مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که به آن ویزای اقامت موقت نیز می گویند، مدرکی رسمی است که در پاسپورت شما زده می شود و نشان می دهد شما شرایط لازم برای ورود به کانادا را دارید. ویزای توریستی کانادا را در ایران ویزای مولتیپل نیز می خوانند. یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا، انجام بیومتریک است. بیومتریک شامل ثبت اثرانگشت الکترونیکی شما و عکسی دیجیتال است که در درخواست ویزای شما درج می شود. افسر ویزا می تواند از اثرانگشت برای شناسایی شما استفاده کند، از این رو برای دیگر افراد سخت می شود که هویت شما را جعل کنند و اصلاح اشتباهات را آسان می کند. پلیس مونتید رویال کانادا (Royal Canadian Mounted Police RCMP) اثرانگشت شما را با اثرانگشت های ثبت شده که برای افراد مجرم، پناه جو، اخراج شده از کشور کانادا و اپلیکنت های اقامت موقت است، مقایسه می کند. هر گونه تشابه با اثرانگشت های نام برده به افسر مهاجرت اجازه می دهد درباره ی پرونده شما تصمیم گیری کند.

چه کسانی باید بیومتریک ارائه دهند؟

به طور معمول اگر برای یکی از ویزای های زیر درخواست می دهید باید بیومتریک داشته باشید:

  • ویزای بازدید کننده (ویزای توریستی- visitor visa)
  • اجازه ی کار یا تحصیل
  • اقامت دائم
  • پناه جو
  • تمدید اقامت در کانادا
  • تمدید اجازه ی کار یا تحصیل

چند مورد استثنا هم وجود دارد از جمله: بچه های زیر 14 سال و افراد بالای 79 سال و درخواست دهنده گان سیتیزنشیپ لازم نیست، بیومتریک داشته باشند.

ویزای توریستی کانادا از ویزاهای پرتقاضا به شمار می رود. معمولا ویزای توریستی کانادا به صورت چندبار ورود Multiple (‌که در اصطلاح عامیانه ویزای مولتی کانادا هم گفته می شود) با مدت اعتبار از ۶ ماه تا ۵ سال برای ایرانیان صادر می شود و متقاضی می تواند از هر سال ۶ ماه در خاک این کشور حضور داشته باشد. آب و هوای کشور کانادا به علت مساحت زیاد این کشور بسیار متفاوت است، پاسپورت کانادا از لحاظ قدرت، در بین کشور های جهان در رتبه ی چهارم قرار دارد. عنواین این مقاله به شرح زیر است:

ویزای توریستی کانادا و مدارک مورد نیاز


ویزای توریستی کانادا و تمدید آن


ویزای توریستی کانادا و مدت درخواست


ویزای توریستی کانادا و وقت سفارت کانادا


ویزای توریستی کانادا (با وثیقه یا بدون وثیقه)


ویزای توریستی کانادا و ریجکتی


ویزای توریستی کانادا تضمینی و با گارانتی


ویزای توریستی کانادا و نکات مهم


ویزای توریستی کانادا و مدارک مورد نیاز

  • فرم درخواست ویزای توریستی کانادا به صورت تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار و داشتن حداقل ۱ صفحه ی خالی
  • اسنادی مبنی بر بازگشت شخص متقاضی به کشور خود مانند اسناد مالکیت و نامه هایی مانند اشتغال به کار و اشتغال به تحصیل در ایران
  • پرینت نامه ی بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای مدت ۶ ماه
  • نامه ی سلامت پزشکی با مهر پزشک و عدم ابتلا به بیماری های واگیر دار
  • داشتن دعوت نامه از کانادا (شانس اخذ ویزای متقاضی را بالا می برد.)
  • عکس پاسپورتی ۲ عدد در ابعاد ۴*۳
  • پرینت از بلیط برگشت
  • نامه ی عدم سوء پیشینه فرد متقاضی

تمامی این مدارک باید به ترتیب خواسته شده از سوی دولت کانادا ارائه شود و هرگونه نقص در ارائه ی مدارک یا ارائه ی مدارک جعلی و دارای مشکل سبب رد شدن درخواست متقاضی خواهد شد.

ویزای توریستی کانادا و مدت درخواست

پروسه ی درخواست ویزای کانادا بین ۳ الی ۴ ماه به طول می انجامد. اما این مدت زمان به عوامل گوناگون بستگی دارد. مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید از ۲ الی ۳ ماه قبل از اقدام به سفر به کانادا به سفارت این کشور ارائه شود تا در زمان مورد نظرتان ویزا را اخذ کرده باشید. اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت آنلاین امکان پذیر است. باتوجه به اینکه کشور کانادا در ایران سفارت ندارد، برای کارهای حضوری باید به کشورهای همسایه بروید.

ویزای توریستی کانادا و تمدید آن

برای تمدید ویزای توریستی کانادا به عنوان یک گردشگر، قبل از اتمام تاریخ انقضای ویزا باید اقدام کرد. اطلاع از تاریخ انقضای ویزا فقط در سفارت کشور کانادا امکان پذیر است و فرد برای دانستن و اطلاع از مدت اقامت باید به سفارت مراجعه کند که در صورت به اتمام رسیدن انقضای ویزا، برای تمدید ویزای خود اقدام کند. متقاضی ۳۰ روز قبل از تمام شدن اعتبار ویزا باید جهت تمدید به کنسولگری کانادا مراجعه کند. در صورت تایید شدن تمدید ویزا از سوی دولت کانادا، پرونده ی بازدید به فرد ارائه می شود که در آن پرونده، مدت حضور مجاز و زمان خروج از خاک کانادا توضیح داده خواهد شد که در صورت خارج نشدن فرد پس از اتمام تاریخ اعلام شده، دولت کانادا با فرد خاطی برخورد و و جریمه خواهد شد.

ویزای توریستی کانادا و وقت سفارت کانادا

به دلیل عدم وجود سفارت کانادا در ایران، متقاضیان باید جهت درخواست ویزای توریستی کانادا و سایر ویزا های این کشور، به کشور های مجاور مانند امارات متحده عربی، ترکیه و … مراجعه کنند تا درخواست ویزا، تکمیل فرم های مربوطه و امور انگشت نگاری (بیومتریک) در کنسولگری کانادا در این کشورها انجام شود.

ویزای توریستی کانادا و پروسه اقدام

پروسه ی اقدام برای ویزای توریستی کانادا به این ترتیب است که ابتدا باید مدارک مربوطه و مورد نیاز سفارت طبق ترتیب خواسته شده ارائه شود. درخواست وقت ویزا را باید به صورت آنلاین به ثبت برسانید. سپس امور مربوطه مانند انگشت نگاری ها و پرداخت هزینه ی ویزا را باید انجام دهید (هزینه ای که بابت صدور ویزا پرداخت می شود قابل بازگشت نمی باشد.) در صورت ثبت نام به صورت آنلاین، باید هزینه ی ویزا با Master Card پرداخت شود. پروسه ی صدور ویزای توریستی کانادا بین ۳ الی ۴ ماه می باشد اما در اکثر اوقات در زمان کمتری این ویزا صادر می شود. متقاضی اگر تمام مدارک را به صورت دقیق و کامل ارائه دهد و اگر سابقه ی سفر یکی از کشور های اروپایی عضو اتحادیه ی اروپا-شینگن را داشته باشد، شانس او برای اخذ این ویزا بسیار بیشتر است. بعد از ارائه ی مدارک باید منتظر جواب سفارت بمانید تا پاسخ درخواست شما را مبنی بر صدور ویزا یا عدم صدور ویزا ارسال شود.


ویزای توریستی کانادا (با وثیقه یا بدون وثیقه)

افرادی که قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا را دارند برای اینکه شانس خود را برای اخذ این ویزا بالا ببرند، می توانند دعوت نامه ای از سوی اقوام یا بستگان خود در کانادا دریافت کنند. دعوتنامه فقط از سوی کسانی که به صورت قانونی در این کشور باشند و یا مقیم این کشور باشند قابل قبول است. به طور کلی منظور از ویزای توریستی کانادا با وثیقه یا بدون وثیقه این است که فرد دعوت نامه ی معتبر از سوی شخص یا موسسه و شرکتی از کانادا داشته باشد، اگر متقاضی نتواند این دعوتنامه را ارائه دهد، موسسات مهاجرتی وجود دارند که در ازای وثیقه یا ضمانت دعوت نامه ای را برای فرد صادر می کنند. به این صورت که فرد در مقابل دعوت نامه ی صادر شده مبلغی را به عنوان وثیقه قرار می دهد و پس از بازگشت به ایران میتواند وثیقه ی خود را دریافت کند. توضیح بیشتر آنکه این وثیقه به این دلیل است که قصد متقاضی از این سفر فقط برای گردش و بازدید بوده و به منظور پناهجو شدن در کانادا و عدم بازگشت به وطن خود صورت نگرفته است، شما با ارائه وثیقه دلیلی خواهید داشت، که به ایران بازگردید.

ویزای توریستی کانادا و ریجکتی

  •  ریجکت شدن یا رد شدن درخواست ویزا از سوی دولت کانادا دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، مانند:
  • ارائه ندادن تمکن مالی مورد نیاز
  • مشخص نبودن هدف سفر
  • ارائه ی ناقص مدارک و یا مدارک دست کاری شده و جعلی و یا ارائه ی مدارکی که اعتبار آنها به اتمام رسیده است.
  • اگر متقاضی در سفرهای قبلی بیشتر از تاریخ انقضای ویزا در آن کشور مانده باشد.
  • نداشتن بیمه مسافرتی
  • نداشتن سابقه ی سفر به حوزه ی شینگن و … می تواند دلایلی مبنی بر ریجکت شدن ویزا از سوی دولت کانادا باشد.

ویزای توریستی کانادا تضمینی و با گارانتی

برای اخذ ویزای توریستی کانادا و یا هر نوع ویزای دیگر برای هر کشوری هیچ تضمین و گارانتی وجود ندارد. یعنی نمی توان به طور قطعی در مورد اخذ ویزا با قطعیت صحبت کرد، اگر مدارک و شرایط لازم را فراهم کرده اید شانس اخذ ویزا بسیار بالاتر می رود. از مدارکی که سبب بالا رفتن شانس اخذ ویزای توریستی کانادا می شود، می توان به داشتن دعوت نامه ی معتبر از سوی یک تبعه یا مقیم دائم کشور کانادا اشاره کرد. افرادی که دعوت نامه معتبر ندارند به احتمال زیاد پرونده ی آنها ریجکت خواهد شد.

ویزای توریستی کانادا و نکات مهم

ویزای توریستی کانادا نکاتی دارد که همه ی متقاضیان این نوع ویزا باید از آن اطلاع داشته باشند. متقاضیان درخواست انواع ویزاهای کشور کانادا به دلیل نبود سفارت کانادا در ایران، باید به کشورهای مجاور مانند امارات و یا ترکیه مراجعه کنند و درخواست خود و انجام امور اداری را در آن کشور بگذرانند. نکات مهم در خصوص ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • ارائه ی دعوت نامه رسمی از سوی کشور کانادا برای ویزای توریستی کانادا الزامی است.
  • داشتن سابقه ی سفر به کشور های حوزه ی شینگن و یا کشورهای مانند استرالیا، انگلستان و نیوزلند میتواند شانس اخذ ویزا را بالا ببرد.
  • ارائه ی پرینت از حساب بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای مدت حضور در کانادا از مهمترین نکات است.
  • ارائه ی مدارک با ترتیب خواسته شده به صورت کامل و بدون نقص میتواند روند ویزا را تسریع بخشد.
  • ویزای توریستی کانادا ( ویزای مولتی) برای ایرانیان به مدت ۵ سال اعتبار دارد که در هر سال اجازه ی اقامت ۶ ماهه در خاک کانادا را دارید.

این ویزا قابلیت تبدیل به ویزای بلند مدت را ندارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدن کوه یخی در نیوفاندلند و لابرادور (Iceberg)
دیدن کوه یخی در نیوفاندلند و لابرادور (Iceberg)

گسترده آب هایی که از ساحل Labrador تا شمال شرقی جزیره Newfoundland امتداد دارد به Iceberg Alley مشهور است، و یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای دیدن غول‌های باستانی است که به آرامی به سمت جنوب در حرکت هستند. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول

ما ۱۵ مورد از بهترین موزه های کانادا را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با موزه های کانادا-بخش دوم
آشنایی با موزه های کانادا-بخش دوم

ما ۱۵ مورد از بهترین موزه های کانادا را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: