مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی مدرکی رسمی است که توسط سازمان مهاجرت کانادا صادر می شود و به دانشجویان ببین المللی این اجازه رامی دهد که برای مدتی مشخص در کانادا بمانند و تحصیل کنند.

در این مقاله مدارک لازم برای اخذ این ویزا را به شما می گوییم.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

مراحل دریافت ویزای دانشجویی کانادا را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • اولین قدم این است که از دانشگاهی که DLI دارد،نامه ی پذیرش دریافت کرده باشید.
  • این مورد را به خاطر بسپارید که برای بدست آوردن فرم های مربوط به مهاجرت در ابتدا باید به سوالاتی درباره ی خودتان پاسخ دهید.
  • پاسخ به این سوالات از این رو هست که مشخص شود آیا شما شرایط دریافت اجازه ی تحصیل را دارید یا خیر؟ و از مدارکی که لازم است اطلاع حاصل کنید.
  • همچنین با توجه به کشوری که از آن می آیید، شاید لازم باشد اجازه ی اقامت موقت را نیز دریافت کنید.
  • و اگر شما واجد شرایط باشید،برای بررسی هویت و اخذ اثرانگشت (biometric) می روید که مدت اعتبار بیومتریک 30 روز است ولی در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت اعتبار آن 180 روز شده است.
  • زمانی که مدارک خود را آماده کردید و هزینه ی لازم را پرداخت کردید، مدارک و فرم های تکمیل شده را برای سازمان مهاجرت کانادا ارسال کنید.




مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی

  • سازمان مهاجرتی کانادا از دانشجویان بعضی از کشورها می خواهد که اطلاعات بیولوژیک خود مانند عکس و اثرانگشت خود را نیز ارسال کنند. (fingerprint)
  • اطلاعات و تست پزشکی در کنار دریافت مدرک سوپیشینه از کشور محل اقامتتان.
  • پاسپورت معتبر کشورتان، به این دلیل که نشان دهد شما می توانید بعد از پایان دوره ی تحصیل به کشورتان بازگردید.
  • دو قطعه عکس با سایز پاسپورت در پشت آنها اسم و تاریخ تولد درخواست دهنده نوشته شده باشد.
  • اثبات تمکن مالی و اثبات داشتن 10,000 دلار کانادا (معادل 7,340 دلار آمریکا). این مورد مدرکی ضروری برای هر سال اقامت شما در کنار شهریه دانشگاه و هزینه ی بازگشت به کشورتان است.

مدارک مالی به صورت اظهارنامه ی بانکی باید باشد و به اسم اپلیکنت باشد. شما می توانید مدرک پرداخت شهریه و محل اقامتتان، نامه ایی از موسسه یا انسیتویی در صورتی که بورسیه دریافت می کنید را برای اثبات تمکن مالی ارسال کنید.

شرایط دریافت ویزای کار حین تحصیل

  • اجازه ی کار معتبر
  • مدرک پذیرش و ثبت نام برای تحصیل تمام وفت در انسیتویی آموزشی

این نکته را در خاطر داشته باشید که اجازه ی تحصیل شما بعد از 180 روز از زمانی که فارغ التحصیل می شوید، منقضی می شود،بنابراین شما باید اجازه ی کار بعد از تحصیل (PGWP) دریافت کنید.

این برای آن است که بتوانید بعد از پایان دوره ی تحصیلتان در کانادا بمانید و مشغول به کار شوید، اجازه ی کار تا سه سال می تواند اعتبار داشته باشد.

دریافت ویزای PGWP به طور معمول 15 روز زمان می برد ولی بهتر است برای فرایند بررسی یک ماه را در نظر بگیرد، افرادی که ویزای دانشجویی دارند احتاجی نیست که مصاحبه داشته باشند.

تمامی مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: