PTE بدون نیاز به کلاس! بخش دوم

PTE بدون نیاز به کلاس! بخش دوم

در مطالعه PTE تعادل داشته باشید

وقتی که برای رسیدن به هدفمان مجبوریم به صورت فشرده مطالعه کنیم باید مراقب خود باشیم تا انرژیمان تحلیل نرود و انگیزه خود را از دست ندهیم.

چند نکته برای کمک به حفظ تعادل در زمان آماده شدن برای امتحان PTE:

حتماً هر ۴۵-۳۰ دقیقه از جایتان بلند شوید، کمی خودتان را کش بیاورید و چند دقیقه از کامپیوتر فاصله بگیرید تا بدن و ذهنتان سرحال بیاید. 

آب بدنتان را حفظ کنید و غذای سالم و تازه بخورید. وقتی که به سختی مطالعه می‌کنیم انرژی زیادی مصرف می‌کنیم، بنابراین اهمیت دارد که مغز و بدنمان را با آب، ویتامین‌ها و مواد مغذی تغذیه کنیم تا موتورهایمان همچنان با قدرت کار کنند. با استفاده از یک تایمر وقت‌هایی را برای نوشیدن آب مشخص کنید و آجیل و میوه دم دستتان باشد تا هر وقت نیاز بود یک میان وعده سبک داشته باشید.

اگر احساس خستگی کردید استراحت کنید یا یک چرت بزنید؛ تأثیر یک چرت ۲۰ دقیقه بر روی قدرت تمرکزتان شما را غافلگیر می‌کند!  

زمانی را برای ورزش اختصاص بدهید. ده تا بیست دقیقه پیاده‌روی کنید، کمی یوگا انجام بدید، در یک کلاس آنلاین آمادگی جسمانی شرکت کنید – کلاس‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند – یا کمی تمرینات کششی و تنفسی انجام بدید. همه اینها برای داشتن تمرکزی باکیفیت و مطالعه‌ای سودمند بسیار مفید هستند.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای خود در نظر بگیرید. برای مثال به یک دوست یا اعضای خانواده زنگ بزنید، به ایستگاه رادیویی یا موسیقی مورد علاقه خود گوش بدید، مجله بخوانید، با حیوان خانگی خود بازی کنید یا یک غذای خوشمزه درست کنید. وقتی که مطالعه روزانه برای PTE‌ در خانه را تمام کردید، با یک نمایش تلویزیونی، پادکست یا کتاب خوب (مسلماً به انگلیسی) به خودتان پاداش بدهید تا در عین حال که مهارت‌های زبانی خودتان را تقویت می‌کنید، مغزتان استراحت کند و خستگی در کنید.

به دورنمای کلی فکر کنید و هر قدمی را جشن بگیرید

خوشبختانه مطالعه کردن برای PTE فقط برای یک دوره کوتاه است و نه برای همیشه.

ارزشش را دارد که درباره چیزهای مثبتی که از پشتکارتان به دست می‌آورید هم فکر کنید، مثل تقویت گرامر، speaking، دایره واژگان و همچنین اعتماد به نفس و رضایتی که در زمان رسیدن به هدف احساس می‌کنید.

با دنبال کردن توصیه‌های ما در بالا روزتان را با یک برنامه مطالعاتی شروع کنید. وقتی که کارتان تمام شد در مورد آنچه که به دست آورده‌اید فکر کنید، به خودتان تبریک بگید و بگید من سخت کار کردم و دارم خیلی خوب پیش می‌رم.

مهم‌تر از همه اینکه تصور کنید وقتی در PTE موفق می‌شوید زندگیتان چقدر محشر خواهد بود. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 آیلتس دست پیدا میکند ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter