مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بررسی شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا 2020

بررسی شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا 2020

داروسازی یکی از محبوب ترین رشته ها برای تحصیل است و کانادا هم یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل است، بدون شک تحصیل در رشته ی داروسازی و در کشور کانادا رویای خیلی از افراد است. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی است و شرایط خاص خودش را دارد در این مقاله این شرایط را مورد بررسی قرار می دهیم، با بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل داروسازی آشنا می شوید و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود تحصیل در رشته ی داروسازی آسان تر از ایران است، این است که برای تحصیل لزومی به شرکت در کنکور نمی باشد، اما باید پیش نیاز داشته باشید. دانشجویانی که میخواهند در رشته ی پزشکی یا داروسازی در کانادا تحصیل کنند دانشجو باید مدرک لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مانند بیولوژی (زیست شناسی) از دانشگاه های کانادا داشته باشد. این دوره لیسانس یک تا سه سال به طول خواهد انجامید و دانشجو پس از آن می تواند در تخصص داروسازی در مقطع لیسانس (چهار ساله) مشغول به تحصیل شود، لازم به دکر است برای تحصیل در رشته ی داروسازی لازم است در آزمون Pharmacy College Admission Test-PCAT نیز شرکت کنید، سپس دانشجو می تواند در رشته خود ادامه ی تحصیل دهد و یا با شرکت و گذراندن دوره کارآموزی یک ساله، مجوز داروسازی اخذ نموده و در آخر با قبولی در آزمون ملی داروسازی وارد بازار کار شود. مطالبی که در این مقاله به آن ها می پردازیم عبارتند از:

آشنایی با رشته داروسازی و تحصیل در کانادا

همانطور که اشاره کردیم، دانشجویان برای تحصیل در رشته ی داروساری در کانادا در ابتدا باید در یکی از رشته های علوم پایه مانند زیست شناسی تحصیل نمایند، سپس در رشته داروسازی به تحصیل کند. آزمونی که بعد از اخذ لیسانس باید در آن شرکت کنند، آزمون PCAT است. دانشجویان رشته داروسازی در کانادا برای گذراندن دوره تحصیلی خود نیاز به گذراندن دروس تخصصی و یادگیری مهارت های شغلی دارند، از جمله:

  • مهارت های کلینیکی
  • دانش درمانی
  • فیزیولوژی
  • میکروبیولوژی
  • بیوشیمی
  • پاتوفیزیولوژی
  • فارماکولوژی
  • مراقبت های دارویی

دانشجویان پس از پایان این دوره می توانند در مقطع فوق لیسانس یا دکتری ادامه تحصیل دهند و یا با شرکت در دوره کارآموزی و قبولی در آزمون ملی داروسازی کانادا، مجوز داروسازی اخذ نموده و در بخش های درمانی و آموزشی مشغول به کار شوند. نکته مهم در زمینه تحصیل داروسازی در کانادا این است که دانشجویان باید دوره ی تحصیلی و کارآموزی خود را در دانشگاه و مرکزی بگذراند که مورد تایید دولت کانادا باشد و در غیر این صورت برای اخذ مجوز داروسازی به مشکل بر خواهد خورد.




دانشگاه های معتبر کانادا برای تحصیل در رشته داروسازی

همانطور که در بخش قبل گفته شد، برای تحصیل در رشته ی داروسازی و امکان اخذ مجوز کار باید در دانشگاهی تحصیل کنید که مورد تایید باشد، در بخش زیر هشت دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته ی داروسازی را برای شما آورده ایم.

نام دانشگاهرتبه در جهان
دانشگاه بریتیش کلمبیا31
دانشگاه مونترئال77
دانشگاه آلبرتا97
دانشگاه مموریال نئوفاندلند137
دانشگاه لاوال168
دانشگاه دالهوس196
دانشگاه مانیتوبا240
دانشگاه ساسکاچوان333

ویزای دانشجویی کانادا

اولین قدم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، ارسال مدارک است، مدارکی از جمله: رزومه، آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده، مدرک زبان، هدف از تحصیل و معرفی نامه. بعد از آنکه موفق با اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان شدید لازم است برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  • نامه پذیرش دانشگاه یا کالج
  • پاسپورت معتبر (اعتبار حداقل یک سال)
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان معادل آیلتس 6 یا 6.5
  • رزومه تحصیلی
  • بیومتریک
  • استادی پلن

شغل داروسازی در کانادا

پس از اینکه دانشجو در رشته داروسازی فارغ التحصیل شد و دوره کارآموزی و آزمون ملی داروسازی را با موفقیت گذراند، می تواند برای کار در کانادا در بخش های آموزشی و درمانی مشغول به کار شود. شاید بعنوان داروساز، دانستن شرح وظایف یک داروساز در کانادا، جزو سوالات مهم متقاضیان کار در کانادا باشد. از جمله وظایف شغلی یک داروساز در کانادا می توان به تجویز نسخه، واکسیانسیون، مدیریت بیماری های مزمن، تجویز و چک کردن آزمایشات و تعیین و تجویز دارو نام برد. همچنین حقوق و درآمد یک داروساز در کانادا به طور میانگین 95.000 دلار کاناداست. رشته داروسازی در کانادا یکی از رشته های پر طرفدار به شمار می رود. بر اساس آمارهای اخذ شده، کشور کانادا در حال حاضر دارای 41.661 داروساز، 8.185 تکنسین داروساز و 10.947 داروخانه است. 70% فارغ التحصیلان داروسازی در کانادا پس از تحصیل مشغول به کار در داروخانه ها می شوند، 15% در بخش آموزش، صنعت و بخش های دولتی مشغول به کار شده و 15% باقی مانده نیز در بیمارستان ها کار می کنند. در کشور کانادا به ازای هر 1،300 نفر، یک داروخانه مشغول به فعالیت است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: