نمره دهی سوالات Command of evidence

نمره دهی سوالات Command of evidence

درک نمره فرمان شواهد (command of evidence)

فرمان شواهد چیست؟

نمره 'فرمان شواهد' شما در SAT بر اساس عملکردتان در مورد سؤالات خاصی از بخش ریدینگ و بخش رایتینگ و زبان است.

در مجموع 18 سؤال - 10 مورد از بخش ریدینگ و 8 مورد از بخش رایتینگ و زبان - در زیرمجموعه فرمان شواهد نقش دارند.

این سؤالات طراحی شده اند تا درک شما را از نحوه ی استفاده ی نویسندگان از شواهد برای توسعه و پشتیبانی ادعاها و منظور خود بسنجند.

چرا شواهد مهم هستند؟

سوالات فرمان شواهد در SAT به شما کمک می کند تا مهارت مهمی را تمرین کنید.

در دانشکده ، کار و به طور کلی در زندگی ، می بینید که برای ایجاد یا دفاع از یک استدلال ، یا برای ارزیابی صحت استدلال فردی دیگر ، اغلب باید از شواهد استفاده کنید.

روزنامه نگاران ، سیاستمداران ، دانشمندان ، رهبران مشاغل و سایر افراد تأثیرگذار، از شواهد استفاده می كنند تا نظرات و ادعاهایشان را را قانع كننده و منظورشان را روشن جلوه دهند. نویسندگان می توانند ذهن افراد را در مورد موضوعی تغییر دهند یا آنها را ترغیب کنند که با استفاده از شواهد ، اقدامی خاص را انجام دهند.

انواع شواهد:

  • اطلاعات
  • ایده ها
  • حقایق، آمار و ارقام
  • تاریخ
  •  نقل قول های مستقیم از کارشناسان
  • جزئیات و وقایع
  • انتخاب کلمه برای نشان دادن یک نقطه نظر
  • شخصیت پردازی ها

یک راه برای درک این مسئله: شواهد به شما کمک می کند تا از توضیحی که برای تصمیم گیری یا نحوه رسیدن به تفسیری خاص در مورد یک وضعیت یا متن آورده اید ، دفاع کنید.

مثال های زیر را در نظر بگیرید:

  • “I think the author supports clearer labeling on food because ...”
  • “I support the use of smartphones in school because …”
  • “The narrator seems to feel sympathy for the main character because ...”
  • “I decided to eat the last banana because …”
  • “He stopped drinking soda because …”


آنچه باید پس از  'because' در هر یک از این مثالها بیاید ، شواهد است: قسمت 'من این را از کجا می دانم' جمله. استدلال شما بسیار قانع کننده تر خواهد بود اگر بتوانید ادعای خود را با چیزی بیشتر از حس ششم تان پشتیبانی کنید!

استدلال ها همه جا کاربرید دارند! به همین دلیل است که SAT تأکید زیادی می کند بر یاد گرفتن اینکه نویسندگان چطور از استدلال خود توسط شواهد پشتیبانی می کنند.

نکته مهم: مانند یک نویسنده فکر کنید در هنگام پرداختن به اینگونه سوالات، سعی کنید مانند یک نویسنده فکر کنید. پاسخ به سؤالاتی مانند 'از چه اطلاعاتی در متن استفاده می شود تا از تفسیر نویسنده حمایت شود؟' و 'این اطلاعات تا چه اندازه به متن مرتبط است؟' برای به دست آوردن یک نمره ی خوب درفرمان شواهد در SAT بسیار مهم است.

بخش ریدینگ

در آزمون SAT سه نوع سؤال وجود دارد که فرمان شواهد در آنها کاربرد دارد:

1.    بهترین شواهد را تعیین کنید:

  • مدل 'همه در یک': تعیین کنید که کدام قسمت از یک متن بهترین پشتیبانی را برای نتیجه گیری مطرح شده در سوال، ارائه می دهد.

به عنوان مثال: 

“Which of the following provides the best support for the author’s conclusion that goldfish make better pets than do stick insects?”

  • مدل 2 از 2: سوالات فرمان شواهد اغلب به سوال قبلی متصل می شوند. سؤال اول در یک جفت ، از شما راجع به ادعایی در متن سؤال خواهد کرد ، و سؤال دوم از شما می پرسد که کدام قسمت از متن ، بیشترین پشتیبانی را برای پاسخ به سؤال قبلی ارائه می دهد.

مثال: 

“Which of the following provides the best support for the answer to the previous question?”

2.    تفسیر داده های ارائه شده در تصاویر:

  • یافتن اطلاعات خاص در جداول ، نمودارها ، گراف ها و اینفوگرافیک ها
  • نتیجه گیری از داده ها
  • برقراری ارتباط بین داده ها و اطلاعات و ایده های ارائه شده در یک متن

مثال: 

“Which of the following statements best describes the connection between the data in the table and the author’s conclusion about rainbows?”

نکته مهم: داستان چیست؟ سعی کنید تصاویر را 'بخوانید' و نتیجه گیری کنید درست مثل وقتی متون نوشتاری را خوانده و تفسیر می کنید. از خود بپرسید: آیا عنوانی وجود دارد؟ چه چیزی اندازه گیری می شود؟ محورهای x- و y چه چیزی را نشان می دهند؟ واحدها چیست؟ آیا داده ها داستانی را بیان می کنند؟

نکته مهم: زبان خودتان- برای اطمینان از داشتن درک کافی از نمودار ، با زبان خودتان آنچه را که نمودار نشان می دهد بیان کنید. این می تواند مانع از این شود که گزینه ای که خوب به نظر می رسد اما در واقع توسط نمودار پشتیبانی نمی شود، حواس شما را پرت کند.

3.    درک نحوه استفاده (یا عدم استفاده) یک استدلال از شواهد:

  • به این فکر کنید که نویسنده چطور توانسته (یا نتوانسته) از اطلاعاتی نظیر حقایق، تصاویر و نقل قول ها برای پشتیبانی کردن از ایده ی خود، استفاده کند.
  • ببینید که نویسنده بیشتر بر چه نوعی از شواهد تکیه می کند (برای مثال داستانهای شخصی یا نتایج نظرسنجی)
  • ببینید که چه شواهدی در متن از یک ادعای خاص پشتیبانی می کند
  • تصمیم بگیرید که آیا اطلاعات جدیدی (مانند یافته تحقیق) مورد مطرح شده توسط نویسنده را تقویت یا تضعیف می کند یا خیر

مثال:

“Which of the following findings, if discovered, would most strengthen the author’s argument in favor of net neutrality?”

نکته مهم: پیش بینی – زبان خودتان- اولین قدم برای پاسخ به سؤالاتی از این دست این است که مطمئن شوید که می دانید استدلال مطرح شده در واقع چیست. این را فقط برای اطمینان، به زبان خودتان بگویید ، سپس پیش بینی کنید - به زبان خودتان - چه نوع شواهدی می تواند این استدلال را قوی تر کند. اگر قبل از خواندن گزینه ها ، تصوری در مورد نوع پاسخی که به دنبال آن هستید ، داشته باشید، راحت تر می توانید با استفاده از فرایند حذف ، گزینه های بد را رد کنید.

بخش رایتینگ و زبان

در بخش رایتینگ و زبان  دو نوع سؤال خواهید دید که در نمره ی فرمان شواهد شما نقش خواهند داشت:

1.    تفسیر داده های ارائه شده در تصاویر:

  • در هنگام تصیح متن ها از داده های موجود در اینفوگرافیک استفاده کنید تا متن دقیق تر ، واضح تر ، یا قانع کننده تر باشد.
  • خطای نویسنده در تفسیر اطلاعات یک جدول را در یک متن تصحیح کنید

مثال: 

“Which choice completes the sentence and accurately reflects the information from the graph?”

نکته اصلی: دستورالعمل ها را دنبال کنید خط کشیدن زیر بخشی از سوال که نیاز به پاسخ دارد می تواند کمک کننده باشد - در این حالت  اطلاعات نمودار را بطور *دقیق منعکس کنید'. گزینه های دیگر ممکن است همه از لحاظ گرامری خوب به نظر برسند ، اما وظیفه شما اینجا انتخاب گزینه ای نیست که به نظر می رسد درست است! وظیفه شما این است که گزینه ای را انتخاب کنید که همان داستانی را که گراف برای گفتن دارد، بیان می کند.

2.    بهبود ساختار ، پشتیبانی و تمرکز یک متن:

  • متن را برای روشن تر شدن ایده های اصلی نویسندگان بازنویسی کنید.
  • اطلاعات پشتیبانی کننده ، مانند حقایق ، ارقام و نقل قول ها را اضافه یا ویرایش کنید.
  • اطلاعات صحیح و مرتبط را در حمایت از یک ادعا اضافه کنید.
  • توصیفات کلی را با اعداد دقیق جایگزین کنید.
  • اطلاعاتی را که بی ربط هستند یا در قسمت خاصی از متن به نظر ناهماهنگ می رسند را حذف کنید.

مثال: 

“Which choice most effectively sets up the information that follows?”

نکته برتر: دستورالعمل ها را دنبال کنید فقط گزینه ها را نخوانید و یکی را انتخاب کنید! اگر سوال ' set up information that follows ' را از شما می خواهد، اولین گام شما این است که به اطلاعاتی که در ادامه می آید نگاهی بیندازید و گزینه ای را انتخاب کنید که با آن همخوانی دارد. اگر سؤال از شما ' general description more precise ' را بخواهد ، بنابرین پاسخ گزینه ای خواهد بود که دقیقاً همین کار را انجام می دهد و توصیفی کلی را به طور دقیق تر بیان می کند. نگذارید گرینه هایی که به نظر می رسد هوشمندانه تر هستند یا بهتر نوشته شده اند حواستان را پرت کنند – همه ی گزینه ها در سؤالاتی از این دست احتمالاً از نظر گرامری خوب هستند.

فرمان شواهد و رایتینگ SAT

اگرچه نمره شما در رایتینگ اختیاری به زیرمجموعه ی فرمان شواهد شما کمک نمی کند ، اما نمره و تجزیه و تحلیل رایتینگ به شدت وابسته به مهارت های مربوط به سوالات فرمان شواهد است. وظیفه رایتینگ SAT این است که نحوه مطرح کردن یک بحث با استفاده از شواهد ، استدلال، عناصر سبکی یا اقناعی یا سایر تکنیک ها برای ترغیب خوانندگان را تجزیه و تحلیل کند. به عنوان مثال ، اگر ادعا می کنید که نویسنده به شدت به احساسات خوانندگان متکی است  ، برای حمایت از آن ادعا مجبورید از شواهد موجود در متن استفاده کنید!

نکته برتر: برای بهبود نمره ریدینگ،  نوشتن رایتینگ را تمرین کنید! یکی دیگر از دلایل خوب برای انجام رایتینگ SAT این است که در حالی که برای آن آماده می شوید ، بسیاری از مهارت های لازم برای پاسخ به سؤالات چند گزینه ای فرمان شواهد را نیز تمرین خواهید کرد!


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT  چقدر مهم هستند؟

اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT چقدر مهم هستند؟

اسامی در دستور زبان انگلیسی می توانند از نظر قابل شمارش و غیرقابل شمارش بودن، مفرد و جمع بودن، جنسیت و مالکیت مورد بررسی قرار گیرد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter