مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته فیزیوتراپی در کانادا

رشته فیزیوتراپی در کانادا

 کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید. برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است. در این مقاله شرایط تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی در کانادا در سال 2020 را بررسی می کنیم.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته ی فیزیوتراپی در دانشگاه های کانادا

دانشجویان بین المللی که می خواهند در رشته ی فیزیونراپی در کانادا تحصیل کنند، باید بدانند که مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله می باشد. متقاضیان در طول این دوره با مفاهیمی مانند: تصمیم گیری بالینی، علوم پایه، ورزش و علوم حرکتی، عمل بالینی و تحقیقات توانبخشی آشنا خواهند شد، علاوه بر دوره های تئوری دانشجو باید به مدت 1080 ساعت تمرینات بالینی را بگذراند. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا ایتدا باید از دانشگاهی در کانادا با ارائه مدارک مشخص پذیرش بگیرند، تعدادی از این مدارک عبارتند از:

  • مدرک زبان معتبر (آیلتس/تافل/پی تی ای)
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات (ترجمه ی مدارک)
  • انگیزه نامه
  • معرفی نامه از اساتید
  • پرداخت اپلیکیشن فی




مدارک لازم جهت اخذ ویزای کانادا رشته ی فیزیوتراپی

بعد از اینکه توانستید از دانشگاه پذیرش بگیرید، باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در رشته ی فیزیوتراپی اقدام کنید، مدارکی که برای اخذ ویزا به آنها احتیاج دارید عبارتند از:

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

بدون شک هزینه ی تحصیل و زندگی دو فاکتور بسیار مهم برای تحصیل در کانادا و رشته ی فیزیوتراپی است، هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 11370$ (دلار کانادا) می باشد، این مبلغ برای هزینه یک سال کامل (حتی ترم تابستانی) می باشد. متقاضیان باید هزینه های جانبی را نیز در نظر بگیرند، میزان هزینه های جانبی در این کشور 1685$ (دلار) در ماه می باشد. علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرند. 

هزینه ی زندگی در کانادا و رشته ی فیزیوتراپی

هزینه ی زندگی در کانادا با توجه به شهر و سبک زندگی شما متفاوت است، اما میانگین هزینه ی زندگی حدود 1200 تا 1500 دلار کانادا در ماه است و بدون شک سهم اعظمی از هزینه های شما برای محل زندگی خواهید بود. اگر قصد اجاره مسکن در این کشور را دارید باید با توجه به موقعیت خانه و متراژ ماهانه هزینه ای بالغ بر 700$ الی 1800$ (دلار) پرداخت نمایند و اگر قصد سکونت در خوابگاه های دانشجویی را دارید باید ماهانه مبلغی بین 400$ الی 800$ (دلار) بپردازید. علاوه بر محل سکونت فرد باید هزینه های کتب، هزینه های حمل و نقل با وسایل عمومی و هزینه خورد و خوراک را در نظر بگیرند. 




شرایط کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

زمینه های شغلی متنوعی در حرفه ی فیزیوتراپی کشور کانادا وجود دارد. متقاضیان می توانند پس از فارغ التحصیلی در مراکز مختلفی مثل: بیمارستان ها، کلینیک، خانه های سالمندان، مراکز درمانی، بخش مراقبت ویژه و غیره مشغول به کار شوند. میزان حقوق و دستمزد با توجه به سوابق کاری و تخصص فرد تعیین می شود. متقاضیانی که در از دانشگاه های کشور کانادا فارغ التحصیل شده باشند شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. آن ها می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری مشغول به کار شوند. متقاضیانی که از سایر دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشند مدرک تحصیلی آن ها معادل سازی می شود و در صورت نیاز فرد باید در دوره های آموزشی شرکت نماید تا بتواند مجوز کار را کسب نمایند. بازار کار رشته فیزیوتراپی در کانادا و در برخی از شهرهای این کشور مثل: تورنتو و ونکوور رونق زیادی دارد، همچنین می توان گفت در بریتیش کلمبیا درخواست های بسیاری برای فیزیوتراپیست ها وجود دارد، به طور کلی می توان گفت یکی از دلایل افزایش تقاضا برای کار در حرفه فیزیوتراپی، مزایای زیاد در نظر گرفته شده برای این شغل می باشد.

نکات مهم برای تحصیل و کار در رشته ی فیزیوتراپی در کانادا

فيزيوتراپی يکی از زیر شاخه های رشته های توانبخشی است و توانبخشی مجموعه اقداماتی است که برای يک فرد معلول يا بيمار انجام می دهند تا فرد بتواند از نظر جسمی، روانی و اجتماعی حداکثر توانائی و استقلال خويش را بدست آورد و زندگيش را به حد طبيعی نزديک سازد. کلمه فيزيوتراپی از دو بخش تشکيل شده است: فيزيو به مفهوم عوامل فيزيکی و تراپی به معنای درمان است. متوسط حقوق فیزیوتراپی در کانادا 74432$ (دلار) در سال یا 38.17$ (دلار) در ساعت است. بر اساس سطح علمی هر شخص از 28811$ (دلار) در سال شروع می شود در حالی که بیشتر فیزیوتراپ های با تجربه 125000$ (دلار) در سال درآمد دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: