند. کالج آتلانتیک شمالی، دوره‌های مرتبط با سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه را برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در نیوفاندلند و لابرادور، دوره‌‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند؟

دانشگاه مموریال نیوفاندلند و کالج آتلانتیک شمالی، هر دو دوره‌ی تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند- به‌ترتیب یک دوره‌ی کارشناسی پرستاری و یک دیپلم در برنامه‌ی پرستاری عملی.

چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در نیوفاندلند و لابرادور چیست؟

همچون بیشتر نقاط کانادا، بخش بهداشت و درمان و کمک‌های اجتماعی، یکی از کارفرمایان اصلی در این استان است و رشد اشتغال در این بخش، بین سپتامبر 2015 تا سپتامبر 2016 قابل‌توجه بوده است. کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی، به‌شکل سنتی از صنایع قوی در نیوفاندلند و لابرادور هستند و بسیاری از فارغ‌التحصیلان، پس از پیگیری دوره‌‌های تحصیلی تخصصی در استان، وارد این بخش می‌شوند.




آب و هوا در نیوفاندلند و لابرادور چگونه است؟

نیوفاندلند و لابرادور بدلیل آب و هوای دریایی، در طول سال از دمای مطبوعی برخوردار است. تابستان‌ها دما به کمتر از 20 درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد و در زمستان، دما حدود صفر درجه‌ی سانتی‌گراد است.

تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور چه مزایایی دارد؟

موسسات تحصیلات تکمیلی نیوفاندلند و لابرادور، دارای کمترین هزینه‌ی تحصیل برای دانشجویان خارجی در کانادا هستند. برای دانشجویان علاقه‌مند به تجارت، مشاغل دریایی و منابع طبیعی، دوره‌‌های تخصصی و اقتصاد محلی نیوفاندلند و لابرادور می‌تواند مناسب باشد.

بزرگترین شهرهای نیوفاندلند و لابرادور کدام شهرها هستند؟

تقریباً تمام جمعیت استان در جزیره‌ی نیوفاندلند زندگی می‌کنند. مرکز استان، شهر St. John’s (که نباید با شهر Saint John در استان نیوبرانزویک اشتباه گرفته شود)، بزرگترین شهر استان است و تقریباً 215000 نفر در آن ساکن هستند. پردیس اصلی دانشگاه مموریال نیوفاندلند و موسسه‌ی دریایی، هر دو در سنت جان واقع شده‌اند. این استان دو شهر دیگر هم دارد، کرنر بروک و مونت پرل، اگرچه بزرگترین شهر این جزیره، Conception Bay South، جمعیت بیشتری نسبت به هر دو شهر دارد. یکی از پردیس‌های کالج آتلانتیک شمالی در Corner Brook واقع شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: