هرآنچه برای ریدینگ PTE باید بدانید

هرآنچه برای ریدینگ PTE باید بدانید

مشخصات بخش ریدینگ آزمون PTE، شامل متن‌ها و سوالاتی است که براساس مهارت‌های ریدینگ شما تنظیم شده است. این بخش، دارای زمان است و قبل از پاسخ به هر سوال، باید دستورالعمل‌ها را بادقت بخوانید. هشدار: این بخش، 35-32 دقیقه به شما اختصاص می‌دهد. لطفاً تایمر روی صفحه را بررسی کنید. این بستگی به شما دارد که در محدودیت زمانی مشخص، تمام بخش‌ها را مدیریت کنید. به عبارت دیگر، پاسخ به سوالات، دارای 'محدودیت زمانی' نیست، بلکه کل بخش چنین است.

بررسی اجمالی ریدینگ پی تی ای

بررسی اجمالی بخش ریدینگ پی تی ای
نام سوالتسکتعداد سوالاتطول متننمرهمهارت‌های ارزیابی‌شده
Multiple choice, choose single answer
فقط یک پاسخ از پاسخ‌های داده شده صحیح است. پس از خواندن متن، گزینه‌ی صحیح را انتخاب کنید.3-2متن تا 110 کلمهدرست/نادرستریدینگ
Multiple choice, choose multiple answersبیش از یک پاسخ از پاسخ‌های داده شده صحیح است. پس از خواندن متن، گزینه‌های صحیح را انتخاب کنید.3-2متن تا 300 کلمهنمره‌دهی نسبی (برای هر پاسخ صحیح. برای گزینه‌ی نادرست انتخاب شده، نمره کسر می‌شود)ریدینگ
Reorder paragraphsدر سمت چپ، چند جمله یا پاراگراف به‌شکل تصادفی قرار گرفته‌اند. آن‌ها را به‌ترتیب صحیح Drag کنید و در ‌سمت راست، قرار دهید.3-2متن تا 150 کلمهنمره‌دهی نسبی (برای هر جفت درست مرتب شده)ریدینگ
Reading Fill in the blanksمتنی که در صفحه ظاهر می‌شود، دارای چند جای خالی است. در زیر متن، شما کلمات مختلفی دارید. کلماتی را که فکر می‌کنید درست است، Drag کنید و در جای خالی قرار دهید.5-4متن تا حداکثر 80 کلمهنمره‌ی نسبی (برای هر جای خالی که درست پُر شده است)ریدینگ
Reading and writing Fill in the blanksاز یک جعبه‌ی کشویی، کلمه‌ی صحیحی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید جواب صحیح جمله در جای خالی باشد.6-5متن تا 300 کلمهنمره‌دهی نسبی (برای هر جای خالی که درست پُر شده)ریدینگ و رایتینگ

Multiple-choice question, single answer در آزمون ریدینگ پی تی ای

مشخصات: یک متن به شما ارائه می‌شود و شما باید متن را بادقت بخوانید. پایین متن، سوالی با چندین گزینه وجود دارد. شما باید (با کلیک کردن) فقط یک گزینه را انتخاب کنید که فکر می‌کنید جواب درست آن سوال است.

طول متن چقدر است؟ متن می‌تواند تا 110 کلمه باشد

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ از طریق مهارت‌های ریدینگ.

نکته: ابتدا سوال را بخوانید تا بدانید باید روی چه چیزی تمرکز کنید. پس از نگاهی گذرا به سوال و گزینه‌ها، شروع به خواندن متن کنید. فقط گزینه‌ای را انتخاب کنید که فکر می‌کنید درست است.

هشدار: به طور متوسط، نباید بیش از 2 دقیقه برای هر سوال صرف کنید.




Multiple-choice, multiple answers در آزمون ریدینگ پی تی ای

مشخصات: یک متن به شما ارائه می‌شود و شما باید متن را بادقت بخوانید. پایین متن، سوالی با چندین گزینه وجود دارد. شما باید (با کلیک کردن) بیش از یک گزینه را که فکر می‌کنید پاسخ‌های درست به آن سوال است، انتخاب کنید.

طول متن چقدر است؟ متن می‌تواند تا 300 کلمه باشد

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ از طریق مهارت‌های ریدینگ.

نکته: ابتدا سوال را بخوانید تا بدانید باید روی چه چیزی تمرکز کنید. پس از نگاهی گذرا به سوال و گزینه‌ها، شروع به خواندن متن کنید. بیش از یک گزینه را که فکر می‌کنید درست است، انتخاب کنید.

هشدار: به طور متوسط، نباید بیش از 2 دقیقه برای هر سوال صرف کنید.

Re-order paragraphs در آزمون ریدینگ پی تی ای

مشخصات: چند پاراگراف به‌شکل تصادفی در سمت چپ و یک فضای خالی در سمت راست به شما داده می‌شود. شما باید پاراگراف‌ها را از سمت چپ بکشید و آن‌ها را به‌ترتیب در فضای خالی سمت راست قرار دهید.

طول متن چقدر است؟ متن می‌تواند تا 150 کلمه باشد.

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ از طریق مهارت‌های ریدینگ.

نکته: تمام پاراگراف‌ها را بادقت بخوانید. در کل، پاراگراف‌های دارای پیونددهنده و قید، در پاراگراف نخست نمی‌آیند. اگر در پاراگراف‌های‌تان کلمه‌ی «سال‌ها» ذکر شده باشد، ترتیب زمانی می‌تواند به شما در تنظیم‌بندی‌های صحیح کمک کند.

Reading-fill in the blanks در آزمون ریدینگ پی تی ای

مشخصات: بر روی صفحه‌ی شما، یک متن یا یک پاراگراف (پاراگراف‌ها) با چندین جای خالی وجود دارد. درست زیر متن، چندین کلمه به شما ارائه خواهد شد. شما باید کلمه‌ی مناسب را در جای خالی مناسب خود قرار دهید. برای هر کلمه‌ی درست قرار داده شده، نمره کسب خواهید کرد.

طول متن چقدر است؟ متن می‌تواند تا 80 کلمه باشد

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ از طریق مهارت‌های ریدینگ.

نکته: سعی کنید کل جمله‌ای را که جای خالی دارد، درک کنید. بررسی کنید و ببینید آیا جای خالی به اسم نیاز دارد یا فعل یا صفت. متناسب با آن، کلمات را انتخاب کنید.

Reading and writing-fill in the blanks در آزمون ریدینگ پی تی ای

مشخصات: بر روی صفحه‌ی شما، یک متن یا یک پاراگراف (پاراگراف‌هایی) با چندین جای خالی ظاهر می‌شود. هر جای خالی یک گزینه‌ی کشویی دارد که با چندین کلمه پُر شده است. شما باید کلمه‌ای را انتخاب کنید که فکر می‌کنید درست است.

طول متن چقدر است؟ متن می‌تواند تا 300 کلمه باشد

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ از طریق مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ.

نکته: شما باید تمرین خوبی در ریدینگ داشته باشید، زیرا کارتان را آسان می‌سازد. این سوال همچنین به تسلط مناسب بر واژگان نیز نیاز دارد، زیرا بسیاری از اوقات، کلمات مترادف هم هستند و شما نیاز به دانش بالایی دارید که کدام کلمه برای جای خالی بهتر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter