مشاوره رایگان 02145328

آزمون PTE چیست؟

موسسه تخصصی زبان زنگنه
آزمون PTE چیست؟ آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE یکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. این آزمون را سازمان PEARSON که ناشر انتشارات Longman می باشد برگذار کرده و علاقه مندانی که به دنبال تحصیل در کشور های مختلف و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند می توانند از این آزمون استفاده کنند. این آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوتر و اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی  زبان از جمله Speaking ,Reading ,Listening و Writing ارزیابی شده و نمره آن از 90 محاسبه می شود. در این آزمون علاوه بر چهار مهارت اصلی به مهارت های دیگر نیز نمره داده می شود از جمله :‌

grammar, oral fluency, pronunciation, spelling ,vocabulary, written discourse

البته باید بدانید که برای ادامه تحصیل تمامی دانشگاه های دنیا این مدرک را مثل تافل و آیلتس قبول ندارند و حتی بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است برای بعضی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خاص این مدرک را قبول کنند. یکی از دلایل محبوبیت این آزمون در بین زبان آموزان این است که این آزمون ساده تر از آزمون آیلتس و تافل می باشد و طبق آخرین اخبار، اداره مهاجرت کانادا IRCC برای مهاجرت کاری آزمون پی تی ای را قبول دارد.

 چنانچه شما تمایل دارید که به استرالیا مهاجرت کنید و نیازمند کسب نمره 7 در هر چهار مهارت می باشید می توانید به جای آیلتس در آزمون PTE شرکت کنید. پیرسون (Pearson)، مجری و برگزارکننده ی آزمون PTE اعلام کرده است که سطح نمره دهی آزمون و تطبیق نمراتش با آیلتس را تغییر داده است و این تغییرات را به سازمان مهاجرت کشور های انگلیس، نیوزیلند و استرالیا نیز اعلام کرده است. طبق این تغییرات برای کسانی که نمره هایی برابر 6.5 آیلتس و کمتر می خواهند، اوضاع بهتر شده است و برای افرادی که نمره های 7 و 8 آیلتس برای استفاده امتیازهای مهاجرتی را میخواستند، شرایط سخت تر شده است، زیرا:

  • در گذشته برای اخد 10 امتیاز مهاجرتی باید نمره 65 پی تی ای که برابر با 7 آیلتس بود را اخذ می کردند، اما در حال حاضر لازم است نمره ی 66 را کسب نمایند.
  • در گذشته برای اخد  20 امتیاز مهاجرتی نمره 79 پی تی ای که برابر با 8 آیلتس بود را برای کسب می کردند، اما در حال حاضر نمره ی 84 لازم است.

اهمیت این قضیه بیشتر در مهارت Writing میاشد چون با توجه به داوطلبان زیادی که در آزمون آیلتس شرکت کرده اند کسب نمره 7 در مهارت رایتینگ آیلتس به شدت سخت بوده و معمولا افراد مجبور به شرکت در آزمون آیلتس به دفعات می باشند. این آزمون در هر هفته برگزار می شود ولی در کشور ما هیچ مرکزیاین آزمون را برگزار نکرده و شما برای شرکت در این آزمون می بایست به کشورها همسایه از جمله ترکیه، دبی  سفر کرده و در آزمون شرکت نمایید. از لحاظ هزینه ای ثبت نام آزمون در کشور ترکیه ارزان تر از دبی می باشد.

فرمت آزمون PTE

فرمت کلی آزمون PTE به شکل زیر است:

بخش اول Speaking & Writing آزمون پی تی ای

 77 تا 93 دقیقه زمان برای این قسمت لازم است و شامل موارد زیر است:

  • معرفی شخصی
  • خواندن بلند Read Aloud
  • تکرار جمله 
  • توصیف تصویر
  • تکرار یک lecture
  • جواب به سوالات کوتاه
  • خلاصه کردن متن ( یک جمله )
  • خلاصه کردن متن ( یک پاراگراف )
  • مقاله ( 20 دقیقه )

بخش دوم Reading آزمون پی تی ای

 31 تا 40 دقیقه زمان برای 

  • سوالات چند گزینه ای
  • چیدن پاراگراف ها
  • پر کردن جاهای خالی

( 10 دقیقه برای استراحت به صورت اختیاری )




بخش سوم Listening آزمون پی تی ای

 45 تا 57 دقیقه برای:

خلاصه کردن یک بخش Speaking

  • سوالات چند گزینه ای
  • پر کردن جای خالی
  • مشخص کردن ( highlight ) کردن خلاصه درست
  • مشخص کردن کلمات ناردست

یکی دیگر از ویژگیهای این آزمون این است که نمره شما 5 روز بعد از انجام آزمون در وب سایت Pearson قابل مشاهده است و شما می توانید بعد از آن بلافاصله در صورت نیاز مجددا ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کنید. در زیر یک نمونه از کارنامه PTE برای شما قرار داده شده است.


مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-20

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-21

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-21

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...