مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم بهداشت و درمان در مجارستان

سیستم بهداشت و درمان در مجارستان

سیستم مراقبت های بهداشتی مجارستان مزایای زیادی دارد. بهره مندی از این سیستم بسیار آسان است (به محض شروع به کار برای یک شرکت مجارستانی به طور خودکار برایتان فعال می شود) و مقدار پولی که باید پرداخت کنید بسیار ناچیز بوده و خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی کاملا مقرون به صرفه هستند. از طرف دیگر، کیفیت خدمات بسته به این که در حال حاضر در کدام شهر هستید می تواند بسیار متفاوت باشد و متاسفانه دکتر کافی وجود ندارد و شما باید انتظار تاخیرهای قابل توجه را داشته باشید.

نحوه عملکرد سیستم بهداشت و درمان در مجارستان

عملکرد مراقبت های بهداشتی مجارستان در مقایسه با دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. در سال 2010، وزارت بهداشت منحل شد و اکنون یک نهاد بزرگتر به نام 'وزارت منابع انسانی' جای آن را گرفته است که سیاست های آموزشی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را نیز پوشش می دهد. و به این معنی است که زمان و بودجه کافی برای مراقبت های بهداشتی که فقط تا 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود، اختصاص می یابد. در نتیجه، کارفرمایان «مالیات مشارکت اجتماعی» می پردازند و دولت تصمیم می گیرد که چه مقدار از آن برای مراقبت های بهداشتی به کار گرفته شود. اگرچه کارمندان هنوز هم سهم بیمه درمانی (حدود 3٪ از حقوق ناخالص) را پرداخت می کنند و باید در هنگام مراجعه به پزشک مدرکی برای اثبات آن ارائه دهند.


خدمات مراقبت های بهداشتی در مجارستان

به طور کلی، خدمات مراقبت های بهداشتی در مجارستان در حال حاضر توسط صندوق بیمه سلامت ملی تامین می شود. 

مدیریت صندوق بیمه سلامت ملی NEAK (National health insurance fund management) مجارستان 

این اداره NEAK مزایای نقدی (مانند مزایای بیماری، کمک هزینه مراقبت از کودک و بازپرداخت دارو) و انوع خدمات دیگری (مانند معاینات پیشگیرانه، مراقبت های اولیه و تخصصی، برخی از مراقبت های دندانپزشکی) را برای کسانی که بیمه شده اند ارائه می دهد.

یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی مجارستان است. طی دهه گذشته تلاش‌های قابل توجهی در سراسر مجارستان برای مدرن‌سازی بیمارستان‌ها صورت گرفته است، اما در کمال تعجب پایتخت این کشور بوداپست، شهری است که کمترین امکانات را دارد. در واقع، برخی از بیمارستان‌های بوداپست در اوایل قرن بیستم ساخته شده‌اند، بنابراین شرایط مدرنی که نیازمند هزینه های خیلی بالایی اند را ندارند. مسئله دیگر این است که دستمزد پزشکان به اندازه کافی بالا نیست، بنابراین برای اقامت پزشکان جوان در مجارستان ابتکارات کافی به کار گرفته نمی شود. از آنجایی که پرسنل موجود بیش از حد کار می کنند، تاخیر زیادی در خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی وجود دارد که به نوبه خود باعث می شود تا 65٪ از مردم راه های خصوصی مراقب بهداشت را انتخاب کنند.

آیا شما حق دریافت مراقبت های بهداشتی در مجارستان را دارید؟

کمک های اولیه و مراقبت های اضطراری برای همه رایگان است و همه بدون توجه به ملیت یا مدت اقامت شما در مجارستان، حق دریافت آن را دارند. برای سایر خدمات مراقبت های بهداشتی، این فرآیند بسته به اینکه شهروند اتحادیه اروپا/EFTA هستید یا نه متفاوت است.

اگر شهروند اتحادیه اروپا / تابع منطقه تجارت آزاد اروپا  (EFTA/EU) هستید، می‌توانید از کارت بیمه سلامت اروپایی خود در مجارستان استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد به درمان رایگان/یارانه‌ای مانند شهروندان مجارستانی دسترسی داشته باشید. شما همچنین حق دریافت خدمات درمانی در آمبولانس را دارید.

اگر تبعه کشور ثالث( کشور های به غیر اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا) هستید و به غیر از کمک های اولیه/اورژانسی به هر نوع مراقبت بهداشتی دیگری نیاز دارید، باید هزینه درمان را شخصا پرداخت کنید یا بیمه درمانی بخرید. اما هنگامی که اجازه اقامت خود را دریافت کردید و شروع به کار یا تحصیل در مجارستان کردید، مانند مجارستان ها نیز تحت پوشش سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی قرار می گیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور
تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با اسلواکی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از شرق با رومانی و از غرب با اتریش هم مرز است. پایتخت مجارستان شهر بوداپست Budapest است، این شهر دارای معماری منحصر به فرد طبیعت بسیار زیبایی است. از جمله اماکن زیبای ای ...

بیشتر بخوانید
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه

بنا به درخواست بالا در این نوشتار به مقایسه پزشکی مجارستان و روسیه که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی به این کشورها مهاجرت داشته اند، میپردازیم. ...

بیشتر بخوانید
بهترین کالج مجارستان
بهترین کالج مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان، 3 مدرک را موازی با پروسه بولونیا که هدف آن فراهم کردن ساختار آموزش تکمیلی در سرتاسر جهان است، ارائه می دهد، این مدارک عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: