گرامر: حال استمراری Present Continuous

گرامر:  حال استمراری Present Continuous

خب سلامی دوباره دوستان!

امروز میخوام دقیقا همونطور که Present Simple رو راجع بهش صحبت کردیم حالا بریم سراغ Tense های دیگه. امروز نوبت Present Continuous  هستش! باز هم خالی از لطف نیست که اشاره کنم به این نکته که وقتی شما میگین حال استمراری به این معنا نیست که ما فقط داریم راجع به زمان حال صحبت میکنیم. اینو یادتون نره!

خب حالا اولین کاربرد Present Continuous چیه؟

اولین کاربرد این tense اینه که راجع به اتفاقاتی که همین الان در حال رخ دادن هستن صحبت میکنه، مثال:

  • As of now, I am sitting and typing for you guys.
  • My car is running out of gas.

البته بگم که نیازی نیست حتما در همین ثانیه (مثل نمونه ها بالا) در حال اتفاق افتادن باشند، برای اتفاقاتی که شروع شدن و انگار یه پروسه در حال اجرا هستند هم میشه براشون Present Continuous استفاده کرد. مثلا اگه دوستتون اومد ازتون پرسید این روزا چیکارا میکنید؟ به مثال پایین یه نگاه بندازیم:

  • What are you doing these days?
  • Well, I am going to English classes 3 times a week.




چون یه شرایط موقتی و در طول هفته در حال اجرا بود، میشد از Present Continuous استفاده کرد. حالا اگه براتون سواله که آیا میشه اینجا Present Simple هم استفاده کرد میشه گفت بله کاملا! هیچ ایرادی نداره. بعضی وقتا هم میشه از این Tense برای شکایت کردن یا نشون دادن عصبانیت وقتی که میبینید یه چیزی خیلی بیشتر از حد انتظار اتفاق میافته استفاده کرد، مثالاشو ببینید:

  • My dad is always saying I don’t do my homework.
  • He is constantly talking about how well they were.

برای تاکید بیشتر میتونید از قید هایی مثل Always ،constantly و قید هایی مثل اینا استفاده کنید. حالا بریم سراغ کاربرد های سطح بالاتر Present Continuous! اولین نمونه استفاده ازش تو آینده است، یعنی میشه بعضی جاها(البته نه همه جا) جای Be going to بیاریمش. پس یعنی همون اتفاقات آینده که تقریبا از رخ دادنشون مطمئنیم. یه نگاه به مثال ها بندازیم؟

  • Are you seeing the doctor again this weekend?
  • I am not inviting him to the party!

تو مثال های بالا میتونید از Be going to هم استفاده کنید. و کاربرد اخر هم مثل Present Simple استفاده توی تعریف کردن داستاناست. یه نگاه به این مثال ها بندازیم متوجه میشیم:

The man is playing basketball when a buffalo attacks him from behind.

این باعث میشه شما حس کنید که اتفاقات الان در حال رخ دادن هستن. معمولا برای توصیف رخداد های اصلی از حال ساده ولی برای نشون دادن اتفاقاتی استمرار داشتن از Present Continuous استفاده میکنیم. اینم از یه مقاله ی خلاصه و مفید، امیدوارم که کمکتون کرده باشه!

تا مقاله ای دیگر ...

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

نوشتن یک رزومه موفق یکی ازچالش های دشوار در پیدا کردن شغل می باشد. اکثر کارفرمایان فقط با چند ثانیه نگاه گذرا بر روی رزومه نظر مثبت و یا منفی خود را ارائه می دهند. در این مقاله سعی شده است که شما را با ۹ روش موثر برای نوشتن رزومه آشنا کنیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter