10 کلمه ی جدید انگلیسی در سال 2021

10 کلمه ی جدید انگلیسی در سال 2021

سالانه صدها کلمه‌ی جدید به فرهنگ لغت اضافه می‌شود و غالباً تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدامیک از آن‌ها به فرهنگ لغت اضافه شوند، ماه‌ها طول می‌کشد. با شروع همه‌گیری بیماری کرونا، بسیاری از واژه‌هایی که هرگز نشنیده بودیم، ناگهان به بخشی از واژگان روزمره‌ی ما تبدیل شدند- کلماتی همچون 'furlough'، 'stay at home order' و COVID-19 را در نظر بگیرید (که در ماه فوریه ایجاد شدند). در نتیجه، فرهنگ‌های لغت برای افزودن واژگان جدید به کمک ما شتافتند تا بتوانیم 'شرایط جدید' خود را تعریف کنیم. خُب، کلماتی که سال گذشته اضافه شده‌اند، کدام کلمات هستند؟ بیایید این 10 کلمه‌ی جدید را که برای سال 2021 به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، بررسی کنیم:

Adulting

تعریف: عمل بزرگ شدن یا عمل کردن به‌عنوان بزرگسال

در دسامبر، دیکشنری انگلیسی آکسفورد کلمه‌ی 'Adulting' را به مجموعه‌ی واژگان خود اضافه کرد. جوانان اغلب هنگام صحبت در مورد کارهایی که برای زندگی روزمره، انجام آن‌ها‌ ضروری است- مانند پخت وعده‌های غذایی، خرید بیمه یا پرداخت مالیات- از این کلمه استفاده می‌کنند.

روش استفاده:

My roommates and I are adulting during lockdown. We clean the whole house every Saturday!

Awe walk

تعریف: قدم زدن در بیرون و تلاش برای دیدن چیزهای اطراف خود

'Awe walk' هنوز به فرهنگ لغت کمبریج اضافه نشده است- اما آن‌ها متوجه شده‌اند که از این کلمه، زیاد استفاده شده است. کلمه‌ی 'Awe' به‌معنای احساس احترام است. بنابراین، وقتی کسی می‌گوید که با Awe پیاده‌روی می‌کند، این بدان معناست که او متوجه همه‌ی چیزهای کوچک اطراف خود می‌شود- و از آن حس خوبی دارد.

این کلمه توسط نویسندگان یک مطالعه‌ی روانشناسی اخیر ابداع شده که نشان می‌دهد افراد مسنی که با احساس احترام پیاده‌روی می‌کنند، با گذشت زمان، احساس مثبت‌تر و استرس کمتری دارند.

روش استفاده:

Today on our awe walk we noticed a tree we’d never seen before.

Contactless

تعریف: عدم نیاز به تماس فیزیکی یا تعامل با مردم

تحویل غیرفیزیکی 'Contactless'، سال گذشته به گزینه‌ی محبوب خریداران تبدیل شد. افرادی که تحویل غیرفیزیکی را انتخاب می‌کنند، مواد غذایی و مایحتاج خود را درب منزل تحویل می‌گیرند و برای دریافت آن‌ها، مجبور نیستند از خانه بیرون بروند. دیکشنری Merriam-Webster، این واژه را در ماه آوریل، درست در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، به فرهنگ لغت خود اضافه كرد.

روش استفاده:

Our family started to shop at a new grocery store, because we wanted the option to have contactless delivery.

Doomscrolling

تعریف: خواندن اخبار در شبکه‌های اجتماعی و انتظار اینکه اخبار بد باشد- به‌حدی بد که وسواس شما برای دیدن اخبار به‌روز بیشتر می‌شود.

Dictionary.com در تابستان گذشته، واژه‌ی 'Doomscrolling' را به فرهنگ لغت خود اضافه کرد. و همه‌ی ما نیز آن را اضافه کردیم. Doomscrolling زمانی است که وسواس به شنیدن اخبار بد پیدا می‌کنید. این کلمه، ترکیبی از اسم 'Doom' و فعل 'Scroll' است- و سال گذشته توسط روزنامه‌نگار کارن هو ابداع و محبوب شد.

روش استفاده:

I was doomscrolling on Twitter today while reading about Covid-19 cases. I think it’s why I feel so anxious now.




PPE

تعریف: مخفف وسایل حفاظت شخصی

بسیاری از ما برای اولین بار کلمه‌ی 'PPE' را در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا شنیدیم و این کلمه توسط دیکشنری Merriam-Webster در ماه آوریل گذشته به فرهنگ لغت اضافه شد. PPE مخفف تجهیزات حفاظت شخصی است که مردم برای محافظت از خود در برابر خطر می‌پوشند. ماسک، دستکش، محافظ صورت و عینک، همگی نمونه‌هایی از PPE هستند.

روش استفاده:

Many healthcare professionals and essential workers still do not have access to PPE.

Quarenteen

تعریف: یک نوجوان در طول بیماری همه‌گیر COVID-19

آیا شما یک 'Quarenteen' را می‌شناسید؟ این واژه‌ی دیگری است که توسط دیکشنری کمبریج ابداع شده است - اما هنوز کاملاً به آن اضافه نشده است. اگر اضافه شود، Quarenteen یک کلمه‌ی هم‌آوا برای کلمه‌ی 'Quarantine' خواهد بود. این کلمه همچنین اسم مرکبی متشکل از کلمات 'Quarantine' و 'Teenage' خواهد بود.

روش استفاده:

My sister is a quarenteen and spends a lot of time on TikTok.

Thirsty

تعریف: داشتن نیاز به مورد توجه یا تائید قرار گرفتن

می‌دانیم که به چه‌چیزی فکر می‌کنید: آیا کلمه‌ی Thirsty به‌معنای نیاز به نوشیدن نیست؟ خُب، دیکشنری Merriam-Webster، سال گذشته تعریف جدیدی به این کلمه اضافه کرد: داشتن نیاز به مورد توجه یا تائید قرار گرفتن، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی. Thirsty غیررسمی است و بیشتر توسط جوانان استفاده می‌شود.

روش استفاده:

My brother is thirsty. He posts so many photos of our dog

Truthiness

تعریف: چیزی که درست به‌نظر می‌رسد، اما برای پشتیبانی از آن، شواهدی وجود ندارد

کلمه 'Truthiness' پس از صحبت کمدین آمریکایی استیون کولبرت در سال 2005 در برنامه‌ی خود با عنوان The Colbert Report، شایع شد. این واژه قرار بود یک شوخی باشد، اما بسیاری از دیکشنری‌ها الان این کلمه را وارد مجموعه‌ی واژگانی خود کرده‌اند- از جمله دیکشنری Merriam-Webster. با وجود اطلاعات زیادی که در حال حاضر وجود دارد، ما فکر می‌کنیم این کلمه‌ی مناسبی برای سال 2021 است.

روش استفاده:

In this class, you can’t speak truthiness and expect to get away with it.g

Unconscious bias

تعریف: تعصب ناخودآگاه نسبت به افرادی از یک نژاد، جنس یا گروه خاص

'Unconscious bias' اصطلاحی منفی است که سال گذشته به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اضافه شد. همه‌ی افراد نسبت به گروه‌های دیگر باورهای ناخودآگاهی دارند و این باورها باعث می‌شود که آن‌ها نسبت به دیگران، تبعیض قائل شوند. تعصب آگاهانه نیز وجود دارد. وقتی افراد آگاهانه مغرضانه رفتار می‌کنند، تبعیض آن‌ها عمدی است.

روش استفاده:

In 2021, I hope more workplaces will address their conscious and unconscious bias.

WFH

تعریف: مخفف کار از خانه

کلمه‌ی 'WFH' در آوریل گذشته به دیکشنری Merriam-Webster اضافه شد- خُب، چون بسیاری از مردم WFH بودند! اگر امسال برای یک شرکت یا نهاد در یک کشور انگلیسی‌زبان کار می‌کنید، این کلمه‌ی مهمی است که باید از وجود آن آگاه باشید.

روش استفاده:

My co-workers say they’re WFH on Slack every day.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

نوشتن یک رزومه موفق یکی ازچالش های دشوار در پیدا کردن شغل می باشد. اکثر کارفرمایان فقط با چند ثانیه نگاه گذرا بر روی رزومه نظر مثبت و یا منفی خود را ارائه می دهند. در این مقاله سعی شده است که شما را با ۹ روش موثر برای نوشتن رزومه آشنا کنیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter