در آزمونSAT با چه چیزی روبرو می شوید؟

در آزمونSAT با چه چیزی روبرو می شوید؟

در آزمون ریدینگ، دانشجویان با سوالاتی مانند سوالاتی که در یک بحث پُر جنب و جوش، متفکرانه و مبتنی بر شواهد ظاهر می‌شود، روبرو می‌شوند.

این آزمون، درباره‌ی موضوعات روزمره است

آزمون ریدینگ بر روی مهارت‌ها و دانش آموزشی تمرکز می‌کند. مواردی که در دبیرستان آموخته‌اید و مواردی که برای موفقیت در دانشگاه به آن‌ها نیاز دارید. این آزمون در مورد نحوه‌ی پذیرش، فکر کردن و استفاده از اطلاعات است. و شاید ندانید که شما سال‌هاست این کار را انجام می‌دهید. این آزمون با مهارت ‌یادآوری حقایق و تعاریف ارتباطی ندارد. بنابراین، نیازی به استفاده از فلش‌کارت‌ها یا سپری کردن کل شب به مطالعه یا ترفندهای دیگر نخواهید داشت.

حقایق فوری درباره‌ی آزمون ریدینگ

  •   همه‌ی سوالات آزمون ریدینگ، چند گزینه‌ای و براساس متن هستند.
  •   بعضی متن‌ها با متن‌های دیگر جفت هستند.
  •   تصاویر گرافیکی حاوی اطلاعات مانند جداول، نمودارها و چارت‌ها، به‌همراه برخی متن‌ها می‌آیند، اما به هیچ دانش خاص ریاضی نیاز نیست.
  •   دانشی خاص در ارتباط با موضوعات پیشین، هرگز مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.
  •  آزمون ریدینگ، قسمتی از بخش رایتینگ و ریدینگ مبتنی بر شواهد است.

آزمون ریدینگ چگونه است؟

در آزمون ریدینگ، متن‌هایی را می‌خوانید و نمودارهای اطلاعاتی را تفسیر می‌کنید. سپس از آنچه خوانده‌اید، برای پاسخ به سوالات استفاده خواهید کرد.

برخی از سوال‌ها از شما می‌خواهند تا اطلاعات یا ایده‌ای را که مستقیماً در متن یا نمودار بیان شده پیدا کنید. اما همچنین باید سخنان نویسنده و فحوای کلام را نیز درک کنید.

با چه متنی مواجه خواهید شد؟

برای موفقیت در دانشگاه و شغل خود، باید از مهارت‌های ریدینگ در همه‌ی انواع شاخه‌ها استفاده کنید. شما همچنین به این مهارت‌ها در آزمون ریدینگ نیز نیاز دارید. آزمون ریدینگ همیشه شامل:

  •  یک متن از یک اثر کلاسیک یا معاصر ادبیات ایالات متحده‌ی آمریکا یا جهان است.
  •    یک متن یا یک جفت متن از بنیان‌گذاری در یک رشته‌ی خاص در ایالات متحده یا یک متن ازGreat Global Conversation  است. برای مثال، قانون اساسی ایالات متحده یا سخنرانی نلسون ماندلا.
  •   متنی درباره‌ی اقتصاد، روانشناسی، جامعه‌شناسی یا علوم اجتماعی دیگر.
  •   دو متن علمی (یا یک متن و یک جفت متن) که مفاهیم بنیادی و تحولات علوم زمین، زیست‌شناسی، شیمی یا فیزیک را بررسی می‌کند.

آزمون ریدینگ چه‌چیزی را سنجش می‌کند؟

آزمون ریدینگ، طیف وسیعی از مهارت‌های ریدینگ را سنجش می‌کند و مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

تسلط بر شواهد و قرائن موجود در متن

برخی از سوالات، از شما می‌خواهند:

  •    شواهدی را در متن (یا یک جفت متن) پیدا کنید که به بهترین وجه، از پاسخ به سوال قبلی پشتیبانی کند یا پایه‌ای برای نتیجه‌گیری منطقی باشد.
  •   نحوه‌ی استفاده‌ی نویسندگان از شواهد و قرائن را برای اثبات ادعاهای خود مشخص کنید.
  •     بین یک نمودار اطلاعاتی و متنی که با آن جفت شده رابطه برقرار کنید.

کلمات در متن

خیلی از سوالات بر روی کلمات و عبارات مهم و پُرکاربردی تمرکز دارند که در متن‌ها و رشته‌های مختلف پیدا خواهید کرد. این کلمات، کلماتی هستند که مدت‌ها بعد از روز امتحان، در دانشگاه و محل کار نیز استفاده خواهید کرد.

آزمون SAT، بر توانایی شما در موارد زیر تمرکز دارد:

  •  از نشانه‌های موجود در متن استفاده کنید تا بفهمید از کدام معنی یک کلمه یا عبارت استفاده می‌شود.
  •   مشخص کنید انتخاب کلمه‌ی نویسنده چگونه معنی، سبک و لحن را شکل می‌دهد.

تجزیه و تحلیل تاریخ/مطالعات اجتماعی و علوم

آزمون ریدینگ شامل متن‌هایی در شاخه‌های تاریخ، مطالعات اجتماعی و علوم است. از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که شما را مجبور می‌کند مهارت‌های ریدینگ مورد نیاز برای موفقیت در آن موضوعات را داشته باشید. برای مثال، ممکن است در مورد یک آزمایش بخوانید و سپس سوالاتی را ببینید که از شما می‌پرسد:

  •  فرضیه‌ها را بررسی کنید.
  •   داده‌ها را تفسیر کنید.
  •    معانی ضمنی را در نظر بگیرید.

پاسخ‌ها فقط براساس محتوای مستقیم یا ضمنی موجود در متن می‌باشد.

آزمون زبان و رایتینگ

آزمون زبان و رایتینگ SAT ، از شما می‌خواهد ویراستار شوید و متن‌هایی را که مخصوص آزمون نوشته شده، بهبود بخشید- خطاهای عمدی را اصلاح کنید.

این آزمون، درباره‌ی موضوعات روزمره است. در آزمون زبان و رایتینگ، سه کار انجام می‌دهید که افراد هنگام نوشتن و ویرایش، مرتباً انجام می‌دهند:

1.     می‌خوانید.

2.     اشتباهات و نقاط ضعف را پیدا می‌کنید.

3.    آن‌ها را اصلاح و برطرف می‌کنید.

این مهارت‌‌های عملی است که برای تشخیص و اصلاح خطاها، از آن‌ها استفاده می‌کنید- مواردی که در دبیرستان آموخته‌اید و مواردی که برای موفقیت در دانشگاه، به آن نیاز دارید و در آزمون طرح می‌شود.




حقایق فوری درباره‌ی آزمون

  •    همه‌ی سوالات، چند گزینه‌ای و براساس متن هستند.
  •    برخی متن‌ها با تصاویر گرافیکی حاوی اطلاعات مانند جداول، نمودارها و چارت‌ها همراه می‌شوند- اما به هیچ دانش خاص ریاضی، نیاز نیست.
  •   دانشی خاص در ارتباط با موضوعات پیشین، هرگز مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.
  •  آزمون زبان و رایتینگ، قسمتی از بخش رایتینگ و ریدینگ مبتنی بر شواهد و قرائن است.

آزمون زبان و رایتینگ چگونه است؟

برای پاسخ به برخی سوال‌ها، باید یک جمله‌ی خاص را دقیق بررسی کنید. برخی دیگر نیاز به خواندن کل متن و تفسیر یک نمودار تصویری دارند. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود جمله‌ای را انتخاب کنید که سوءتعبیر از یک نمودار علمی را تصحیح کند یا اهمیت داده‌ها را بهتر توضیح دهد.

متن‌هایی که تصحیح می‌کنید، از متن‌های استدلالی تا روایت‌های غیرداستانی متغیّر است و در مورد مشاغل، تاریخ، مطالعات اجتماعی، علوم انسانی و علوم است.

آنچه آزمون زبان و رایتینگ سنجش می‌کند

سوالات مربوط به آزمون رایتینگ و زبان، طیف وسیعی از مهارت‌ها را می‌سنجد.

تسلط بر شواهد و قرائن موجود در متن

این سوالات، از شما می‌خواهند که روش ایجاد اطلاعات و ایده‌ها را بهبود بخشید. برای مثال، ممکن است پاسخی را انتخاب کنید که یک ادعای مبتنی بر استدلال را تقویت یا جزئیات پشتیبانی مربوطه را اضافه کند.

کلمات در متن

برخی از سوالات از شما می‌خواهند تا انتخاب کلمه را بهبود بخشید. شما باید بهترین کلمات را برای استفاده براساس متن پیرامون آن‌ها انتخاب کنید. هدف شما دقیق یا مختصر کردن متن یا بهبود نحو، سبک یا لحن شما خواهد بود.

تجزیه و تحلیل تاریخ/مطالعات اجتماعی و علوم

از شما خواسته می‌شود تا متن‌هایی درباره‌ی موضوعات تاریخی، مطالعات اجتماعی و علوم با نگاه انتقادی بخوانید و تصمیمات ویرایشی بگیرید و آن‌ها را بهبود بخشید.

بیان ایده‌ها

برخی از سوالات، در مورد سازماندهی یک متن و تاثیر آن می‌پرسند. برای مثال، از شما سوال خواهد شد كه كدام كلمات یا تغییرات ساختاری، درک مطلب را بهبود می‌بخشد و چگونه جمله‌ها و پاراگراف‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند.شما می بایست با بیان ایده هایتان متن را بهبهود ببخشید.

قراردادهای استاندارد انگلیسیش

این آزمون در مورد عناصر اصلی رایتینگ است: ساختار جمله، کاربرد و نقطه‌گذاری. از شما خواسته می‌شود تا کلمات، Clauses، جمله‌ها و نقطه‌گذاری‌ها را تغییر دهید. برخی از موضوعات مورد بحث شامل زمان فعل، ساخت موازی، تطابق فعل-فاعل و استفاده از کاما است.

آزمون ریاضی SAT

آزمون ریاضی SAT، با تاکید بر حل مسئله، مُدل‌سازی، استفاده‌ی استراتژیک از ابزارها و استفاده از ساختار جبری، طیف وسیعی از تمرین‌های ریاضی را در بر می‌گیرد. این آزمون درباره‌ی جهان حقیقی است. آزمون SAT به‌جای اینکه شما را در مباحث ریاضی مورد سنجش قرار دهد، از شما می‌خواهد تا از علم ریاضیاتی استفاده کنید که در بیشتر موقعیت‌ها، به آن متکی هستید. سوالات مربوط به آزمون ریاضی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرآیند حل مسئله و مُدل‌سازی شما را در موارد زیر انعکاس دهند.

  •  دوره‌های ریاضی، علوم و علوم اجتماعی دانشگاه
  •   مشاغلی که در اختیار دارید.
  •      زندگی شخصی شما

برای مثال، برای پاسخ به برخی از سوالات، باید از چندین مرحله استفاده کنید،  زیرا در دنیای واقعی برای انجام یک کار، به‌ندرت یک محاسبه‌ی واحد کافی است.

حقایق فوری درباره‌ی آزمون ریاضی SAT

  •  اکثر سوالات ریاضی، چند گزینه‌ای هستند، اما برخی از آن‌ها، از شما می‌خواهند به‌جای انتخاب جواب، خود جواب را بنویسید.
  •  آزمون ریاضی به دو قسمت تقسیم می‌شود: آزمون ریاضی با استفاده از ماشین‌حساب و آزمون ریاضی بدون استفاده از ماشین‌حساب.
  •   بعضی از قسمت‌های آزمون، شامل چندین سوال در مورد یک سناریوی واحد است.

تمرکز

آزمون ریاضی عمیقاً بر روی سه حوزه‌ی ریاضی متمرکز است که بیشترین نقش را در طیف گسترده‌ای از رشته‌های دانشگاهی و مشاغل دارند:

  •     جبر که بر معادلات و سیستم‌های خطی تمرکز دارد.
  •     حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده‌ها که مربوط به سواد کمّی است.
  •     ورود به ریاضیات پیشرفته که دارای سوالاتی است که نیاز به تسلط بر معادلات پیچیده دارد.

آزمون ریاضی همچنین شامل مباحث دیگری در ریاضیات از جمله هندسه و مثلثات است که بیشترین کارایی را برای آمادگی در کالج و مهارت‌های شغلی دارد.

آنچه آزمون ریاضی سنجش می‌کند

تسلط

آزمون ریاضی فرصتی است که نشان دهد شما:

  •    روش‌های ریاضی را به‌صورت انعطاف‌پذیر، دقیق، کارآمد و استراتژیک انجام می‌دهید.
  •  با شناسایی و استفاده از کارآمدترین رویکردهای پاسخ به سوالات، آن‌ها را به‌سرعت حل می‌کنید. این فرایند ممکن است شامل حل مسئله با شناسایی، یافتن میان‌بُرها یا سازماندهی مجدد اطلاعاتی باشد که به شما داده شده است.

درک مفهوم

در این آزمون، شما درک خود را از مفاهیم ریاضی، عملیات و روابط نشان خواهید داد. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود بین ویژگی‌های معادلات خطی، نمودارهای آن‌ها و متن‌های ارائه‌شده، ارتباط برقرار کنید.

کاربردها

این سوالات مرتبط با جهان حقیقی، از شما می‌خواهند تا یک موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید، عناصر اساسی لازم برای حل مسئله را تعیین کنید، آن مسئله را به‌صورت ریاضی نشان دهید و آن را ‌حل کنید.

استفاده از ماشین‌حساب

ماشین‌حساب‌ها ابزارهای مهمی هستند و برای موفقیت در دوره‌ی دبیرستان، باید بدانید که چگونه و چه‌وقت از آن‌ها استفاده کنید. در بخش ریاضی با استفاده از ماشین‌حساب آزمون، می‌توانید روی مُدل‌سازی و استدلال‌های پیچیده تمرکز کنید، زیرا ماشین‌حساب شما می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند.

با این حال، ماشین‌حساب مانند هر ابزاری، فقط به‌هوشمندی شخصی است که از آن استفاده می‌کند. آزمون ریاضی شامل چند سوال است که در آن بهتر است از ماشین‌حساب استفاده نکنید، حتی اگر این اجازه را دارید. در این موارد، داوطلبانی که از ساختار یا توانایی استدلال خود استفاده می‌کنند، احتمالاً قبل از دانشجویانی که از ماشین‌حساب استفاده می‌کنند، به نقطه‌ی ‌پایان امتحان می‌رسند.

بخش ریاضی بدون ماشین‌حساب آزمون، ارزیابی تسلط شما را در ریاضیات و درک شما از برخی مفاهیم ریاضی را ساده می‌سازد.

سوالات Grid-In

اگرچه بیشتر سوالات آزمون ریاضی چند گزینه‌ای است، اما 22 درصد سوالات، به پاسخ‌هایی نیاز دارند که خود داوطلب باید ایجاد کند که به سوالات Grid-in معروف هستند. به‌جای انتخاب پاسخ صحیح از بین فهرستی از گزینه‌ها، باید مسائل را حل کنید و پاسخ‌های خود را در بخش‌های شبکه مانند مشخص در پاسخ‌نامه وارد کنید.

پاسخ‌های سوالات Grid-In

  •   در هر ستون، روی بیش از یک دایره علامت‌گذاری نکنید.
  •    فقط پاسخ‌هایی که با پُر کردن دایره مشخص شده‌اند، نمره می‌گیرند (برای آنچه در باکس‌های واقع در بالای دایره‌ها نوشته شود، نمره‌ای دریافت نمی‌کنید).
  •     مهم نیست که در کدام ستون، پاسخ‌ها را وارد می‌کنید. تا زمانی‌که پاسخ‌ها در نواحی شبکه مانند ثبت شوند، نمره دریافت خواهید کرد.
  •     خانه‌های شبکه مانند می‌توانند فقط دارای چهار رقم اعشار باشند و فقط می‌توانند اعداد مثبت و صفر را در خود جای دهند.
  •    به‌جز سوالاتی که غیر از این را نشان دهند، می‌توان پاسخ‌ها را به‌صورت اعشار یا کسر در نواحی شبکه مانند وارد کرد.
  • کسرهایی مانند   ، نیازی به تقلیل یافتن به کمترین حد خود را ندارند.
  •   همه‌ی اعداد ترکیبی قبل از اینکه در نواحی شبکه مانند ثبت شوند، باید به کسرهای بزرگ‌تر از واحد تبدیل شوند.




Essay آزمون SAT

Essay بازطراحی شده‌ی آزمون SAT، از شما می‌خواهد که از مهارت‌های ریدینگ، تجزیه و تحلیل و رایتینگ استفاده کنید. این آزمون درباره‌ی جهان حقیقی است. Essay آزمون SAT، شباهت زیادی به یک تکلیف رایتینگ در کالج دارد که در آن، از شما خواسته می‌شود متنی را تجزیه و تحلیل کنید. آزمون SAT را با Essay بدهید تا به دانشکده‌ها نشان دهید که آماده‌ی آمدن به دانشگاه و نوشتن هستید.

آنچه انجام خواهید داد

  •   متن را بخوانید.
  •   توضیح دهید که چگونه نویسنده، برای ترغیب مخاطب، بحث خود را شکل می‌دهد.
  •    توضیحات خود را با شواهد و قرائنی از متن، پشتیبانی کنید.

چه‌چیزهایی در این بخش جدید است؟

بخش Essay آزمون SAT، دچار تغییرات کاملی شده است:

  •     اختیاری است، اما برخی موسسات آموزشی، به آن نیاز دارند.
  •    برای تکمیل Essay خود، 50 دقیقه وقت دارید، 25 دقیقه بیشتر از Essay آزمون SAT قدیمی
  •   از شما خواسته نمی‌شود در مورد موضوعی موافق یا مخالف باشید یا در مورد تجربه‌ی شخصی خود بنویسید.

متن Essay

وقتی متن زیر را می‌خوانید، ببینید چگونه [نویسنده] از شواهدی مانند حقایق یا مثال‌ها برای تائید ادعاها استفاده می‌کند.

  •     شواهدی مانند حقایق یا مثال‌ها، برای اثبات ادعاها
  •     استدلال برای توسعه‌ی ایده‌ها و ارتباط ادعاها و شواهد
  •  عناصر شناختی یا اقناعی مانند انتخاب کلمه یا جلب احساسات برای افزودن نیرو و قدرت به ایده‌های بیان‌شده.

Essay بنویسید که در آن توضیح دهید چگونه [نویسنده] استدلالی را شکل می‌دهد تا مخاطب [خود] را متقاعد کند که [ادعای نویسنده] است. در مقاله‌ی خود، چگونگی استفاده‌ی [نویسنده] از یک یا چند ویژگی ذکر شده در بالا (یا ویژگی‌هایی به انتخاب خودتان) برای تقویت منطق و اقناع استدلال [او] را تحلیل کنید. مطمئن باشید که تجزیه و تحلیل شما به مهم‌ترین ویژگی‌های متن متمرکز است. مقاله‌ی شما نباید توضیح دهد که آیا شما با ادعاهای [نویسنده] موافق هستید یا خیر، بلکه باید توضیح دهد که چگونه نویسنده استدلالی را برای ترغیب مخاطب [خود] شکل می‌دهد.

موضوع

بدون توجه به اینکه چه‌زمانی در آزمون SAT با Essay شرکت می‌کنید، می‌توانید روی دیدن یک متن حساب باز کنید، اما متن هر بار متفاوت خواهد بود. همه‌ی متن‌ها در این موارد مشترک هستند:

  •    برای مخاطبان گسترده نوشته شده‌اند.
  •     درباره‌ی یک نکته استدلال می‌کنند.
  •    در مورد موضوعات پیچیده، دیدگاه‌های ظریفی بیان می‌کنند.
  •  برای اثبات ادعاها، از استدلال و شواهد منطقی استفاده می‌کنند.
  •    ایده‌ها، بحث‌ها یا روندهایی را در بخش‌های هنر و علوم یا زندگی مدنی، فرهنگی یا سیاسی را بررسی می‌کنند.
  •   وام‌دار آثار منتشر شده هستند.

تمام اطلاعاتی که برای نوشتن Essay خود نیاز دارید، در متن یا یادداشت‌های مربوط به آن قرار دارد.

Essay آزمونSAT ، چه‌چیزی را سنجش می‌کند؟

Essay آزمونSAT  نشان می‌دهد که شما چقدر متن را به‌خوبی فهمیده‌اید و از آن به‌عنوان پایه‌ای برای یک بحث کاملاً مکتوب و فکری استفاده می‌کنید. دو نفری که به Essay شما نمره می‌دهند، در هر یک از سه بخش زیر، بین 1 تا 4 نمره به Essayتان نمره می‌دهند:

ریدینگ:

 یک Essay موفق نشان می‌دهد که شما متن- تعامل بین ایده‌های اصلی و جزئیات مهم- را درک کرده‌اید. همچنین استفاده‌ی موثر از شواهد و قرائن متنی را نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل

 یک Essay موفق، درک شما را از چگونگی ایجاد استدلال نویسنده در موارد زیر نشان می‌دهد.

  •  بررسی استفاده‌ی نویسنده از شواهد، استدلال‌ها و سایر روش‌های سبکی و اقناعی
  •   پشتیبانی و توسعه‌ی ادعاها با شواهد و قرائن کاملاً انتخابی از متن

رایتینگ

یک Essay موفق متمرکز، سازمان‌یافته و دقیق است و دارای سبک و لحنی مناسب می‌باشد که در ساختار جمله، تنوع دارد و از قراردادهای انگلیسی نوشتاری استاندارد پیروی می‌کند.

چه کسی باید آزمون SAT را با Essay انتخاب کنند؟

اجباری به شرکت در آزمون SAT با Essay نیست، اما اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید برای ثبت‌نام در موسساتی که به آن نیاز دارند، اقدام کنید. ببینید کدام مدارس به SAT Essay نیاز دارند یا آن را توصیه می‌کنند. اگر در ابتدا برای SAT با Essay ثبت‌نام نکرده‌اید، می‌توانید بعداً آن را اضافه کنید.

ارسال نمرات

اگر در آزمون SAT با Essay شرکت کنید، نمرات Essay شما همیشه همراه با سایر نمرات روز امتحان‌‌تان ارسال می‌شود. حتی اگر Score Choice ™ به شما امکان دهد تا انتخاب کنید که نمرات چه‌روزی را به کالج‌ها ارسال کنید، هرگز نمی‌توانید فقط از یک روز آزمون خاص، برخی نمرات را ارسال کنید. برای مثال، شما نمی‌توانید نمرات ریاضی را ارسال کنید، اما نمرات SAT Essay را ارسال نکنید.

یادآوری

 سیاست‌های انتخاب نمره‌ی هر موسسه‌ای را که قصد تحصیل در آن را دارید، بررسی کنید، زیرا بعضی از موسسات، از شما می‌خواهند هر زمان که آزمون SAT را دادید، نمرات را ارسال کنید. اگر این به‌نظر ترسناک می‌آید، به‌یاد داشته باشید که بسیاری از موسسات، بهترین‌ها را از شما می‌خواهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT  چقدر مهم هستند؟

اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT چقدر مهم هستند؟

اسامی در دستور زبان انگلیسی می توانند از نظر قابل شمارش و غیرقابل شمارش بودن، مفرد و جمع بودن، جنسیت و مالکیت مورد بررسی قرار گیرد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter