مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آماده شدن برای ورود به کشور کانادا و مدارکی که باید داشته باشید

آماده شدن برای ورود به کشور کانادا و مدارکی که باید داشته باشید

شما قطعا تا به الان لیستی طولانی از جمع آوری وسایلتان تا مدارکی که باید با خود به همراه بیاورید، آماده کردید. ما اینجا لیستی را برای شما آماده کردیم، تا برای ماجراجویی و زندگی در کانادا باید با خودت بیاورید.

ورود به کانادا به عنوان دانشجو : مدارکی که باید با خود بیاورید

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما برای ورود به کشور کانادا، به ویزای تحصیلی احتیاج دارید، احتمالا شما به مدرکی دیگر برای اقامت موقت احتیاج دارید که می تواند به صورت کاغذی باشد که به آن TRV می گویند یا به صورت الکترونیکی است که به آن eTA می گویند. اگر شما برای اجازه ی تحصیل از کشوری خارج از کانادا درخواست داده باشید TRV یا eTA شما همزمان با اجازه ی تحصیل شما صادر می شود، بنابراین شما آماده ی مهاجرت به کانادا هستید.

اگر از مسیر هوایی به کشور کانادا می آیید، تمامی مدارک شناسایی و مهم را در کیف دستی خود بگذارید. مدارکی مانند پاسپورت، معرفی نامه (از سفارت دریافت خواهید کرد.)، اثبات تمکن مالی و نامه ی پذیرش از دانشگاه را برای ورود به کانادا و بررسی در فرودگاه لازم خواهد بود. بهتر است مدارک شناسایی دیگرتان از جمله اطلاعات محل اقامتتان، شماره تلفن های ضروری، مدارک بیمه، مدارک دانشگاهی و لیست مواردی که با خود به کانادا آورده اید را در جایی امن و قابل دسترسی در هر زمانی قرار دهید. به یاد داشته باشید که اگر بیمه ایی که برای کشور کانادا در نظر گرفته اید، بیمه ی سفر را پوشش نمی دهد، باید قبل از سفرتان بیمه ی مسافرتی تهیه کنید. 




بسته بندی وسایل 

تمام زندگیتان تا به امروز را در یک چمدان بسته بندی کردن، بسیار دشوار است ولی این کار به شما این فرصت را می دهد که شروعی جدید داشته باشید. برای جمع آوری وسایلی را انتخاب کنید که ضروری باشند، بدین صورت می توانید بقیه وسایل را در کشور کانادا خریداری کنید. اگر تصمیم شما این است که در خوابگاه  دانشگاه اقامت کنید، چک کنید که آیا واحد شما مبله است (معمولا بدین صورت می باشد) و چه وسایلی دارد. اگر قرار است واحد و اتاق خود را با افرادی دیگر شریک باشید، اگر این امکان را داشتید حتما با آن ها ارتباط برقرار و بدانید که چه وسایلی دارند و پیشنهادشان برای شما چیست. وسایل حجیم یا لوازم کوچک را میتوانید با قیمتی مناسب در کانادا خریداری کنید و این را در بدانید که بسیاری از موارد وسایل شما در کانادا کاربردی نیستند مانند وسایل برقی.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید، زمستان های کشور کانادا است. اکثر استان های کانادا، زمستان های بسیار سردی دارند و دانشجویان بین المللی در بیشتر مواقع تجهیزات و لباس های مناسبی را با خود به همراه ندارند(شاید برای این است که تعریفشان از خیلی سرد با شرایط کانادا متفاوت است). راه حل پیش روی شما این است که یک پالتو و چکمه ی مناسب برای فصل زمستان را بعد از ورود به کشور کانادا تهیه کنید. فروشگاه های کانادا به احتمال زیاد وسایل و تجهیزاتی مناسب تری را برای فصل زمستان نسبت به کشور شما برای فروش دارند و بهترین زمان برای خرید پالتو و چکمه 'جمعه ی سیاه' است که در اواخر نوامبر خواهد بود. به علاوه دانشگاه به شما کمک می کنید تا بتوانید وسایلی که می خواهید را با بهترین قیمت و یا حتی رایگان تهیه کنید. اما اگر جوراب هایی گرم دارید هر تعداد که می توانید با خود به کانادا بیاورید.

اگر می خواهید، مواد غذایی با خود به کانادا بیاورید حتما قوانین و محدودیت های فرودگاه و کشور کانادا بررسی کنید زیرا امکان دارد مواد غذایی که می خواهید با خود بیاورید در گروه ممنوعه باشد. به عنوان یک کشور چند فرهنگی، فروشگاه هایی وجود دارد که مواد غذایی کشورهای دیگر را برای فروش دارند.

دانشجویان بین المللی در کانادا: هنگام ورود

دانشجویان بین المللی وقتی وارد فرودگاه کانادا می شوند باید از بخش مهاجرت عبور کنند،افسر مهاجرت پاسپورت و مدارک سفر شما را بررسی می کند و سوال هایی از شما می پرسد. مدارک دیگری که باید به افسر مهاجرت نشان دهید عبارتند از:

  • معرفی نامه ایی که هنگام صدور ویزای تحصیلی به شما داده شده است.
  • کپی نامه ی پذیرش از دانشگاه (accepting letter)
  • تمکن مالی
  •  TRV یا eTA
  • هر مدرک دیگری که افسر مهاجرت از شما بخواهد.

افسرمهاجرت پاسپورت شما را مهر می زند و به شما می گوید که برای چه مدتی می توانید در کانادا اقامت داشته باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: